• guchi

Mikael

Varför/varför ska jag inte döpa min blivande son till Mikael, om jag får en ?

• Svar på tråden Mikael
  • guchi
    eslah skrev 2014-12-04 21:48:57 följande:
    Ja visst är det på tok för mycket Micke med HB-dunken vid Forden en lördag, eller varför inte Micke som fixar fram fälgarna till "gamla Bettan" inför Classic Car week över det hela? Inget fel på namnet eller männen som heter det, men skippa bara associationen till någon av lärjungarna/apostlarna. Man tänker på killen med HB:n, så är det!
    Gråter
  • guchi
    taquine skrev 2014-12-04 21:48:10 följande:
    Don't ask vissa namn ska bara förträngas , och varför är nog inte så svårt att lista ut..
    Men vill du nu ha en unge som heter det någon gång så  kommer namnet vara ganska ovanligt i dagens Sverige ;)
    Omodernt gammalmodigt ?
    Vad är populära namn numera då ?
  • eslah

[quote=74444125][quote-nick]guchi skrev 2014-12-04 21:54:32 följande:[/quote-nick][/quote]Ledsen gubbe? Lugnt, döp ungen till det. Ha lika dålig smak som mina föräldrar som döpte mig till ett namn som aldrig nämns, bara förkortningen. Så kära Mikael blir döpt till Micke för all evighet framöver, amen!

• Anonym (?)

Är det inte du som typ "avskyr barn"? Skrikandes

• guchi
    eslah skrev 2014-12-04 22:00:18 följande:

Lugnt, döp ungen till det. Ha lika dålig smak som mina föräldrar som döpte mig till ett namn som aldrig nämns, bara förkortningen. Så kära Mikael blir döpt till Micke för all evighet framöver, amen!

Vad heter du då ?
    Så illa kan det väl inte vara

• guchi
    Anonym (?) skrev 2014-12-04 22:02:05 följande:

Är det inte du som typ "avskyr barn"? Skrikandes

Är det jag det ?

Jo jag skrev ett inlägg om att jag inte gillar barn (andras) och inte innan jag väljer att ha det själv.
  • Anonym (?)
    guchi skrev 2014-12-04 22:06:26 följande:
    Är det jag det ?

Jo jag skrev ett inlägg om att jag inte gillar barn (andras) och inte innan jag väljer att ha det själv.
    Skrev ett inlägg? Du skapade en hel tråd i ämnet.
    Men det är ju bra att du kanske kan komma över det i framtiden.
  • guchi
    Anonym (?) skrev 2014-12-04 22:11:38 följande:
    Skrev ett inlägg? Du skapade en hel tråd i ämnet.
    Men det är ju bra att du kanske kan komma över det i framtiden.
    Tråd kallar jag det för men du säger inlägg, menar samma.
    Jo jag skrev ju att jag inte gillar barn, inte att jag avskyr som du skrev.

Klart att man måste vilja ha barn innan man skaffar det, känna att man ska orka för det är ju ett "avtal för livet" så att säga.
  • eslah
    guchi skrev 2014-12-04 22:05:30 följande:

Vad heter du då ?

Så illa kan det väl inte vara

Ulla men det blev ett K i början, eller inte. Men bra jobbat med dina frågetrådar, gillar dom faktiskt.

Fast det är dags att du också masar dig till SATS som en annan bör göra.
  • guchi
    eslah skrev 2014-12-04 22:20:51 följande:
    Ulla men det blev ett K i början, eller inte. Men bra jobbat med dina frågetrådar, gillar dom faktiskt.

Fast det är dags att du också masar dig till SATS som en annan bör göra.
    Jag trodde vi pratade om namnet Mikael här.
Svar på tråden Mikael