• Anonym (Kollega)

Min kollega klär sig äckligt.

Jag blir lite äcklad av min kollega, trots att jag är man. Hon är runt 50 år. Hon har alltid på sig såna här svarta finbyxor av mjukt material...ungefär samma material som män har på kostymbyxor, om ni förstår vad jag menar.

Hon är ganska rund i kroppen. Det äcklar mig att hon drar upp så högt att hennes vakna snyns. "Bullarna" på vaginan framhävs och man ser nästan sträcket...camel-toe tror jag det kallas?

Hur som haver...det äcklar mig. Jag vet inte ens hur man framför det. Jag är 30 år och vill inte vara respektlös mot en gammal kvinna. Vad säger man liksom..."din bulle syns"? Nej men, vad gör jag? En annan kollega till mig har också uppmärksammat det men han går i gång på det.

• Svar på tråden Min kollega klär sig äckligt.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Kollega) skrev 2014-10-27 17:24:06 följande:
    Fast jag vet inte riktigt om jag kan hålla med om att man ska tvingas utstå andras sexuella klädsel. Hennes kön syns ju.. Det är samma sak om en man skulle gå runt med stånd varje dag. Hur obekväma skulle inte kvinnorna bli?
    det där är ingen sexuell klädsel det bara väldigt illasittande kläder.
    Sluta titta på människor under halsnivå så löser sig ditt problem.
  • Palestrina

Fast jag vet inte riktigt om jag kan hålla med om att man ska tvingas utstå andras sexuella klädsel. Hennes kön syns ju.. Det är samma sak om en man skulle gå runt med stånd varje dag. Hur obekväma skulle inte kvinnorna bli?

Hur menar du nu? Har hon också stånd?
  • Anonym (-)

Sluta bry dig. Who the hell cares? Hon får klä sig hur du vill och du kan försöka att inte stirra på henne. Tada, problem solved.

• Anonym (Suck...)

Låt bli att titta då eller sluta bry dig! Det finns mycket jag tycker är olämpligt och faktiskt äckligt eller i vart fall fult hos andra,men orkar jag bry mig... Nä.

• Anonym (Z)

Stånd tyder på kåthet så det är inte samma sak, nej. Det vore däremot samma sak som att se en "bula" i byxan på endel män... Vilket man ju i princip alltid gör varesig de har på sig jeans, mjukisbyxor eller kostymbralla.
  • Anonym (Kollega)
    Anonym (Z) skrev 2014-10-27 20:04:23 följande:

Stånd tyder på kåthet så det är inte samma sak, nej. Det vore däremot samma sak som att se en "bula" i byxan på endel män... Vilket man ju i princip alltid gör varesig de har på sig jeans, mjukisbyxor eller kostymbralla.

Förlåt men jag tycker inte det är lika grovt när en slak bula syns på en man. Det är ju inte så att vi kan påverka det eftersom vi har något som hänger!
  • Palestrina
    Anonym (Kollega) skrev 2014-10-27 20:58:54 följande:
    Förlåt men jag tycker inte det är lika grovt när en slak bula syns på en man. Det är ju inte så att vi kan påverka det eftersom vi har något som hänger!
    Åjo, ni skulle allt kunna ha en löst sittande kjol för att dölja härligheten! Ni fattar nog inte hur distraherande en bula kan vara. Eller inte.
  • Anonym (sluta stirra)
    Anonym (Kollega) skrev 2014-10-27 20:58:54 följande:
    Kan det vara så att du inte tycker att det är lika grovt för att du själv är man?

Ärligt talat tycker jag att du låter som 13 snarare än 30. Vuxna människor tittar inte folk i skrevet. Sluta klä av dina kollegor med blicken så är problemet löst!
  • Anonym (Kollega)

Idag lämnade jag en lapp på hennes skrivbord där jag skrev "vi kollegor respekterar ditt klädval och din rätt till fritt val, men i förevarande fall vill vi påpeka att vi skulle uppskatta om du inte drog åt byxan så hårt just för att undvika att könet ska synas. Vi respekterar som sagt klädvalet och förstår så klart ifall du inte lagt märke till detta. Vänliga hälsningar, kollegorna" .

Jag skrev "vi kollegor" i syfte att hon inte ska kunna peka ut just mig. Det är bättre att hon tror att alla tycker så än att bara jag tycker så, dessutom vill jag undvika att det skapas en ond spänning mellan mig och henne. Då är det bättre att hon tror att vi alla pp kontoret tycker så.

• Anonym (^^)
    Anonym (Kollega) skrev 2014-10-28 15:45:17 följande:

Idag lämnade jag en lapp på hennes skrivbord där jag skrev "vi kollegor respekterar ditt klädval och din rätt till fritt val, men i förevarande fall vill vi påpeka att vi skulle uppskatta om du inte drog åt byxan så hårt just för att undvika att könet ska synas. Vi respekterar som sagt klädvalet och förstår så klart ifall du inte lagt märke till detta. Vänliga hälsningar, kollegorna" .

Jag skrev "vi kollegor" i syfte att hon inte ska kunna peka ut just mig. Det är bättre att hon tror att alla tycker så än att bara jag tycker så, dessutom vill jag undvika att det skapas en ond spänning mellan mig och henne. Då är det bättre att hon tror att vi alla pp kontoret tycker så.

Ja, för att du tror inte hon kommer att ifrågasätta detta och undra vad ni menar?
    Och då att alla kollegor utom du sitter som frågetecken?
Svar på tråden Min kollega klär sig äckligt.