• Anonym (fin i kanten?)

Är jag pryd?!

KNULLA KUK FITTA

Dessa ord finner jag så VANSINNIGT avtändande!

Är jag pryd då?? Får jag komplimanger som "Du har så skön fitta" eller att snubben säger att han ska "knulla mig" så känner jag mig kränkt och blir avtänd. Trots detta så har jag tolererat det för att inte skapa dålig stämning!

Vad tycker ni? ?

• Svar på tråden Är jag pryd?!
  • Anonym (man36)
    Mrs Okänd skrev 2014-12-16 13:09:01 följande:
    Men om man säger...Hon är en fitta!...så kan man ju inte tolka det positivt?
    Nej, jag kan det iaf inte, vilket jag heller aldrig påstått.. Så?

• Mrs Okänd
    Anonym (man36) skrev 2014-12-16 14:12:23 följande:
    Nej, jag kan det iaf inte, vilket jag heller aldrig påstått.. Så?

Om nån kallade mig fitta skulle jag se det som sexistiskt. Att den personen vill nedvärdera mig som kvinna.
  • MEE83
    Mrs Okänd skrev 2014-12-16 07:30:48 följande:
    Nä, han är skåning men har har väldigt lätt för att härma språk och dialekter...och så vet han att jag tycker det är kul. Vi har en massa olika karaktärer som han får spela när det är lite tråkigt. Så man kan säga att jag har mer än en man egentligen...mohahaha.

Låter som en jobbig resa du....=) Bättre med handling än snuskord i danmark kan vi sammafatta det hela!!! Flört
    ah ok, ja det där med dialektkarikatyr kan vara rätt roligt hehe. har du sett den norska sketchen om det danska språket? Lite småkul, den summerar min syn på det danska språket ganska väl. :P

hehe, nja, retrospektivt var det rätt kul, vi åkte ner från GBG för att lämna min kompis farsa i Skåne(jobb) och tänkte att det var läge att se bron och ta en dag och natt i Köpenhamn, och trots svår språkförbistring gick vi ju hem hos de danske piger! haha

Incidenten i Helsingborg har vi skrattat ganska gott åt, det var ju inte direkt någon anal probe(som tur var haha) men strippa av oss allt fick vi ju göra... dom kollar till och med under fötterna(och om man tejpat fast något vid ballen) haha, men det gäller att vara positiv, man fick man lite insyn i hur tullen jobbar :D

Sedan kan man fråga sig om det är ren stickkontroll eller om det var pga av att vi var två 20-åringa killar som såg ut som om vi sovit 0 timmar, vilket i och för sig inte är långt från sanningen.

• Mrs Okänd
    MEE83 skrev 2014-12-16 16:09:33 följande:
    ah ok, ja det där med dialektkarikatyr kan vara rätt roligt hehe. har du sett den norska sketchen om det danska språket? Lite småkul, den summerar min syn på det danska språket ganska väl. :P

" target="_blank">

hehe, nja, retrospektivt var det rätt kul, vi åkte ner från GBG för att lämna min kompis farsa i Skåne(jobb) och tänkte att det var läge att se bron och ta en dag och natt i Köpenhamn, och trots svår språkförbistring gick vi ju hem hos de danske piger! haha

Incidenten i Helsingborg har vi skrattat ganska gott åt, det var ju inte direkt någon anal probe(som tur var haha) men strippa av oss allt fick vi ju göra... dom kollar till och med under fötterna(och om man tejpat fast något vid ballen) haha, men det gäller att vara positiv, man fick man lite insyn i hur tullen jobbar :D

Sedan kan man fråga sig om det är ren stickkontroll eller om det var pga av att vi var två 20-åringa killar som såg ut som om vi sovit 0 timmar, vilket i och för sig inte är långt från sanningen.

Haha....om det då är snygga killar så kan det ju vara ett perfekt jobb, att vara tulltjänsteman/kvinna....få leta överallt på manskroppen....utan att be om ursäkt ens...haha. Men det är ju bara kul tills det kommer en svettig gubbe som inte duschat på tre veckor...i och för sig...bakfulla 20-åringar kanske inte heller är så kul...?!?

Ska titta på den där länken...
  • MEE83
    Mrs Okänd skrev 2014-12-16 17:24:36 följande:
    Haha....om det då är snygga killar så kan det ju vara ett perfekt jobb, att vara tulltjänsteman/kvinna....få leta överallt på manskroppen....utan att be om ursäkt ens...haha. Men det är ju bara kul tills det kommer en svettig gubbe som inte duschat på tre veckor...i och för sig...bakfulla 20-åringar kanske inte heller är så kul...?!?

