• Svar på tråden Pojke är Lucia, så bra!
  • dejan9209
    Anonym (TS) skrev 2014-12-12 11:49:38 följande:

På en skola i Uppsala har en pojke blivit Lucia i årets luciatåg. Så jäkla bra och kul! Och det roligaste är att så många jämställdhetshatande människor totalt kommer gå upp limningen över det här. :D

unt.se/uppland/uppsala/pojke-blev-skolans-lucia-3507461.aspx

Helt rätt! Varför ska inte pojkarna kunna vara  julenstid,blogg.se
    Lucia,  kanon!!!!

• Anonym (-)

Varenda jävla tradition. Det är helt jävla otroligt! (När jag skrev "otroligt" rättade telefonen det till "oheligt" så jag skriver det med).

• Anonym (mia)

Varför var det ingen nyhet för 20 år sedan när jag gick i grundskolan? Har varit med om det många gånger. Det bästa med luciatåg är att man kan göra det på så många olika sätt. Supertraditionellt. Oseriöst eller seriöst, med tjej eller kille som lucia. Med tomtar och pepparkaksgubbar i tåget eller inte. Religiösa sånger eller spex. Allt är möjligt.

• Anonym (Skär pungen av jimmy boy)

Jag vill se en blå neger man vara lucia i rullstol. Alla är lika mkt värda go go FI!

• Anonym (-)

Om man nu ändå ska rucka på traditionerna, så förstår jag inte varför inte alla som vill, ska få vara lucior. Varför ska där bara finnas en lucia?

• Velouria
    Anonym (TS) skrev 2014-12-12 11:49:38 följande:

På en skola i Uppsala har en pojke blivit Lucia i årets luciatåg. Så jäkla bra och kul! Och det roligaste är att så många jämställdhetshatande människor totalt kommer gå upp limningen över det här. :D

unt.se/uppland/uppsala/pojke-blev-skolans-lucia-3507461.aspx

Jag är för jämställdhet. För lika rättigheter. Men jag ser inte en pojklucia som något som har med jämställdhet att göra överhuvudtaget. Pojkar och män skulle inte bli diskriminerade om Lucia fortsatte att bara gestaltas av flickor och kvinnor eftersom Lucia historiskt var en kvinna. Pojklucians vara eller icke vara. Detta är en ickefråga egentligen, men som blir till en könsrollsfråga när man väl väljer att se det som så och skapar en pojklucia.
    JImmie Åkesson, du är Sveriges största integrationsproblem
  • SecretMe

Jag gillar det inte men bryr mig inte så att jag ligger sömnlös om nätterna heller.
    Tycker mest att det är löjligt.

• Onix

Jag tycker det här är onödigt. Vad finns det ens för anledning att pojkar ska vara lucia och att det blir en sån stor grej av det hela?

• Frontline
    Anonym (Skär pungen av jimmy boy) skrev 2014-12-12 12:08:09 följande:
    Jag vill se en blå neger man vara lucia i rullstol. Alla är lika mkt värda go go FI!
    En blåa negrer?
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (TS)
    Onix skrev 2014-12-12 12:20:28 följande:

Jag tycker det här är onödigt. Vad finns det ens för anledning att pojkar ska vara lucia och att det blir en sån stor grej av det hela?

Varför ska pojkar inte få vara lucia?
Svar på tråden Pojke är Lucia, så bra!