Inlägg från: Anonym (Klok) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Klok)

    När är ett barn för gammalt för att sova naken med naken förälder av motsatt kön?

    Jag ser ingen anledning att sova naken men ett naket barn. 

  • Anonym (Klok)
    Flickan och kråkan skrev 2014-12-17 11:30:36 följande:
    Oj, vilken sorglig syn på kroppen du har. Den nakna kroppen är alltså enbart ett sexobjekt för dig? Tack och lov kan både jag och barnens pappa gå till simhallen med dem, bada i badkar och det är heller inget problem om de kommer in när vi är på toa eller duschar.
    Det är en sak att visa sig naken för barn (då upp till en viss ålder) i simhallen, bastun eller duschen. Frågan här gällde att sova naken med barn. Varför? Jag har en dotter på 4 som ibland sover hos oss och gillar att ligga nära och mysa så varför ska man vara naken?? Dra på underkläder. Vad är det barnet eller föräldern har för nytta av det? Vad är det barnet kommer lära sig? Min dotter har sett både mig och pappa nakna, vi badar/duschar fortfarande ihop men vi skulle aldrig sova nakna med henne. 
  • Anonym (Klok)
    fluu skrev 2014-12-18 13:54:11 följande:
    Möjligtvis att det ger en klarare bild av vad du anser vara "normalt" och okej och inte....
    Snacka om fördomar. Varför skulle hon vara sämre för att hon gifte sig med en kille som är 3 år äldre i ett annat land. Eller tycka annorlunda om vad som är normalt. Min sambo är 5 år äldre, svensk, vi bor ihop i Sverige, blev ej bortgift och jag delar hennes åsikt. Det finns ingen anledning att sova naken med ett naket barn. Speciellt när barn kommer upp i ålder där de förstår skillnad på pojke/flicka, börjar förtså sin kropp, kanske blir lite mer blyga. När min dotter sover hos oss vill hon gärna ligga med ryggen mot min sambos mage så han kan hålla om henne. Hon är 4. Min sambo skulle tycka det är fruktansvärt obehagligt om hans könsorgan skulle tryckas mot hans barns rumpa. Det känns bara fel. Det är en annan sak om barn ser oss nakna i duschen eller i simhallen. Vi lär henne att det är OK att vara naken och alla kroppar ser annorlund ut men man behöver ej gnugga sig naken mot en annan människa för att bevisa att nåt är ok. 

    Vill du näcka med ditt barn hela livet, fine by me, men tryck inte ner folk som tycker annorlunda och har en åsikt. TS ställde en fråga, alla säger vad de tycker. Så stå för vad du tycker och tryck inte ner andra för att de har en annan åsikt oc speciellt inte hoppa på folk för deras val i livet. 
  • Anonym (Klok)
    fluu skrev 2014-12-18 14:14:49 följande:
    Jag har inte sagt att "muslimsktjej" på något sätt är sämre än någon, men det(alltså att det är okej att gifta sig som minderårig) och hur hon tycker angående barn och föräldrars nakenhet ger en klarare blid och en "förklaring" till att hennes åsikter skiljer sig så från exempelvis min eller en person som kan jämföras med mig(snackar alltså då om värderingar, bakgrund, uppfostran osv).

    Åldern på mannen och var bröllopet ägde rum har jag inte lagt någon värdering i, det är totalt oviktigt. Jag är ju liksom också sambo med en man som är lite äldre än jag. Jag har faktiskt inte heller påstått att "muslimsktjej" blev bortgift, det vet jag ingenting om liksom.