Ska titta på den där länken...
    haha, kanske var därför dom vinkade in oss! :D

Inte bara bakfulla... jag hann aldrig duscha på morgonen, då tjejerna skulle till jobbet... haha

Dom tänker på det där med könet tror jag dock, i det tullteam vi stötte på så var det en kvinna, hon verkade vara den som bestämde, men hon var inte med när vi var näck. Så kroppskontrollen gjordes av män i avskildhet. Antagligen försöker dom ha både manliga och kvinnliga tulltjänstemän till hands om det behövs. Det kan ju kännas obehagligt för vissa att bli tvungna att klä av sig nakna, och ännu mer så om det är någon av motsatt kön.

Jag har kommit till den slutsatsen att om man bara man bara håller käften och gör det dom ber en om så brukar auktoritetspersoner vinka bort en rätt snabbt, gäller för polisen med.

Tyvärr så pratade min polare non stop istället utav ren nervositet(trots att vi inte hade något att dölja) och det var ganska så avgörande, han fick nämligen en skön kommentar av kvinnan efter det att dom hade kollat bilen...kommer inte ihåg ordagrant men det var typ... "ja detta ser ju att vara i sin ording" *pekar på min polare* "förutom att du är uppenbart nervös så mycket som du pratar".

Good times. :)
  • Tom Araya
    Stårschan skrev 2014-12-16 10:19:45 följande:
    Men det är ju det som är så underbart här - att man får lufta sin egen åsikt, väl medveten om att andra människor har annan syn på saker och ting.

Jag förstår hur du tänker med jämförelsen "Fan vad gott", men den haltar lite. "Fan" används nästan alltid som ett förstärkande ord, till skillnad från "kuk" och "fitta" som står självständiga som symbol för det som är fel. "Fan vad snyggt" blir därför på sin högst vulgärt, men inte något som är avsett att såra, och det blir därför aldrig lika negativt värdeladdat (möjligen med undantag för hos väldigt religiösa människor) som könsorden.

Kanske en löjlig språkskillnad för dem som ändå inte bryr sig, men högst reell för mig och många andra.  

Och det är klart att det handlar om sexism när det fulaste ordet för det kvinnliga könsorganet dagligen används för att kränka både män och kvinnor - när man aktivt jobbar för att få det att betyda något negativt.
    Man kanske skulle köra med "Fitta, så skönt!" Skrattande
  • Mrs Okänd
    MEE83 skrev 2014-12-16 17:48:15 följande:
    haha, kanske var därför dom vinkade in oss! :D

Inte bara bakfulla... jag hann aldrig duscha på morgonen, då tjejerna skulle till jobbet... haha

Dom tänker på det där med könet tror jag dock, i det tullteam vi stötte på så var det en kvinna, hon verkade vara den som bestämde, men hon var inte med när vi var näck. Så kroppskontrollen gjordes av män i avskildhet. Antagligen försöker dom ha både manliga och kvinnliga tulltjänstemän till hands om det behövs. Det kan ju kännas obehagligt för vissa att bli tvungna att klä av sig nakna, och ännu mer så om det är någon av motsatt kön.

Jag har kommit till den slutsatsen att om man bara man bara håller käften och gör det dom ber en om så brukar auktoritetspersoner vinka bort en rätt snabbt, gäller för polisen med.

Tyvärr så pratade min polare non stop istället utav ren nervositet(trots att vi inte hade något att dölja) och det var ganska så avgörande, han fick nämligen en skön kommentar av kvinnan efter det att dom hade kollat bilen...kommer inte ihåg ordagrant men det var typ... "ja detta ser ju att vara i sin ording" *pekar på min polare* "förutom att du är uppenbart nervös så mycket som du pratar".

Good times. :)
    Verkar som du varit med om väldigt mycket...haha...vem fasiken hade inte blivit nervös om nån tjänsteman ber en att klä av sig...SkrattandeUndrar vad hon menade med att det ser ut vara i sin ordning...haha..kanske låg mer bakom det där...Flört
  • Anonym (man36)
    Mrs Okänd skrev 2014-12-16 14:41:08 följande:

Om nån kallade mig fitta skulle jag se det som sexistiskt. Att den personen vill nedvärdera mig som kvinna.
    Ja.. förstod det av ditt förra inlägg, men förstår inte var du vill komma och varför du citerar mig? Jag har inte påstått något som motsäger att det skulle vara sexistiskt.
  • Stårschan
    Tom Araya skrev 2014-12-17 00:48:59 följande:
    Man kanske skulle köra med "Fitta, så skönt!" Skrattande
    Tja, om den användningen skulle bli det gängse bruket av ordet fitta så skulle det ju helt klart avdramatiseras och bli mindre negativt laddat.
  • Mrs Okänd
    Anonym (man36) skrev 2014-12-17 07:34:48 följande:
    Ja.. förstod det av ditt förra inlägg, men förstår inte var du vill komma och varför du citerar mig? Jag har inte påstått något som motsäger att det skulle vara sexistiskt.

