• guchi

Mikael

Varför/varför ska jag inte döpa min blivande son till Mikael, om jag får en ?

• Svar på tråden Mikael
  • taquine
    guchi skrev 2014-12-04 21:55:52 följande:
    Omodernt gammalmodigt ?
    Vad är populära namn numera då ?
    Chewin, Mowgli , Razmuz kanske ? Ja inte vet jag Och kan inte  påstå jag bryr mig nämnvärt 
    Goodness me
  • guchi
    taquine skrev 2014-12-04 22:28:15 följande:
    Chewin, Mowgli , Razmuz kanske ? Ja inte vet jag Och kan inte  påstå jag bryr mig nämnvärt 
    Ok
  • eslah
    guchi skrev 2014-12-04 22:24:54 följande:

Jag trodde vi pratade om namnet Mikael här.

Du pratar mycket du, har ju sagt att du borde döpa ungen till något annat. :-/ Leon, Thea, Tindra eller Julian blir nog bra. Döper du den till Mikael så tror folk att det är en vampyr från 70-80 talet!
  • guchi
    eslah skrev 2014-12-04 22:32:16 följande:
    Du pratar mycket du, har ju sagt att du borde döpa ungen till något annat. :-/ Leon, Thea, Tindra eller Julian blir nog bra. Döper du den till Mikael så tror folk att det är en vampyr från 70-80 talet!
    Tona ner lite. Jag "hör" vad du säger.

Leon var faktiskt väldigt fint, Thea med.
    Aha du menar att det var för 80 tal då förstår jag... hehe
  • Anonym (?)

Jag tycker att Mikael är ett fint namn som har många fördelar.

* Mikael blir "Micke" (som smeknamn, jämfört med många andra smeknamn, är det fint).

* Namnet finns på de flesta språk och låter bra på samtliga språk (Michael (engelskt uttal), Mikajl (ryskt uttal), osv).

* Det är ett tidlöst namn. Det fungerade förr och det fungerar nu. Det kommer förmodligen att fungera även i framtiden.

* PERSBRANDT!!! HjärtaHjärtaHjärta Haha! Flört

• guchi
    Anonym (?) skrev 2014-12-04 22:38:04 följande:

* Det är ett tidlöst namn. Det fungerade förr och det fungerar nu. Det kommer förmodligen att fungera även i framtiden.

Så tänkte jag med internationellt och tidlöst. Glad
  • eslah
    guchi skrev 2014-12-04 22:34:33 följande:

Tona ner lite. Jag "hör" vad du säger.

Leon var faktiskt väldigt fint, Thea med.

Aha du menar att det var för 80 tal då förstår jag... hehe

Jo men gillar du det så är det okej, gillar inventarier med pudelfrillor som "fastnat". Skämt åsido, Mikael heter sonen och dottern kommer heta Sara. Kalla mig synsk! Vilket sabla ämne egentligen, diskutera omvalet istället......någon sådan tråd har man ju inte sett (jag ljuger dåligt).
  • guchi
    eslah skrev 2014-12-04 22:42:51 följande:
    Jo men gillar du det så är det okej, gillar inventarier med pudelfrillor som "fastnat". Skämt åsido, Mikael heter sonen och dottern kommer heta Sara. Kalla mig synsk! Vilket sabla ämne egentligen, diskutera omvalet istället......någon sådan tråd har man ju inte sett (jag ljuger dåligt).
    Aha du tror att jag trollar. Nej jag vill faktisk bara samtala om någonting enkelt som alla kan ta del av om dom vill. Tröttsamt med allting som ska sticka ut eller som är skriver bara för att locka läsare...
  • eslah
    guchi skrev 2014-12-04 22:46:15 följande:

Aha du tror att jag trollar. Nej jag vill faktisk bara samtala om någonting enkelt som alla kan ta del av om dom vill. Tröttsamt med allting som ska sticka ut eller som är skriver bara för att locka läsare...

Trollar? Nej jag skiter i sånt där, jag kritiserade inte alls utan snarare tvärtom. Skönt att beta av en enkel fråga för en gångs skull. Fast du skulle ställt namnet Mikael mot Anders, det hade varit en jämn och tuff match.
  • guchi
    eslah skrev 2014-12-04 22:53:28 följande:
    Trollar? Nej jag skiter i sånt där, jag kritiserade inte alls utan snarare tvärtom. Skönt att beta av en enkel fråga för en gångs skull. Fast du skulle ställt namnet Mikael mot Anders, det hade varit en jämn och tuff match.
    Vart får du allt ifrån ?
Svar på tråden Mikael