    Lite frågor på ditt inlägg då:
    * Varför finns det ingen anledning att sova naken med barn? Förutsatt att alla trivs då.
    * Varför är det skillnad när barnen lärt sig skillnad på pojkar och flickor? Du menar att bror och syster/mamma och son löper högre risk att på något vis utnyttja varandra? Eller bli traumatiserade?
    * Hur lär ni ert barn att "man ej behöver ligga och gnugga"? Säger ni så rakt ut? Vad tror du hon lär sig av det? Skamkänslor gissar jag på.
    * Hur trycker jag ner människor när jag debatterar och har en annan åsikt? Bets me. Eller du kör på det allmänna på fl, "håller du inte med mig så är du antingen avundsjuk eller hoppar på"?
    Du skrev att du förstår nu varför hon tycker som hon gör, vad som är "normalt"i hennes värld. 
    * Finns ingen anledning då det inte ger något nyttigt, tycker JAG. Kan endast leda till obekvämma situationer för både förälder och barn. 
    * Jag menade när barn själva förstår skillnad på tjej- och pojkkropp och börjar själv undra osv. Har aldrig sagt något om att utnyttja på något sätt, utan fortfarande obekvämma situationer, tycker JAG. Och vi snackade inte gnugga vi snackade ren kroppslig naken kontakt, könsorgan mot ett 4-årigt barn är inte ok, I MIN VÄRLD.
    * Vårt barn duschar med oss naken, badar i badkar, duschar i simhallen. Hon har sett båda mamma och pappa nakna hur många gånger som helst. Hon har även nu börjat ställa frågor om snippor och snoppar. Och JA vi förklarar för henne att det är ok att vara naken i vissa situationer men vi tycker inte det ok att pilla på varandra och det är absolut inte ok att någon annan pillar på henne, förutom då om det är vi när vi torkar, tvättar henne osv i normala situationer. FORTFARANDE detta är MINA åsikter. 
    * När man debatterar med någon då ber man om en förklaring inte påpekar att deras tankesätt är "normal" dvs onormal. Du ställde frågor, jag svarar. Och nej, jag kör inte med det vanliga på FL, jag bara försvarar. 

    Jag har dessutom aldrig sagt att DU som förälder gör fel för att du sover med ditt barn naken, jag har skrivit om du tycker det är ok för er så fine by me, njut av det. Jag själv har aldrig och skulle aldrig någonsin göra det, min åsikt, min rättighet och inget jag behöver försvara för dig eller någon annan. Detta är ingen debatt, TS ställde en fråga och alla har rätt att svara. 

    Men eftersom vi har en debatt nu så låt mig då ställa en fråga till dig. 

    *Om det är helt ok att sova naken med ett barn eftersom som man säger det är bara en kropp, man ska inte skämmas, man ska inte behöva gnugga eller det gör inget om en snopp rör vid ett litet barn, skulle du då vara bekväm om en annan vuxen man sov med din 4-åring och höll om henne men snoppen mot sin rygg?? Han behöver ej gnugga eller utnyttja eller göra nåt sexuellt öht men bara ligga och sova som du sa. Eller om vi vänder på det. Skulle du sova med ett naket barn som inte är ditt?? 
    Och säger du nej så är mitt motargument men varför inte, det är ju så naturligt, det är bara en kroppsdel och det är inte utnyttjadnde på något vis. Eller som du skrev man behöver ej gnugga. 

    Låt mig bara påminna dig igen att allt jag skrev där uppe är MINA åsikter som jag alltid kommer stå för och skulle inte trycka på andra men har full rättighet att uttrycka och ingen skyldighet att försvara. 

    Jag kan också tillägga att mitt barn har fullt normal kroppsbild och vet att nakenhet är OK till en viss gräns. Bara för att vi inte ligger nakna och sover med henne nakna innbär det inte att hon skäms för nakenhet eller tycker det är något fel. Förhoppningsvis kommer jag lära henne att i framtiden behöver hon inte visa tuttar eller näcka när hon vill få fram nåt.
  • Anonym (Klok)
    fluu skrev 2014-12-18 14:16:56 följande:
    Jo, en fråga till(apropå tidigare inlägg från dig):
    * Hur skulle underkläder eller ens en pyjamasbyxa dölja ett eventuellt stånd?`Hur mycket döljer underkläder? Egentligen.
    Ingen DIREKTkontakt. 
  • Anonym (Klok)
    fluu skrev 2014-12-18 16:22:08 följande:
    Ja, "normalt"(eftersom jag inte hittade ett bättre ord). Utfick från att folk förstod meningen.

    Måste allt man gör leda till något nyttigt eller något alls? Iofs kan det ju leda till att vissa sover bättre. Vad sorgligt att du är så obekväm när det gäller din egen familj.

    Ja, du får ju självklart tycka som du vill, men ska det även gälla andra då? Vad menar du att barnen börjar undra? Jo, du snackade om att gnugga, citat : "man behöver ej gnugga sig naken mot en annan människa för att bevisa att nåt är ok. "

    Igen, "normal", för att det inte fanns ett bättre ord. Inte normal. Och jag har bett om jäkligt många förklaringar, inte direkt fått några, mer bortförklaringar i så fall. Vad finns att försvara? En gemensam åsikt?