Du skrev; Ibland undrar jag om många här letar efter saker att bli förolämpade och/eller nervärderade av, samt sexism som man kan klaga på.

Och det jag menade var att mycket är just sexism utan att man kanske ens tänker på det. Men vi kan ju inte blunda för att många säger saker för att just nedvärdera en kvinna eller en man. Och detta leder till att man i ett annat sammanhang kan ta åt sig negativt. Jag har ju fattat att många vill bli kallade "Din lilla slyna" eller "Din kåtbock" medan andra skulle uppfatta detta som kränkande.
  • Anonym (man36)
    Mrs Okänd skrev 2014-12-17 08:32:14 följande:

Du skrev; Ibland undrar jag om många här letar efter saker att bli förolämpade och/eller nervärderade av, samt sexism som man kan klaga på.

Och det jag menade var att mycket är just sexism utan att man kanske ens tänker på det. Men vi kan ju inte blunda för att många säger saker för att just nedvärdera en kvinna eller en man. Och detta leder till att man i ett annat sammanhang kan ta åt sig negativt. Jag har ju fattat att många vill bli kallade "Din lilla slyna" eller "Din kåtbock" medan andra skulle uppfatta detta som kränkande.
    Tycker inte man behöver blunda för det, men man behöver inte heller leta efter möjligheter att snabbt slita fram sexism stämpeln.
    Likaså behöver man ju inte försöka tolka allt negativt och förvandla sig till ett  offer, typ; (inget just du skrev tror jag, men såg liknande i tråden vill jag minnas)
    Han: "Vilken skön fitta du har"
    Hon: "Herregud vad nedlåtande, allt jag är för honom är en fitta"...

Orden tråden handlade om, t.ex. "fitta", är inte per definition sexistiska, svordomar eller liknande, och man behöver inte vara sexistisk för att man använder dem. De är ord. Sen liksom de flesta ord kan de användas på olika sätt:

- Någon blir kallad "Din jävla fitta" - sexistisk.
    - Någon slår sig på tummen med hammaren; "Fitta!" - en svordom. Har inget med sexism att göra.
    - I sängen; "vilken läcker fitta du har" - en benämning för kvinnans könsorgan, knappast sexistiskt.

• Stårschan
    Anonym (man36) skrev 2014-12-17 10:12:34 följande:

Orden tråden handlade om, t.ex. "fitta", är inte per definition sexistiska, svordomar eller liknande, och man behöver inte vara sexistisk för att man använder dem. De är ord. Sen liksom de flesta ord kan de användas på olika sätt:

- Någon blir kallad "Din jävla fitta" - sexistisk.
    - Någon slår sig på tummen med hammaren; "Fitta!" - en svordom. Har inget med sexism att göra.
    - I sängen; "vilken läcker fitta du har" - en benämning för kvinnans könsorgan, knappast sexistiskt.
    Kan du komma med fler bra exempel på ord som funkar både som kraftfull svordom och i ett värdeneutralt sammanhang?
  • Anonym (man36)
    Stårschan skrev 2014-12-17 10:25:27 följande:
    Kan du komma med fler bra exempel på ord som funkar både som kraftfull svordom och i ett värdeneutralt sammanhang?
    Vad är vitsen? Har du åsikter om något av det jag skrev, framför dem istället och argumentera för dem.

Men visst, du kan byta ut "fitta" till "kuk" ovan om det roar dig.
  • Stårschan
    Anonym (man36) skrev 2014-12-17 11:01:14 följande:
    Vad är vitsen? Har du åsikter om något av det jag skrev, framför dem istället och argumentera för dem.

Men visst, du kan byta ut "fitta" till "kuk" ovan om det roar dig.
    Det jag menar är att många av oss har svårt att använda ord som kuk, fitta och knulla i värdeneutrala sammanhang just på grund av att de i första hand används som svordomar. Du skriver att de liksom de flesta andra ord kan användas på flera olika sätt. Jag påstår att det inte alls finns så många ord som både förkommer som svordomar OCH värdeneutrala ord.

