• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • Stokke
    Magnolia10 skrev 2014-12-01 10:32:18 följande:
    Åh jag beklagar verkligen!! Så ledsamt!!! :( Hoppas det tar sig snabbt igen när detta är över!
    Usch, stackare.

Håller tummarna för att det tar sig snabbt igen. Kram kram
  • kyssen

Hoppar in här också!

V 7+0. Tredje barnet.

Dock har jag inte alls mått illa. Enbart yrsel, törstig och mensvärk.

Igår kväll började jag blöda smått. Bokade VUL hos läkaren på MVC tills på onsdag.

Någon som också blöder smått, men där allt ändå verkade ok?

• lillefröe
    kyssen skrev 2014-12-01 12:06:37 följande:

Hoppar in här också!

V 7+0. Tredje barnet.

Dock har jag inte alls mått illa. Enbart yrsel, törstig och mensvärk.

Igår kväll började jag blöda smått. Bokade VUL hos läkaren på MVC tills på onsdag.

Någon som också blöder smått, men där allt ändå verkade ok?

Min syster blödde dagligen under hela sin graviditet från v.6 och hennes dotter är idag frisk och kry
  • faerie

Hej alla. Hur går det för er? Vecka 7 sedan i fredags. Illamåendet blir alltmer påtagligt, imorse var det väldigt svårt att få i mig frukosten (som fick reduceras till yoghurt med frukt+chiafrön - jag som normalt öser på hur mycket som helst, haha!). Men jag har inte behövt kräkas ännu i alla fall!

Har känt mig väldigt lugn med det mesta hittills, får lite vågor av oro ibland, men orkar inte stressa upp mig i onödan. 

• Liten till
    faerie skrev 2014-12-01 15:52:14 följande:

Hej alla. Hur går det för er? Vecka 7 sedan i fredags. Illamåendet blir alltmer påtagligt, imorse var det väldigt svårt att få i mig frukosten (som fick reduceras till yoghurt med frukt+chiafrön - jag som normalt öser på hur mycket som helst, haha!). Men jag har inte behövt kräkas ännu i alla fall!

Har känt mig väldigt lugn med det mesta hittills, får lite vågor av oro ibland, men orkar inte stressa upp mig i onödan. 

Jo då, illamåendet går i vågor, har spytt en hel del. Kommer tvärt, men mår bra direkt efter, men blir trött såklart, så det är skönt. Måste dock äta tätt, max 1 1/2 h mellan.

Bäst med kalla saker.
  • Sarah1990

Bryter snart ihop, j*vla hormoner som styr mig så mycket!!

Ständigt irriterad, mår illa av allt, känner inte för något, klarar knappt av att äta, zombie-trött men kan ändå inte somna på kvällarna, känner inte för att umgås med någon, inte gå ut. Känner mig helt lobotomerad och känner inte alls igen mig själv!

Det värsta är att jag just nu inte ens kan känna mig glad över att vara gravid och det gör att jag känner mig så jävla skyldig!!

Nu sitter jag framför kaminen på en stol, äter ättikagurka ur burken efter att ha käkat upp en hel burk med ärtor i saltvatten - kalla!

Är det någon mer där det verkligen slagit sig på psyket?

• kyssen
    lillefröe skrev 2014-12-01 12:38:09 följande:
    Min syster blödde dagligen under hela sin graviditet från v.6 och hennes dotter är idag frisk och kry smile2.gif
    Tack för ditt pepp! Det är sånt här man behöver höra just nu.

Vet du om hon någon gång hade ont eller smärtor liknande stark mensvärk?
  • lillefröe
    kyssen skrev 2014-12-01 19:09:14 följande:
    Tack för ditt pepp! Det är sånt här man behöver höra just nu.

Vet du om hon någon gång hade ont eller smärtor liknande stark mensvärk?
    Nja bara i ljumskarna. Har du blödningar och stark mensvärk så borde du vända dig till kvinnokliniken så snart som möjligt. Hoppas allt är bra! 
  • kyssen
    lillefröe skrev 2014-12-01 20:48:54 följande:
    Nja bara i ljumskarna. Har du blödningar och stark mensvärk så borde du vända dig till kvinnokliniken så snart som möjligt. Hoppas allt är bra! 
    De tar bara emot en om man har kraftiga blödningar eller haft blödningar i 1-2 veckor.

Fick dock tid till läkaren hos MVC på onsdag och han skall göra ett VUL.

Läste att även om bebis mår bra på UL, så kan det ändå betyda att ett missfall är på väg att ske. Hoppas inte att så blir fallet
  • Liten till
    Sarah1990 skrev 2014-12-01 18:37:00 följande:

Bryter snart ihop, j*vla hormoner som styr mig så mycket!!

Ständigt irriterad, mår illa av allt, känner inte för något, klarar knappt av att äta, zombie-trött men kan ändå inte somna på kvällarna, känner inte för att umgås med någon, inte gå ut. Känner mig helt lobotomerad och känner inte alls igen mig själv!

Det värsta är att jag just nu inte ens kan känna mig glad över att vara gravid och det gör att jag känner mig så jävla skyldig!!

Nu sitter jag framför kaminen på en stol, äter ättikagurka ur burken efter att ha käkat upp en hel burk med ärtor i saltvatten - kalla!

Är det någon mer där det verkligen slagit sig på psyket?

Japp! Just nu mår jag bra igen, men för någon vecka sen så var jag precis sådär. Ledsen över att vara gravid, tänkte "vad fan har vi gjort!?" Och då har vi ändå försökt i 1 1/2 år...

Tror det är normalt, och det går över. Det som fick mig på bra humör var att titta på fina barnvagnar och titta på sjukhusserier så ofta jag kunde. Alla knep som funkar är bra va? du kommer snart må bättre igen. Har du provat postafen mot illamåendet? Slipper man det känner man sig mer mänsklig igen.

Kram
Svar på tråden Bf juli 2015