    Nu sover ju inte jag näck med mitt barn, men vad får dig att tro att folk NJUTER av att sova näck med ungarna? Creepy...
    I en debatt ingår försvarandet av sin åsikt/tes... Så på så sätt behöver du ju försvara din åsikt. Däremot inte dina handlingar., det har jag heller aldrig påstått. Klart att det här är en debatt. Du har nog missuppfattat vad ett diskussionsforum är...

    Mina svar på dina frågor:
    Nu är det ju lite skillnad på intimitet mellan familjen och random främling(återigen en manlig sådan...), det borde väl du också förstå? Framförallt så är det "logiskt" eller vad man ska kalla det om vi föräldrar sover näck med vår dotter. Eftersom hon är vårt barn, eftersom vi samsover osv. Det finns ingen logik i att random vuxen skulle skeda med vårt barn, eller hur?

    Du står för dina åsikter, eh.. mmm..Cool
    Hur kommer det sig förresten att när du debatterar för din sak så är det  att stå upp för dina åsikter och inte trycka ner någon/hoppa på, men när jag debatterade mot "muslimsktjej" så är det påhopp? Obestämd

    Och det understrukna... HUH?
    Suck, låt mig förklara så du förstår.

    * Behöver inte leda till nåt, MIN ÅSIKT!
    * Jag är jättebekväm med min egen familj och min nakenhet ovh bestämmer själv hur långt det ska gå. Sova med mitt barn naken är inte ok, MIN ÅSIKT. Återigen du kallar mig sorglig = påhopp för att jag har en åsikt.
    * ÅTERIGEN, det ska inte gälla andra, andra får göra som de vill, JAG tycker inte det är ok för MIG och MITT barn?
    * Barn börjar undra i en viss ålder, varför man har snippa som tjej och snopp som kille, ställer frågor osv.
    * Jag svarade på din fråga om hur vi lär vårt barn om att man inte behöver ligga och gnugga. Ställer du en fråga så får du svar. Hur lär vi henne, ja vi säger rakt ut att man inte behöver ligga och gnugga!
    * Jag svarade bara på att du kallade henne "normal" för att hon hade andra åsikter. 
    * Jag har ALDRIG sagt att folk NJUTER av att sova med sina barn nakna, jag sa att om de VILL det så är det helt ok för min del. Vad andra gör är deras sak. 
    * Det är en sak att säga Jag tycker att det är ok att sova med ett barn naken för att... eller Jag tycker inte det är ok att sova med ett barn naken för att... Sedan kan man diskutera varför man tycker så utan att påpeka att någon är "normal". 

    Men du är inte ute efter en debatt utan du vill tjafsa. Jag skrev att vill folk sova med sina barn nakna så är det deras sak och det får de gärna göra. Du tolkar det som om jag skrev att de NJUTER av det, utnyttjar sina barn, kallar mig creepy. Det är ingen debatt eller diskussion, det är ren dumhet. Jag har fortfarande inte sagt att folk är dumma i huvudet för att de sover med sina barn nakna. Jag har sagt att i MITT hem i MITT liv är det inte ok. Klart jag står för min åsikt, Hur mycket du än vrider på mina ord så kommer du ingenstans. I MIN värld är det inte OK att sova naken med ett naket barn, det känns inte bra, det känns obekvämt och inte naturligt. Så nu har du förklaring till varför. Och ÅTERIGEN de som vill sova med sina barn nakna så är det deras sak och jag har inte sagt de är dumma eller att de utnyttjar sina barn. 

    Så för att avsluta vår debatt - du tycker en sak och jag en annan. Jag har hittills sagt att du får tycka och göra som du vill och du har kallat mig creeppy och sorlig. Så vi avslutar vår "diskussion" då det inte leder till något vettigt. 
  • Anonym (Klok)
    Anonym (piff) skrev 2014-12-18 16:53:10 följande:

    Sjukt att så många tycker det är hemskt att föräldrar och barn är nakna tillsammans men blundar för att småflickor döljs i tygsjok och tillåts gifta utomlands för att de ska börja föda barn vid 15 eller 16! Är snarare de som tycker sånt är normalt som är sjuka i huvudet och inte de som förespråkar att man ska avdramatisera nakenhet inom familjen.

