• Anonym (Kollega)

Min kollega klär sig äckligt.

Jag blir lite äcklad av min kollega, trots att jag är man. Hon är runt 50 år. Hon har alltid på sig såna här svarta finbyxor av mjukt material...ungefär samma material som män har på kostymbyxor, om ni förstår vad jag menar.

Hon är ganska rund i kroppen. Det äcklar mig att hon drar upp så högt att hennes vakna snyns. "Bullarna" på vaginan framhävs och man ser nästan sträcket...camel-toe tror jag det kallas?

Hur som haver...det äcklar mig. Jag vet inte ens hur man framför det. Jag är 30 år och vill inte vara respektlös mot en gammal kvinna. Vad säger man liksom..."din bulle syns"? Nej men, vad gör jag? En annan kollega till mig har också uppmärksammat det men han går i gång på det.

• Svar på tråden Min kollega klär sig äckligt.
  • Snutten6

KUL !!

Skulle gärna se kvinnan.

Kamel är ju inget som man gärna vill visa.

• sextiotalist
    Stårschan skrev 2014-10-28 18:28:37 följande:
    = Läs: "Jag uppfattar henne som ett lämpligt mobboffer eftersom hon är av den typen som ändå inte säger emot. Om någon tar upp detta kommer jag att spärra upp ögonen och se oskyldig ut, men gärna hånflina åt tanten när ingen annan ser så att hon börjar lipa"
    Ungefär det jag läser också.
    Undrar om kvinnan är tillbaka i morgon, eller om hon mår så dåligt av detta "anonyma" påhopp att hon sjukskriver dig.

Att inte ts får någon reaktion idag, kan nog bero på att det kan ta ett par dagar innan det händer något.
  • Anonym (B)
    Anonym (Kollega) skrev 2014-10-28 15:45:17 följande:

Idag lämnade jag en lapp på hennes skrivbord där jag skrev "vi kollegor respekterar ditt klädval och din rätt till fritt val, men i förevarande fall vill vi påpeka att vi skulle uppskatta om du inte drog åt byxan så hårt just för att undvika att könet ska synas. Vi respekterar som sagt klädvalet och förstår så klart ifall du inte lagt märke till detta. Vänliga hälsningar, kollegorna" .

Jag skrev "vi kollegor" i syfte att hon inte ska kunna peka ut just mig. Det är bättre att hon tror att alla tycker så än att bara jag tycker så, dessutom vill jag undvika att det skapas en ond spänning mellan mig och henne. Då är det bättre att hon tror att vi alla pp kontoret tycker så.

Usch vad gräsligt gjort av dig! Osmakligt skrivet och fult gjort - respektlöst! Hon känner sig säkert påhoppad och mår kanske jättedåligt av det där. Hoppas att hon tar din lapp till chefen och klagar! Eventuella kommentarer om opassande klädsel ska komma från chef, inte från kollega.
  • Anonym (gfkskhrbdkf)

Det där borde räknas som sexuella trakasserier från din sida ts. Hoppas din kollega som du pratade om det med skvallrar och att du får sparken.

• Anonym (Gubbdjävel)

Givetvis har man hyfs nog till att låtsas ignorera det även om jag förstår att det kan se otrevligt ut. Man generar helt enkelt inte kvinnor på det sättet genom att påpeka en sådan sak. Ignorera och försök att inte titta.

• aldrigmer

Hon är 50, 20 år äldre än du! Hon är ingen gammal kvinna! Du däremot, är omogen och oerhört förolämpande!

• tobbe01
    Anonym (Kollega) skrev 2014-10-27 17:01:05 följande:

Jag blir lite äcklad av min kollega, trots att jag är man. Hon är runt 50 år. Hon har alltid på sig såna här svarta finbyxor av mjukt material...ungefär samma material som män har på kostymbyxor, om ni förstår vad jag menar.

Hon är ganska rund i kroppen. Det äcklar mig att hon drar upp så högt att hennes vakna snyns. "Bullarna" på vaginan framhävs och man ser nästan sträcket...camel-toe tror jag det kallas?

Hur som haver...det äcklar mig. Jag vet inte ens hur man framför det. Jag är 30 år och vill inte vara respektlös mot en gammal kvinna. Vad säger man liksom..."din bulle syns"? Nej men, vad gör jag? En annan kollega till mig har också uppmärksammat det men han går i gång på det.

Och denna tråd tycker du passar i "känsliga rummet"? Sluta glo den "gamla" kvinnan mellan benen för jag lovar det är bara du och ev pervo som gör det. 
  • Grande Rock
    Anonym (Kollega) skrev 2014-10-28 17:56:39 följande:
    Ja svarar ärligt på din fråga: nej, jag hade inte stört mig ifall hon föll i min smak. Men nu är kvinnan gammal och jag tycker inte det är passande. Min åsikt som sagt.

Jag sa inget illa. Hon ska vara glad att det finns kollegor som vägar säga till henne så hon slipper skämma ut sig i sociala sammanhang. Det är ta min fan mer pinsamt av folk som bara förhåller sig passiva och inte påtalar fel vilka en person inte själv kan se.
    Hade någon "vågat" ta upp det med henne hade det ju varit så som du skriver.
    Tyvärr var det ingen som vågade.

Iom att du skrev under med gruppen har du just skapat ett utanförskap, hon har anledning att tro att det här är något som alla har gått och stört sig på, att ni har haft möte utan henne för att diskutera hennes utseende
    Assumption is the mother of all Fuck-ups
  • Lord Hans

Det brukar inte vara så svårt att lista ut att trådar av denna karaktär är fake. Speciellt när de ligger i känsliga rummet.

Svar på tråden Min kollega klär sig äckligt.