Inlägg från: Plutten120301 |Visa alla inlägg
  • Plutten120301

Bf Augusti 2015

Hej

Är gärna med här om jag får. BF 14 aug med barn nr 2. Har en dotter född 2012. Fick ett MA i september så är sjukt nojjig denna gång. KUB visade allt bra och fina siffror men lika orolig nu inför RUL den 19e mars. ( en till som har den 19e ;)

• Plutten120301

Hur mår ni andra nu (jag är i v17) ? Jag har nog såna där kallade spökveckor, piggare nu och känner mig knappt gravid bortsett från ömma bröst och lite foglossning. Har heller inte känt bebis än men så sitter moderkakan i framvägg. Fler som känner så här?

• Plutten120301
    Sommar15 skrev 2015-03-03 15:32:37 följande:

Välkommen! Har också bf 14/8 och RUL 19/3! Populära datum :) har liksom du MA i bagaget så är också väldigt orolig trots bra KUB, men första barnet för min del.

Tack! Kul att många har samma datum
  • Plutten120301

Skönt att höra att fler känner ungefär samma. Frågade min BM idag om jag fick komma och lyssna efter hjärtljud men hon tyckte det var dumt eftersom det kan vara svårt att hitta fosterljud i v16+3 och då skapa onödig oro. Jag har redan beställt en angelsound doppler för att kunna lyssna själv så nu är frågan, ska jag lyssna när den kommer om ett par dagar eller inte?

• Plutten120301

Doccah; så mysigt och så söt bild.

Fippla: har aldrig hört att RUL görs vaginalt, tror bara de gör vul före v12 eftersom livmodern ligger så långt ner då

• Plutten120301
    Sanandra skrev 2015-03-03 20:19:08 följande:

Har lyssnat med angelsound ngn gång per vecka sedan V.13+4 då jag hittade första gången. Dock kan det ibland vara svårt att hitta, lyssnade söndag morgon men hittade inget, lyssnade sedan på kvällen å då hördes det klockrent.:)

Ok, jag tänker så här; om jag hör något blir man ju helt lugnad men om man inte hör så gäller det väl att inte få panik direkt, får se hur jag gör ...
  • Plutten120301
    Cvs skrev 2015-03-04 08:28:26 följande:

Drygt två veckor kvar till rul..har en märklig känsla i kroppen, som att det inte finns någon bebis kvar. Trots att jag redan gjort ett ul och sett en sprattlig liten en där inne. vet inte hur det kommer sig, tror det är för att jag inte känner så mycket än.. Så jag blir lite tveksam.. hmm jobbigt.

Känner precis likadant. Tycker inte magen vuxit så mycket det senaste heller. Den växte iofs tidigt så jag ser ju ut som i v17 men varannan dag är jag övertygad om att liten dött därinne typ. Men försöker att inte tänka negativt och bara avvakta RUL
  • Plutten120301

MuffinCake - 3:e barnet, pojke enligt RUL, BF 30/7, Sala, Västmanland.

Plutten120301 - 2a barnet BF 14/8

Zora - 2:a barnet, BF 18/8

jenwal- 4:e barnet, BF 25/8, Västerbotten

• Plutten120301

BF-lista

30/7 MuffinCake - 3:e barnet, pojke enligt RUL, Sala, Västmanland

14/8 plutten120301, 2a barnet

18/8 Zora - 2:a barnet

25/8 jenwal- 4:e barnet, Västerbotten

• Plutten120301

Grattis till alla som gjort lyckade RUL, å va synd att inte få veta kön när man ville. Jag och sambon ska inte fråga men ganska kul att gissa själv ändå

Svar på tråden Bf Augusti 2015