Inlägg från: Plutten120301 |Visa alla inlägg
  • Plutten120301

Bf Augusti 2015

[quote=74972160][quote-nick]excalibur skrev 2015-03-07 10:56:51 följande:[/quote-nick]

Tänkte skrivit ett oroligt inlägg härom dagen då jag tyckte jag borde börjat känna bebis men att jag inte gjort det trots att det är 3e - men nu! Igårkväll och i skrivande stund är det väldigt livligt fladder där inne - skööönt! :) 17+2 idag <3 Hoppas ni mår bra!

[/

Å vad mysigt, jag har också varit orolig för att jag inte känner nåt (17+0 idag) men med fösta barnet kände jag inte förrän v22. Moderkakan i framvägg båda gångerna så jag räknar inte med att känna förrän v 19-20 men längtar såå

• Plutten120301

Jag har sluppit onödiga kommentarer än så länge men förra gången jag var gravid (som var ettMA) kom en kollega på mig i vecka 8. Hon frågade om jag var i vecka 17 någonting. Förmodligen mina svullna tarmar, det visade ju sig att fostret aldrig blivit äldre än v6

• Plutten120301

[quote=74975527][quote-nick]MuffinCake skrev 2015-03-07 23:07:00 följande:[/quote-nick]

Ni som börjat fundera på vagn - vad tror ni om Britax Affinity? Nån som har koll på några för/nackdelar? Eller andra tips på modeller värda att kolla upp?

Är ju en djungel där ute!!

[/

Ser ut som en jättefin och bra vagn. Det enda jag reagerade på var att sittdelen är ganska liten. Så fundera bara på hur länge ni tänkt att barnet ska sitta i den eller om ni tänkt köpa en sulky senare. Vi har en Emmaljunga city cross och dottern sitter ff i den ibland och hon är 3 år och 95 cm lång. Vi bor inte i storstad och det är ju lite skillnad men den finns både med svängarna eller fasta hjul. Vi är i alla fall jättenöjda med den.

• Plutten120301
    tessan91 skrev 2015-03-08 20:17:46 följande:

Hej. Gick in i vecka 17 + 0 idag. Jag har fått så himla ont i ryggen, vet inte riktigt vad jag ska göra åt smärta. ( första graviditeten för mig ). Jobbar som lokalvårdare och min chef kan tyvärr inte omplacera mig till lättare uppgifter heller. Vad kan man göra för att lindra smärtan? brukar träna minst 2 - 3 gånger i veckan men nu kan ja knappt ta mig ur soffan. Va på Ul när vi va i vecka 14 och har nästa om 3  veckor. 

någon som har samma problem? 

Jag tycker att du skall prata med din BM eller en sjukgymnast som kan kontrollera om det är foglossning du känner. Det är mycket vanligt och kan komma i den veckan du är i men oftare senare. I så fall finns det en del du kan göra för att lindra men det går tyvärr inte att bota (brukar sedan försvinna i samma sekund som bebis kommer ut; ) du kan även bli deltidssjukskriven om det behövs. Läs om foglossning och se om du känner igen dig. Undrar du något så fråga gärna, har rätt bra koll på detta, tyvärr ;/
  • Plutten120301

Var helt säker på att jag kände bebis första gången igår (17+4) kändes som ett ägg som gjorde kullerbyttor ; ) härligt, nu börjar jag se fram emot RUL om en vecka.

Kan även säga att jag har världens bästa chef, ny tjänst och löneförhöjning om 2 mån = )

• Plutten120301
    Queenxiter skrev 2015-03-12 18:26:35 följande:

Hej allihopa.

När tror ni att man kan börja känna bebis vid första graviditeten och moderkaka i framvägg?

Vid min första hade jag moderkakan i framvägg och då var jag inte helt säker på att jag kände bebis förrän i v 22
  • Plutten120301

[quote=75006220][quote-nick]Queenxiter skrev 2015-03-13 22:48:06 följande:[/quote-nick]

Jag har fått en begagnad emmaljunga citycross av min kusin, den är 4år gammal men i jättefint skick.

Har aldrig kört eller ens kollat på vagn innan då detta är mitt första barn, men jag tycker den verkade jättebra. Fick med en liggdel med handtag så man lätt får med baby när han sover, fick även en sittdel och man kan vända vagnen när barnet blir större.

Fick även ett babyskydd 0-12 månader och en bilbarnstol från 6 mån-4år :)

[/quote

Jag har en Emmaljunga citycross som vi haft till dottern, modell 2012, har varit jättenöjda med den på alla sätt. Gott om plats men ändå inte klumpig, smidig att fälla ihop även om den tar lite plats i bagaget. Bra och ställbar fjädring vilket många inte tänker på är viktigt. Jag tror du kommer att bli nöjd.

• Plutten120301
    Maglizz skrev 2015-03-15 10:02:22 följande:

*** ursäkta nakenchocken!! ***

Jag är i v.18(17+2) och idag kände jag typ som "fladder" i magen. Men jag tycker min mage är väldigt långt ner och inte alls särskilt stor när jag hört med kompisar samt sambons syster. Är dethär normalt?

Självklart är det väl "skönt" att ha en liten nätt kula... Men samtidigt känns det konstigt när alla andra får en "synlig" kula redan i v18 :/

Är jag bara sjåpig nu?

Att den käns långt ner är ju inte så konstigt med tanke på att livmodern når upp till naveln först i vecka 20. Min kula ser större ut men allt är under naveln (var ju väldigt smal innan så inte konstigt att den ser stor ut)
  • Plutten120301
    Minxy skrev 2015-03-15 08:14:21 följande:

Vecka 19 (18+0) idag och bara 4 dagar kvar till RUL! Längtar längtar. Lill-humlan sparkar och har sig, hen har en tydlig vakenperiod just vid 21-22, utöver det kommer det buffar sporadiskt under dagen.

Har varit däckad i en jobbig förkylning 12 dagar nu och än är jag inte på bättringsvägen. Snuvig, täppt, otrolig huvudvärk och hosta. Blä!

Samma här, tokförkyld i två veckor, nästäppan och hostan är värst. Hostat så att ligamenten känns ömma för jämnan. (Också 4 dagar till RUL ????)
Svar på tråden Bf Augusti 2015