Bf Augusti 2015
Grattis till alla till fler lyckade RUL!
Grattis till alla till fler lyckade RUL!
Jag måste fråga er, ni som känner eller har känt era barn röra sig, känner ni dem varje dag eller?
Jag har känt ibland några dagar på raken men nu har jag varken känt igår eller idag. Man vill ju gärna känna varje dag för att slippa oron... (v.17+2)
Har läst en del på tråden men inte skrivit nått. Idag var vi på rul och det visade sig att det var tvillingar. En tjej och en kille. Lite smått chockad.
Ibland blir jag så trött på mig själv. Igår bröt jag stortån, idag backade jag in i en annan bil
Just nu känns det lite motigt. Tur jag har mina underbara barn och lillbäsen i magen + min snälla och förstående make (även om han skrattade åt mig när jag kom hem och berättade om påbackningen).
Så häärligt... idag såg jag magen röra sig när bebis sparka, så kul att se det på utsidan, mina barn satt med spänning och väntade. ..men då blev det lugnt igen! Är i v. 21 och har moderkakan i framvägg, vi längtar så mycket till alla får känna den lilla i magen
Har ni andra känt bebis på utsidan?
Jag har gått på alla BM besök själv utan UL både denna och förra graviditeten. Det som är värt att uppleva åtminstone en gång för mannen är ju att höra hjärtljuden. Tänkte inte på det sist så första gången mannen hörde hjärtljuden var inne på förlossningen vid CTG som görs när man kommer in ; )
Jag äter också onyttigheter denna graviditeten. Med dottern var jag sugen på nyttiga saker som mjölk och frukt men nu vill jag ha pizza och gärna en 100g chokladkaka om dagen, haha. Däremot så väger jag exakt nu som med dottern i samma vecka så det spelar kanske ingen roll på mig. Är ganska smal i vanliga fall och kan äta nästan vad som helst utan att gå upp i vikt
RUL gick bara fint. Flyttad en dag så 18+2 idag.:) Ska på extra ul kring V.30 å kolla så moderkakan flyttat upp sig.:)
Jag har också shoppat det första till bebis idag, lite newbie kläder från Kappahl, älskar dem. Som flera av er skrivit så har inte jag heller vågat ta ut att allt skall gå bra i förskott. Men försöker övertala mig själv att efter halva tiden och lyckat RUL måste man sluta tänka att något ska gå fel. Köpte nog kläderna för att våga tro mer på att det verkligen blir en bebis
Den låg i bakkant men rätt långt ner. De ville se så den kommit högre upp. En gynläkare måste göra vaginalt ultraljud om de misstänker att den ligger för långt ner även i V.28-30. Men hon trodde den skulle gått till sig innan dess, tydligen rätt ovanligt att den ligger helt för öppningen.