• Svar på tråden Pojke är Lucia, så bra!
  • Anonym (Jo)
    hundinella skrev 2014-12-13 14:06:46 följande:
    "Ska vi ha töntiga traditioner" säger du... för dig kanske de är töntiga. Då förstår jag inte varför du teltar i firandet, antingen i luciatåget eller som publik??? Och för vissa är traditionen töntig. Hela feminismen kan bara dra åt helvete
    Jag deltar inte i Luciatåg vare sig som deltagare eller publik.
    Men Lucia är en rolig grej för vissa barn och då bör vi låta barnen ha det nöjet.
  • hundinella
    Anonym (Jo) skrev 2014-12-13 14:08:05 följande:
    Jag deltar inte i Luciatåg vare sig som deltagare eller publik.
    Men Lucia är en rolig grej för vissa barn och då bör vi låta barnen ha det nöjet.
    Gå och släng dig
  • Anonym (Jo)
    hundinella skrev 2014-12-13 14:11:06 följande:
    Gå och släng dig
    Ursäkta men jag förstår inte hur du menar, förklara kanske?
  • EnGladPingvin

Jag blir inte särskilt upprörd utan skakar mest på axlarna åt det, men tycker samtidigt det är rätt tramsigt och att det inte på något sätt hjälper jämlikheten. Det blir bara fånigt att lyfta fram det här som att det skulle vara viktigt för jämlikhet när det finns så enormt mycket större problem att fokusera på när det gäller det än att Lucia är en kvinna.

Lucia var en kvinna och det är en kvinnlig roll. Jag vet att män spelat kvinnor i historien och tvärtom, men jag har svårt att se någon charm i det om det inte är en del av pjäsen. Går jag på teater för att se en traditionellt kvinnlig roll skulle jag bli rätt besviken om den spelades av en man, lika besviken skulle jag bli om jag såg fram emot ett traditionellt luciatåg och lucian visade sig vara en man/pojke. Det blir ett löjes skimmer över det hela.

• hundinella
    Anonym (Jo) skrev 2014-12-13 14:13:03 följande:
    Ursäkta men jag förstår inte hur du menar, förklara kanske?
    Ja, jag tycker det är fel att killar är lucior. Jämställdhet i all ära, men vissa saker behöver inte innebära ett icke-jämställt samhälle bara för att vissa saker är mer passande för kvinnor.
  • Anonym (Jo)
    hundinella skrev 2014-12-13 14:16:10 följande:
    Ja, jag tycker det är fel att killar är lucior. Jämställdhet i all ära, men vissa saker behöver inte innebära ett icke-jämställt samhälle bara för att vissa saker är mer passande för kvinnor.
    Jag menade såklart att du skulle förklara det här med att "gå och slänga" sig själv! Glad
  • hundinella
    Anonym (Jo) skrev 2014-12-13 14:17:14 följande:
    Jag menade såklart att du skulle förklara det här med att "gå och slänga" sig själv! Glad
    Jaha. Ja, välj en av de fyra väggarna du har i rummet du sitter i. Sedan tar du tag i dina armar och kastar din mot väggen. Inte så svårt
  • Anonym (-)

Att vara kvinna OCH feminist, är som att skita sig själv i ansiktet.

• Anonym (TS)
    Anonym (-) skrev 2014-12-13 18:44:27 följande:

Att vara kvinna OCH feminist, är som att skita sig själv i ansiktet.

Vill du utveckla det?
  • fluu

Finns en tråd på ett annat forum om en annan pojke som blev årets lucia och där ser man ju verkligen vilka det är som skapar mobbning hos barn... Alla vuxna, sluta genast med det!

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Pojke är Lucia, så bra!