• Anonym (Kollega)

Min kollega klär sig äckligt.

Jag blir lite äcklad av min kollega, trots att jag är man. Hon är runt 50 år. Hon har alltid på sig såna här svarta finbyxor av mjukt material...ungefär samma material som män har på kostymbyxor, om ni förstår vad jag menar.

Hon är ganska rund i kroppen. Det äcklar mig att hon drar upp så högt att hennes vakna snyns. "Bullarna" på vaginan framhävs och man ser nästan sträcket...camel-toe tror jag det kallas?

Hur som haver...det äcklar mig. Jag vet inte ens hur man framför det. Jag är 30 år och vill inte vara respektlös mot en gammal kvinna. Vad säger man liksom..."din bulle syns"? Nej men, vad gör jag? En annan kollega till mig har också uppmärksammat det men han går i gång på det.

• Svar på tråden Min kollega klär sig äckligt.
  • Stårschan

Har vi tur så kanske någon annan kollega fick syn på lappen först, fann att den var ohyfsad och slängde den innan kvinnan hann se den?

• Grande Rock
    Anonym (Kollega) skrev 2014-10-29 10:08:21 följande:
    Huh ännu fegare att gå via någon annan person i syfte att ha chefen som postbud. Nä, du får nog ta och besöka en terapeut pga av din feghet
    btw, hur kan något vara fegare än att ensam skriva en anonym lapp? då behöver du ju inte ens föklara din ståndpunkt
    Assumption is the mother of all Fuck-ups
  • sextiotalist
    Anonym (Kollega) skrev 2014-10-29 10:04:29 följande:
    Så bara för att du leker att du har skinn på näsan så ger det dig rätt att kalla oss för "bara ungtuppar"... Ännu ett resultat av er gamlingar som tror sig vara generationen vilken genomförde en reform här i Sverige.
    Leker, haha, det behöver jag inte. Men som jag skrev, så är vi en arbetsplats där ditt beteende inte hade haft någon framgång.
    Ja, jag har betydligt mer erfarenhet av både den bransch jag arbetar inom, de processerna jag arbetar med.
    Nej, vi har inte tagit äran åt oss äran för eventuella reformer som vi inte har medverkat i (de som gjort det, skall absolut få äran)
    Men många i min generation är ganska trötta på nykläckta ingenjörer/ekonomer och jurister etc som tror sig veta allt om allt och dessutom vägrar lyssna på de som vet. Ni är rätt vanliga, det ska ni veta.
    En av mina kolleger (en medelålders man) håller i utbldnngar och han är ganska trött på den attityd han möter bland de han undervisar
  • Anonym (Lustigt)

Lite OT:
    Märklig anatomi kvinnan i fråga måste ha för att TS ska se vaginan. Ligger hon på bordet och skrevar med benen så är det väl inte klädseln som är största problemet?

Slida (medicinsk term på latinvagina) är den nedersta delen av de kvinnliga inre könsorganen och utgör en hålighet med en öppning utåt mellan benen längst ned i bålen. (wikipedia)

• Anonym (trött)
    Anonym (Lustigt) skrev 2014-10-29 12:15:41 följande:

Lite OT:
    Märklig anatomi kvinnan i fråga måste ha för att TS ska se vaginan. Ligger hon på bordet och skrevar med benen så är det väl inte klädseln som är största problemet?

Slida (medicinsk term på latin: vagina) är den nedersta delen av de kvinnliga inre könsorganen och utgör en hålighet med en öppning utåt mellan benen längst ned i bålen. (wikipedia)

Nu är det ju iofs "vaknan" som syns.
  • Anonym (Lider med dig)

Det kunde lika gärna varit jag som skrev denna tråd!!!

Det finns en kvinna på mitt arbete som klär sig precis så som TS skriver.... "bullarna" på vaginan framhävs. Jag och min kollega har diskuterat huruvida hon lagt en apelsin eller klementin där för det ser ut som en ordentlig bulle. Vi har dock inte påtalat detta för henne genom en lapp som du TS...det skulle jag inte ha samvete för. Däremot skojade vi till det och la en apelsin på hennes skrivbord en gång och skrev på den "det är bättre att jag äts än att ligga vilande på oönskade ställen". Hon fick aldrig veta att det var vi som gav henne denna....även om jag inte tror att hon direkt fattade vad vi menade med den texten.

• Anonym (trött)
    Anonym (Lider med dig) skrev 2014-10-29 12:31:05 följande:

Det finns en kvinna på mitt arbete som klär sig precis så som TS skriver.... "bullarna" på vaginan framhävs. Jag och min kollega har diskuterat huruvida hon lagt en apelsin eller klementin där för det ser ut som en ordentlig bulle. Vi har dock inte påtalat detta för henne genom en lapp som du TS...det skulle jag inte ha samvete för. Däremot skojade vi till det och la en apelsin på hennes skrivbord en gång och skrev på den "det är bättre att jag äts än att ligga vilande på oönskade ställen". Hon fick aldrig veta att det var vi som gav henne denna....även om jag inte tror att hon direkt fattade vad vi menade med den texten.

