• Anonym (fin i kanten?)

Är jag pryd?!

KNULLA KUK FITTA

Dessa ord finner jag så VANSINNIGT avtändande!

Är jag pryd då?? Får jag komplimanger som "Du har så skön fitta" eller att snubben säger att han ska "knulla mig" så känner jag mig kränkt och blir avtänd. Trots detta så har jag tolererat det för att inte skapa dålig stämning!

Vad tycker ni? ?

• Svar på tråden Är jag pryd?!
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (fin i kanten?) skrev 2014-12-10 23:49:07 följande:
    KNULLA KUK FITTA

Dessa ord finner jag så VANSINNIGT avtändande!

Är jag pryd då?? Får jag komplimanger som "Du har så skön fitta" eller att snubben säger att han ska "knulla mig" så känner jag mig kränkt och blir avtänd. Trots detta så har jag tolererat det för att inte skapa dålig stämning!

Vad tycker ni? ?
    Nej nej nej! Om du inte gillar det ska du inte tolerera det!

Att du inte gillar vissa ord gör dig inte pryd, pryd är man om man tycker att hela konceptet sex är obehagligt och avskräckande av moraliska skäl (asexuella är tex inte nödvändigtvis pryda).

Att du blir avtänd på vissa ord och uttryck är en smakfråga. Inget mer och inget mindre. Var tydlig med det innan du har sex med någon, så de vet att inte använda sådana uttryck.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Anonym (v)

Vad du tänder på säger inget om din personlighet, med andra ord det betyder inte att du är pryd. 
    Jag får fullkomligt avsmak och äckelkänslor vid tanken på scat, men det gör mig inte pryd.
    Det är bara inte min grej.
    Grova ord är väl inte din. 

• Anonym (v)
    Anonym (fin i kanten?) skrev 2014-12-11 23:01:51 följande:
    Vet inte. Tar åt mig, känner mig som "en jävlafitta". Eller som ett vandrade kön, att min"fitta" är det enda som är bra/skönt med mig. Känner mig billig!
    Fast du är väl medveten om att det ligger hos dig.
    Han kanske inte alls, troligen inte menar på det viset.
    Troligen menar han exakt det han säger, han tycker den är skön och det är ju en fin komplimang och utesluter inte att du också är fin på andra sätt. 
  • Anonym (v)
    Presens skrev 2014-12-11 22:12:06 följande:

Själv stör jag mig enormt mycket mer på när någon använder ordet fitta som skällsord!

Men det tycker jag är en annan sak, inte nog med att man förolämpar, man nervärderar ju också mitt kön, det ligger något sexistiskt i det.
    Det tror jag få gillar.
  • Tom Araya
    Anonym (fin i kanten?) skrev 2014-12-11 23:01:51 följande:
    Vet inte. Tar åt mig, känner mig som "en jävlafitta". Eller som ett vandrade kön, att min"fitta" är det enda som är bra/skönt med mig. Känner mig billig!
    För mig känns det som att du har svårt att fokusera på vad ni gör för stunden.
    Dina värden som mamma, hur bra du kör bil, hur duktig du är på jobbet, hur din hemmagjorda lasagne smakar känns lite utanför ämnet när man har sex.
    Om hon suger min kuk väldigt bra så vill jag uttrycka det. Det betyder inte att hon saknar andra värden, men jag måste väl inte rabbla alla så fort jag vill ge henne beröm.

Din känsla inför detta kan man inte förneka, men om du är inkonsekvent (att  i (att  i detta resonemang samma gäller i andra sammanhang) så ger det intrycket av vara baserat på vissa värderingar just kring sex.
  • Anonym (v)
    Anonym (Fult) skrev 2014-12-11 23:45:03 följande:

Håller med dig ts. Anser dock inte att man är pryd bara kultiverad!

Nej, det köper jag inte, vad du tänder på eller inte tänder på säger inget om ifall du är kultiverad eller ej.
    Sexualiteten är en urdrift och går sina egna vägar, 
    Jag tror man gör sig en björntjänst om man lägger in en massa andra värderingar i den. 
  • Dorian Ertymexx
    Tom Araya skrev 2014-12-12 07:09:30 följande:
    För mig känns det som att du har svårt att fokusera på vad ni gör för stunden.
    Dina värden som mamma, hur bra du kör bil, hur duktig du är på jobbet, hur din hemmagjorda lasagne smakar känns lite utanför ämnet när man har sex.
    Om hon suger min kuk väldigt bra så vill jag uttrycka det. Det betyder inte att hon saknar andra värden, men jag måste väl inte rabbla alla så fort jag vill ge henne beröm.

Din känsla inför detta kan man inte förneka, men om du är inkonsekvent (att  i (att  i detta resonemang samma gäller i andra sammanhang) så ger det intrycket av vara baserat på vissa värderingar just kring sex.
    Medger att det skulle kännas lite... distraherande om en kvinna började berömma min matlagning under sexet... :-P
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Stårschan
    Tom Araya skrev 2014-12-12 06:59:14 följande:
    Huruvida man är kultiverad avgörs ingalunda av sexuella vanor.

Sant, men här är det ju språkbruket som är okultiverat. Man kan väl hålla på med hur avancerade sexuella lekar som helst men ändå bli avtänd av vad man uppfattar som nedvärderande och tölpaktigt språk under akten.
  • Tom Araya
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-12 07:14:54 följande:
    Medger att det skulle kännas lite... distraherande om en kvinna började berömma min matlagning under sexet... :-P
    Du får inte känslan av att ditt värde begränsas till en sexmaskin då? DrömmerSkrattande

Kanske skulle testa varianter av detta...
    Hon kommer hem efter att jag städat, gjort rent och fint i köket, säger: "-vad fint du har gjort!" Jag svarar: "-Jaha, så nu är man reducerad till en jävla städrobot!? Jag sexvägrar!" Skrattande
  • Tom Araya
    Stårschan skrev 2014-12-12 08:26:55 följande:

Sant, men här är det ju språkbruket som är okultiverat. Man kan väl hålla på med hur avancerade sexuella lekar som helst men ändå bli avtänd av vad man uppfattar som nedvärderande och tölpaktigt språk under akten.
    Nej, språkbruket (avser då i sexuella sammanhang) är inte okultiverat.
    Språkbruket är för många en del av sexet, där grova, hårda, beskrivande uttryck och ibland även uttryck som kan betraktas som dominerande/undergivna och/eller nedvärderande ger en psykologisk dimension på sexuell upphetsning, något som vissa har svårt att förstå.

Absolut kan man ha den åsikten/känslan av sådant språkbruk.
    Jag skulle vilja säga att man bör vara försiktig med sådant språkbruk om man inte är säker att partnern uppskattar det, för i fel sammanhang och med fel person blir det bara plumpt.
Svar på tråden Är jag pryd?!