Inlägg från: Plutten120301 |Visa alla inlägg
  • Plutten120301

Bf Augusti 2015

AnnaBanana skrev 2015-03-15 15:01:58 följande:

Bara jag som tycker att det känns som mer än bara ett fladder när lillen rör sig i magen? :p tycker mig känna riktiga buffar och precis som om han vänder sig:) förmiddagar och kvällar brukar vår lille vara mest aktiv:)

Hur mycket har ni gått upp i vikt fram tills nu? Jag har en rejäl bula men har bara gått upp 1,5 kg sen startvikten (gick ner ett kilo dock) :/

Jag skulle inte heller beskriva som fladder, mer små buffar och en gång som om den gjorde kullerbyttor, dock har jag bara känt vid ca 5 tillfällen.

Jag har gått upp ca 4 kg, ligger hittills på exakt samma vikt som vid förra graviditeten och då slutade det på +16 kg
  • Plutten120301
    AnnaBanana skrev 2015-03-15 15:18:14 följande:

Har er man/sambo/partner kunnat känna nånting än? Ingenting här iaf :/

Nej, det känns inte utanpå än men inte så konstigt då jag har moderkakan i framvägg (trodde de på KUB i alla fall)
  • Plutten120301

Tog mod till mig och testade att lyssna med angelsound idag (har inte vågat eftersom jag varit rätt att bryta ihop om jag inte skulle höra något) men där hördes klart och tydligt ett bebishjärtas snabba slag ???? mycket lättad och ser nu fram emot RUL istället för att oroa mig. (Såklart kan man ju upptäcka negativa saker på RUL men nu behöver jag inte oroa mig för beskedet att det blivit ett sent MA)

• Plutten120301
    excalibur skrev 2015-03-17 04:45:05 följande:

Verkar som att alla som varit på UL haft lyckade såna? Så kul! :) Och en hel del pojkar verkar det bli :) I em är det äntligen min tur, blandade känslor av oro, spänning och glädje. Får hoppas den är frisk och glad <3 Sten-säker på att det blir en flicka men har alltid fel när det gäller mig själv så det är nog en pojke! :P Wish me luck!

Lycka till! Har mitt på torsdag kl 8.00.

Är vi de enda här som inte kommer ta reda på könet? Jag är egentligen jättesugen att göra det men jag och sambon har bestämt att det skall vara en överraskning
  • Plutten120301
    Minxy skrev 2015-03-17 17:53:26 följande:

Vi ska inte ta reda på det. Vi kollade kön med både första (sonen) och andra (dottern) barnet. Just därför tänkte vi att det kunde vara roligt att låta det vara en hemlighet den här gången

Men jag måste erkänna att jag är väldigt sugen.....och även om jag inte frågar BM så kanske jag kikar och gissar själv :-P

Ja jag kommer också att försöka gissa själv men tror inte att jag kommer att bli så mycket klokare. Roligt dock att när vi visade ul bilderna från v13 för vår 3 åring så sa hon: där är en snopp = )
  • Plutten120301
    excalibur skrev 2015-03-18 05:42:47 följande:

Det blev ett lyckat RUL och en till snopp i tråden! :D

Grattis! Oj det är verkligen många som väntar pojkar = )
  • Plutten120301
    Queenxiter skrev 2015-03-18 20:41:12 följande:

Jag trodde att graviditeten skulle kännas/märkas mer. Men jag känner mig fortfarande helt vanlig, inga cravings, inga humörsvängningar, ingenting egentligen förutom halsbränna. Enda som är annorlunda är att jag kissar ofta. Men antar att man snart kommer klaga för det är åt andra hållet. Går in i v21 på lördag. :)

Jag känner inte heller så mycket, lite foglossning och lite ont i ryggen och en boll på magen, men mår i allmänhet bättre än vad jag gjorde med dottern i samma vecka (går in i v20 på lördag)
  • Plutten120301
    Sommar15 skrev 2015-03-19 09:52:36 följande:

RUL gick superbra! Allt såg fint ut och jag är så lättad! Vi väntar en liten flicka! <3

Minxy skrev 2015-03-19 11:01:04 följande:

Här gick i jag RUL bra! En frisk krabat där inne, dock blev jag tillbakaflyttad, så BF är 24/8 istället för 19/8.

Därför fick vi också en ny UL-tid om några veckor för att kolla igen, men jag känner ingen oro. BM gick verkligen igenom allt noga, vi har sett hjärtat, njurarna, magsäcken, urinblåsan, räknat alla fingrar och tår osv. Allt såg jättebra ut!

Det bästa är att min man kommer kunna följa med på nästa UL!

Härligt att höra : ) vårt RUL gick också kanon, frisk bebis och samma BF = )
  • Plutten120301
    Sommar15 skrev 2015-03-19 12:51:50 följande:

Inte säkert! ;) när barnmorskan höll på att avsluta vårt ultraljud frågade vi om hon kunde se vad det var. "Ja det har jag redan sett!" Sa hon och visade oss tre streck, dvs att det var en flicka! :)

Hur många streck ska det vara vid pojke? Har aldrig hört detta innan. På vår bild syns tydligt ett streck men det har samma riktning som ryggraden. Enligt det som kallas för nubteorin så skulle detta indikera på en flicka? Jag har dålig koll på dessa teorier men det är kul att spekulera
Svar på tråden Bf Augusti 2015