De som inte har problem med dessa ord, eller rent av finner dem eggande, ska naturligtvis fortsätta att använda dem när det hettar till, men jag tycker att det bör ses som naturligt att man utgår från att ens partner INTE gillar att höra dem i sängkammaren, så länge han/hon inte har sagt något annat. Ungefär som man får utgå från att de flesta inte gillar att bli örfilade under sex, om de inte uttryckligen har talat om att det är OK.
  • Anonym (man36)
    Stårschan skrev 2014-12-17 11:24:35 följande:
    Det jag menar är att många av oss har svårt att använda ord som kuk, fitta och knulla i värdeneutrala sammanhang just på grund av att de i första hand används som svordomar. Du skriver att de liksom de flesta andra ord kan användas på flera olika sätt. Jag påstår att det inte alls finns så många ord som både förkommer som svordomar OCH värdeneutrala ord.

De som inte har problem med dessa ord, eller rent av finner dem eggande, ska naturligtvis fortsätta att använda dem när det hettar till, men jag tycker att det bör ses som naturligt att man utgår från att ens partner INTE gillar att höra dem i sängkammaren, så länge han/hon inte har sagt något annat. Ungefär som man får utgå från att de flesta inte gillar att bli örfilade under sex, om de inte uttryckligen har talat om att det är OK.
    I första hand? Inte för att jag tycker det har så stor betydelse, men används verkligen "fitta" mer som svordom än i sexuella sammanhang?

Precis; Jag skrev inte att de flesta ord kunde användas som svordomar och värdeneutrala ord, jag skrev att de flesta ord kunde användas på olika sätt. Det innebär inte att de måste kunna användas också som svordom. Du citerade mig rätt men la in egna betydelser i vad jag skrev. :)
    Just för att användas även som svordom ska det väl rimligen vara ett lite kraftfullare/grövre ord.

Både vilka ord man använder och vad man gör i sängen bör väl inblandade parter kommunicera om? Ska du börja definiera vad som är "naturligt" och inte tycker jag du är ute på väldigt tunn is!
    Om man ska kommentera sin partners könsorgan tycker jag det är fullständigt naturligt att använda ord som "fitta" och "kuk". Skulle jag t.ex. få höra "Jag vill suga din penis/snopp" eller liknande under akten så skulle jag nog asgarva och/eller tappa endel upphetsning rätt snabbt..

• MEE83
    Anonym (man36) skrev 2014-12-17 11:53:02 följande:
    I första hand? Inte för att jag tycker det har så stor betydelse, men används verkligen "fitta" mer som svordom än i sexuella sammanhang?

.
    Tror inte riktigt det är poängen, Fitta är ett ganska vanligt kraftuttryck, vilket har gjort att ordet av vissa inte är riktigt är rumsrent, jag skulle inte kalla det för en semantisk förändring, då betydelsen av ordet fitta inte direkt förändrats i någon större bemärkelse, dagens moderna betydelsen skiljer sig väl inte vad jag vet radikalt från vad det alltid har betytt(vet inte hur länge det har funnits?), det ligger ju dock i ett svärords natur att vara stötande, vilket är en av anledningarna till att bland annat TS tycker att ord som det är opassande.

Mrs Okänd skrev 2014-12-17 07:14:37 följande:
    Verkar som du varit med om väldigt mycket...haha...vem fasiken hade inte blivit nervös om nån tjänsteman ber en att klä av sig...SkrattandeUndrar vad hon menade med att det ser ut vara i sin ordning...haha..kanske låg mer bakom det där...Flört
    Upplevelsebaserat lärande vet du, lite "äventyr" skadar inte... då blir det inte så stor grej att visa kuken för en tulltjänsteman! haha

Nej jag vet inte, blir inte så nervös bara.
  • Anonym (man36)
    MEE83 skrev 2014-12-17 14:53:01 följande:
    Fitta är ett ganska vanligt kraftuttryck, vilket har gjort att ordet av vissa inte är riktigt är rumsrent, jag skulle inte kalla det för en semantisk förändring, då betydelsen av ordet fitta inte direkt förändrats i någon större bemärkelse, dagens moderna betydelsen skiljer sig väl inte vad jag vet radikalt från vad det alltid har betytt(vet inte hur länge det har funnits?), det ligger ju dock i ett svärords natur att vara stötande, vilket är en av anledningarna till att bland annat TS tycker att ord som det är opassande.
    Nu kanske jag går in lite på hårklyverier men bara som en parentes; Jag tycker du vänder på det. :)
    "Fitta" som svordom har väl kommit mer på senare tid. Det som gjort att ordet inte är riktigt rumsrent som du skriver är väl för att det anses en lite grövre benämning på könsorganet. Just att det är lite grövre är väl sen anledningen att det börjat användas som svordom; Som du skriver så ligger det ju i ett svärords natur att vara stötande, eller grovt.
Svar på tråden Är jag pryd?!