Man bara gapar...............................! Nu är detta känsliga rummet så jag förstår att du tycker det är lite obehagligt om du blir ifrågasatt. Jag tror att det är du och en tjejkompis som startat denna LÖJLIGA tråd och nu sitter ni och skrattar vid datorn. ANMÄL!! Ajjö
  • Anonym (Lustigt)

Ytterligare en kvinna som ligger och skrevar med benen på skrivbordet! Var finns alla dessa märkliga människor?
  • Palestrina

Men jösses... var tror du att vaginan sitter egentligen?? Man häpnar.
  • solstråle92

FY vilken liten människa du är! Jag blir äcklas! Vem är DU att bestämma hur hon ska se ut? Hur ska vi någonsin kunna lära våra barn att sluta mobbas när inte ens vuxna kan bete sig? Låt bli att titta henne mellan benen så är problemet ur världen, pucko! Stackars kvinna säger jag bara

• Vendelamarie01

Jag hoppas att hon fattar att det är ts som gjort fel i detta fall och att hon absolut inte ska ta åt sig. Känner flera kvinnor som har komplex för detta och en sådan kommentar hade gjort många, inklusive mig själv, ännu mer osäkra. 

Jag har alltid haft ett bulligt venusberg (antar att det är detta ts syftar på) som inte går att dölja helt i något annat än stora mjukisbyxor, en klädsel som inte accepteras på de flesta arbetsplatser. Jag räknar med att mina kollegor har överseende med detta och helt enkelt riktar blicken någon annan stans, t.ex. mot mitt ansikte.

Jag har undersökt möjligheten att operera mig, men det finns enligt mig för många risker med ett sådant ingrepp, t.ex. känselbortfall. Alltså får det vara kvar oavsett om någon stör sig på det. När jag berättade om detta komplex för min man skrattade han jättelänge och sa att han aldrig tänkt på det. Han kunde inte ens föreställa sig att det var något man kunde må dåligt över.  

• mpermper
    Anonym (Kollega) skrev 2014-10-29 09:28:49 följande:

Idag på jobbet såser jag att hon fortfarande har på sig dösånna byxor, och inte nog med det har hon dragit åt dem lika mycket. Det här gör mig en aning fundersam...först lägger jag en lapp på hennes skrivbord där jag vänligt framför att hennes klädsel framhäver könsorganet. Nu ignorerar hon det och tar inte ens hänsyn. Visst, det var jag som skrev lappen, men i detta fall trodde hon att alla kollegor hade samma åsikt. Här ser vi hur en person går emot en grupps värderingar. Hon respekterar inte vår känsla och obehag. Det är inte kul att se andras könsorgan. Kan man inte ta in den reaktionen så är man enligt min menig inte vuxen...speciellt inte när man ska försöka leka en "starkt kvinna som vågar stå emot"....att stå emot i detta fall är högst olämpligt. Ni som påpekar att man inte ska titta i skrevet på andra...kag gör inte det direkt, men när man står 3 m ifrån någon ser man automatiskt hela kroppen. Men så "förstående" och "logiskt tänkande" som ni är så hade ni väl räknat ut det?

Jag undrar vad jag ska göra nu, för nu är det irriterande att hon försöker stå emot detta!!

Där drog du det för långt. Tror inte ett dugg på detta. Det måste finnas roligare saker att göra å höstlovet.
  • Anonym (Spoling)

Hahahaha.... hoppas verkligen du är begåvad med stor kuk, annars kan du ju vänta dig en vänlig lapp där någon ber dig bära större byxor för att slippa besväras av din lilla kuk.

Idiot.

• Emeli
    Anonym (Kollega) skrev 2014-10-29 09:42:35 följande:

Fyfan vad jag störde mig på din kommentar. Du försöker reta upp helt fel person. Ska allt visa hur mycket "skin" på näsan den här kvinnan har... för enligt dig har ni medelålders kvinnor så mycket "skinn på näsan". Jag ska tala om för dig att finns det några personer jag stör mig på i detta samhälle så är det just medelålderskvinnor som tror sig vara så himla "starka". I själva verket är det bara en rapp käft vinförvaringen höra vilken inövats framför spegeln...eller så har dessa kvinnor en mesig man att kunna köra över. Men ert skinn på näsan får ni nog ta och leta efter lite mer i några år.

Du är inget annat än en uppblåst snorvalp som försöker mobba denna kvinna. Lär dig stava, till att börja med, och läs igenom det du skriver. I det citerade inlägget är det ordet "vinförvaringen" som är fullständigt obegripligt i sammanhanget. I trådstarten skriver du att hennes "vakna" syns. Förmodligen hade du tänkt dig ordet vagina där, men det hade ändå inte blivit rätt för såvida du inte undersöker henne gynekologiskt ser du inte hennes vagina.

Ts, du är slarvig, okunnig och oförskämd. Du har utsatt en arbetskamrat för mobbing och sexuella trakasserier. Jag hoppas verkligen att kvinnan anmäler detta hos chefen.
  • Emeli

Då tar vi det en gång till: det finns inga bullar på vagina. Vagina är töjbar och rent teoretiskt skulle det så klart gå att stoppa in en bulle eller två i vagina, men jag tror inte det skullemvara så lämpligt. Om inte annat skulle det bli ganska smuligt. Okunniga människor.
  • Förtryckt

Det här var nog den sjukaste tråden jag läst sen jag började hänga på FL. Rena psykakuten.

---
Svar på tråden Min kollega klär sig äckligt.