• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • Serendipitet

Fortsatte blöda lite idag. Rödare flytningar och mer smärta främst nere i magen på höger sida. Så åkte in till gynakuten för att kolla så det inte var utomkved. Det var det inte men inte heller en graviditet i v. 7+2. Bara hinnsäck och inget mer. Så MA. Ska ta blodprov på tisdag igen och jämföra med dagens. Läkaren hoppades att kroppen skulle komma igång ordentligt annars skulle jag få hjälp att avlägsna den. 

Så lämnar nu tråden då det inte blir någon julibebis. Lycka till ni andra. 

*** Ellinor 2005/09/22 *** Evelina 2012/01/15 ***
  • Magnolia10
    Lady_SW skrev 2014-11-30 10:14:59 följande:

Jag är så deppig nu... Var på mitt ultraljud igår och hon såg bara en livmodersäck, inget foster eller gulsäck. Enligt min första mensdag i sista mensen som var 12:e november så borde jag vara 7+0, men hade ägglossningssymtom i 10 dagar. Gjorde bara ett ÄL test 30 oktober, det blev positivt. Fortsatte mysa och tog ett till test den 3:e november då symtomen bara fortsatte. Då blev det minus. Så borde haft ÄL 1 lr 2 november då kanske. Så då är jag bara i 6+1 idag.

Men gyn lät så negativ att hon inte ens såg gulsäcken, känner mig helt förstörd nu ju... Ska tillbaka om 10 dagar och se igen, kommer bli långa 10 dagar! Puh! smile4.gif

Men nej vad jobbigt för dig!!! Hoppas dock att du bara är felräknad! Läste någonstans att om embryot är fäst långt bak mot ryggen i livmodern kan det vara svårt att hitta före v 9! Håller tummarna för dig!
  • Stokke

Igår fick jag en känsla av att jag inte var gravid :( usch alla symtom var borta. Har inte lika ont i brösten länge :(

Nu på morgonen mår Jah lite illa, inte jätte mycket. Brösten känns inte ömma.

Jag känner mig ledsen :(

Någon annan som känt eller känner igen sig?

• Lady_SW
    Magnolia10 skrev 2014-11-30 23:19:49 följande:
    Men nej vad jobbigt för dig!!! Hoppas dock att du bara är felräknad! Läste någonstans att om embryot är fäst långt bak mot ryggen i livmodern kan det vara svårt att hitta före v 9! Håller tummarna för dig!
    Tack, det låter ju lovande Känner mig positivare idag och tänker att är det ett foster där mår det inte bra av att jag deppar ihop. Jag får ta det efter nästa UL om det skulle vara så. Just nu lever jag vidare som att min lilla bebis bor där i bebishuset och mår bra! <3
  • Magnolia10
    Stokke skrev 2014-12-01 06:35:14 följande:

Igår fick jag en känsla av att jag inte var gravid :( usch alla symtom var borta. Har inte lika ont i brösten länge :(

Precis så har det varit för mig i helgen! Symtomen har typ försvunnit men det ska tydligen kunna vara så i v 8-9 utan att nåt är fel! Moderkakan börjar ta över en del av produktionen vilket avlastar hormonpåverkan på kvinnan! :)
  • eescala
    Stokke skrev 2014-12-01 06:35:14 följande:

Hade jag varit du hade jag hoppat av glädje om jag hade slupit ömmande bröst, illamående och kissenödigheten. Har sedan v4 haft illamående dygnet runt inte kunnat sova utan bh för de gör on och sprungit på toa 1000ggr per dag! :/

Men oroa dig inte veta att för många avtar de värsta symtomen när moderkakan tar över och för de allra flesta av oss försvinner de tidigast i v14-15. De hoppas jag att de gör för mig åtminstone. :D
  • Ellonbellon
    Serendipitet skrev 2014-11-30 20:40:44 följande:

Fortsatte blöda lite idag. Rödare flytningar och mer smärta främst nere i magen på höger sida. Så åkte in till gynakuten för att kolla så det inte var utomkved. Det var det inte men inte heller en graviditet i v. 7+2. Bara hinnsäck och inget mer. Så MA. Ska ta blodprov på tisdag igen och jämföra med dagens. Läkaren hoppades att kroppen skulle komma igång ordentligt annars skulle jag få hjälp att avlägsna den. 

:( Vad tråkigt! Hoppas du snart är "på banan" igen. Sa dom när den hade avstannad? Var det länge sen? Kramar till dig!!
  • Magnolia10
    Serendipitet skrev 2014-11-30 20:40:44 följande:

*** Ellinor 2005/09/22 *** Evelina 2012/01/15 ***
    Åh jag beklagar verkligen!! Så ledsamt!!! :( Hoppas det tar sig snabbt igen när detta är över!
  • Stokke

Tack ! Ni är helt underbara, som alltid svarar.

Håller tummarna för att allt är ok.

V10 på onsdag.

Två veckor nu innan inskrivningen (12 dagar) och 29 dagar till ul. Jag längtar.

Svar på tråden Bf juli 2015