• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • Magnolia10

Hej! Igår kväll fick jag helt fruktansvärda smärtor i tjejmagen och blygdbenet! Visste knappt vart jag skulle ta vägen och var helt säker på att det skulle börja blöda. Efter nån timme släppte det och än har jag inte sett nåt blod *peppar peppar*... Nån annan som haft smärta i själva blygdbenet?

• kyssen

Tips till alla er som är illamående:

Postafen funkade sådär för mig, blev väldigt dåsig och sjukt trött, därav valde jag hellre att ta illamående för då orkade jag åtminstone ta mig ur sängen på morgonen.

Testade då istället sådana där band man sätter på handlederna. De har en liten kula som trycker lätt mot pulsådern. Trodde inte alls det skulle funka, men det visade sig att jag hade fel. Tog bort det värsta av illamåendet och jag slapp ta postafen.

• Zombiie

Ja, här går humöret upp och ner. Tycker att jag har högre toppar och lägre dalar och det krävs inte så mycket för att humöret ska växla. Jag tar mig själv med en nypa salt när allt känns piss. Idag har jag vaknat med ett strålande humör, hoppas att det håller i sig!

Hur mår ni andra idag? :)

• faerie

Tänk vad det går upp och ner. Igår mådde jag så illa, idag mår jag jättebra. Känner mig knappt gravid! Bara lite ömma bröst typ. Sov jättegott, åt en god frukost (som dock var liiite svåräten), och sitter nu på jobbet och känner mig hur pigg som helst!

Hoppas bara det är en liten paus i symptomen, och inget annat :)

• faerie
    Zombiie skrev 2014-12-02 08:30:26 följande:

Ja, här går humöret upp och ner. Tycker att jag har högre toppar och lägre dalar och det krävs inte så mycket för att humöret ska växla. Jag tar mig själv med en nypa salt när allt känns piss. Idag har jag vaknat med ett strålande humör, hoppas att det håller i sig!

Hur mår ni andra idag? :)

Jupp, känner igen mig! Förra veckan var jag verkligen på bristningsgränsen hela tiden. Nu mår jag bättre :)
  • eescala

Barnets far vill att jag gör abort men säger samtidig att de är min kropp och mitt val. Han vill inte vara delaktig om jag behåller men gör jag abort så vill han ändå inte ha något med mig att göra. Gör honom är de här slut för oss oavsett.

De gör ont och jag känner mig ensam och funderar på att göra aborten men vet inte.

• Zombiie
    eescala skrev 2014-12-02 08:44:12 följande:

Barnets far vill att jag gör abort men säger samtidig att de är min kropp och mitt val. Han vill inte vara delaktig om jag behåller men gör jag abort så vill han ändå inte ha något med mig att göra. Gör honom är de här slut för oss oavsett.

De gör ont och jag känner mig ensam och funderar på att göra aborten men vet inte.

Jag känner verkligen med dig och det är inget lätt beslut som du har framför dig. Det viktiga är att inte ta ett beslut för någon annans skull för då kommer du att ångra dig hur du än väljer. Gå tillbaka till dig själv och ha det som utgångspunkt och ta inget förhastat beslut. Har du någon att prata med? Jag har gjort en abort och var jätteosäker på hur jag skulle göra och fick då komma på samtal på abortkliniken. De var jättebra man kunde prata med henne utan att känna någon skuld och skam. Var det du som hade så svårt att bli gravid?
  • eescala
    Zombiie skrev 2014-12-02 09:04:53 följande:

Jag känner verkligen med dig och det är inget lätt beslut som du har framför dig. Det viktiga är att inte ta ett beslut för någon annans skull för då kommer du att ångra dig hur du än väljer. Gå tillbaka till dig själv och ha det som utgångspunkt och ta inget förhastat beslut. Har du någon att prata med? Jag har gjort en abort och var jätteosäker på hur jag skulle göra och fick då komma på samtal på abortkliniken. De var jättebra man kunde prata med henne utan att känna någon skuld och skam. Var det du som hade så svårt att bli gravid?

Jag gjorde en abort med samma kille 2011 men de va vi båda som var överens om detta. Efter de så får man ju en undersökning som vissa att jag skulle få svårt att bli gravid. Vi har haft skydd varje gång men blivit gravid iallafall och han vill inte vi är unga båda två och han är inte redo att "låsa ner sig". Jag försöker prata med honom men han hinner inte (han har väldigt mycket som händer i sitt liv just nu.)

Efter förra aborten så kom han tillbaka till mig va med genom hela processen och stöttade mig och så. Men nu svarar han inte ens.
  • Zombiie
    eescala skrev 2014-12-02 10:02:01 följande:
    Jag gjorde en abort med samma kille 2011 men de va vi båda som var överens om detta. Efter de så får man ju en undersökning som vissa att jag skulle få svårt att bli gravid. Vi har haft skydd varje gång men blivit gravid iallafall och han vill inte vi är unga båda två och han är inte redo att "låsa ner sig". Jag försöker prata med honom men han hinner inte (han har väldigt mycket som händer i sitt liv just nu.)

Efter förra aborten så kom han tillbaka till mig va med genom hela processen och stöttade mig och så. Men nu svarar han inte ens.
    Det låter verkligen som att du har det tungt! Det är ju många sidor att väga in, som ekonomi och om du har ett stabilt nätverk som kan stötta dig om du bestämmer dig för att behålla. Jag är säker på att allt ordnar sig i framtiden ändå men det kan vara bra att fundera på sådana saker så att man är beredd!
Svar på tråden Bf juli 2015