    Kräks


    Ingen har påstått att det är OK att gifta bort småflickor, jag tycker det är sjukt men det är inte det vi diskuterar. Jag är inte bortgift, har en sambo och fick mitt första barn när jag var 29 och NEJ jag tycker inte det är ok att sova naken med ett naket barn. Det är okej att vara naken i vissa situationer och mitt barn har sett mig naken massor med gånger. Så nakenhet i sig har jag inga problem med. Tycker du om att gå runt naken så gör det, ingen hindrar dig men gå inte runt och kalla andra sjuka för att de inte tycker det är bekvämt!!!
  • Anonym (Klok)
    MxMeNow skrev 2014-12-18 20:52:51 följande:
    Vi sover nakna men har varsit täcke. Varför antar så många i tråden att det "gnuggas","gnids", liggs sked med könsorgan mot barnet bla? Det måste vara i era hjärnor ni skapar problematik som inte baseras på hur verkligheten ser ut.
    Ingen sa att det MÅSTE ske men det KAN ske. Vår dotter vänder och vrider på sig hela natten och eftersom hon sover mellan oss så är hon antingen nära mig eller min sambo. Poängen är att vi känner oss inte bekväma med att ligga nära henne nakna. Så vad är så konstigt med det? Nakenhet i sig är inga problem i vissa situationer som jag förklarat innan. 
  • Anonym (Klok)
    Anonym (me) skrev 2014-12-18 23:17:26 följande:
    Fast kan samsovning  mellan föräldrar och inte barn lika gärna ske i pyjamas,underkläder eller liknande?
  • Anonym (Klok)
    Anonym (xcxc) skrev 2014-12-19 06:03:28 följande:

    Jag sover naken. Med eller utan barn i sängen. Min son är 10 och min dotter är 5. När sonen ligger hos mig ligger vi under olika täcken. Dottern och jag ligger skavfötters (hon har bestämt att hon ska ligga i fotändan). Jag ligger inte och gnider mig mot något av mina barn på nätterna!

    Min pappa har alltid sovit naken när jag har legat hos honom, under hans täcke. Jag har aldrig haft honom gnidandes mot mig utan han låg vänd åt andra hållet med ena benet över snoppen.

    Jag förstår inte varför det ska vara så laddat? Jag märker att sonen tycker att det är jobbigt att se mig näck när jag kommer ut ur duschen osv. Därför tar jag på mig en handduk när jag går från duschen. Däremot har han inga problem att se sin bonuspappa naken. Men vill han komma in till mig när jag sover får hn liksom ta att jag ligger naken. Jag avskyr verkligen att sova med trosor på. För att inte tala om t-shirt eller pyjamas. Allt skaver och korvar sig. Jag sover tillräckligt dåligt ändå, jag behöver inte vakna för att jag har trosorna upp i röven.


    Fast där har du en poäng. Du ser att det är obekvämt när du kommer ur duschen så du tar på dig handduk. Så varför är det fel att en förälder tycker det är obekvämt att ligga naken med ett barn och ta på sig underkläder eller pyjamas. Det är EXAKT samma sak. 
  • Anonym (Klok)
    Flickan och kråkan skrev 2014-12-18 22:10:46 följande:
    Man kan alltså inte hålla om sina barn utan att ligga sked och trycka sitt könsorgan mot barnets rumpa? Även om jag lägger mig sked med min 7-åriga grabb (och jag är väldigt kort) så får jag hans rumpa i magen. Man kramas och håller om på olika sätt beroende på om det finns något sexuellt inblandat eller inte. Det tror jag du förstår. Undrar fortfarande hur många barn du samsovit med för det du beskriver är verkligen ett icke-problem om föräldrarna är normalt funtade där uppe.
    Många av oss är fullt normalt funtade där uppe och väljer fortfarande att klä på oss när vi sover med små barn. Mitt barn missar absolut inget för att hon är påklädd i sängen med oss. Vi gör inte stor sak av det, hon får massa närhet, kramar, pussar och allt ett barn behöver. Ingen har sagt att man måste gnida eller känna nåt sexuellt mot barnet bara för man är naken. Men väljer man å andra sidan att klä på sig så ska man inte behöva bli kallad dum i huvudet för det. 
    Förresten alla ligger inte likadant som du och din son så jämförelsen är inte relevant då det funkar för er men så ser det inte ut för alla. Precis som det känns naturligt för dig att sova med ett naket barn så känns det onaturligt för mig att göra det. Så vi kan väl vara överens att vi är olika och inte kalla nån fel duntad där uppe.. 
  • Anonym (Klok)
    Flickan och kråkan skrev 2014-12-18 22:10:46 följande:
    Man kan alltså inte hålla om sina barn utan att ligga sked och trycka sitt könsorgan mot barnets rumpa? Även om jag lägger mig sked med min 7-åriga grabb (och jag är väldigt kort) så får jag hans rumpa i magen. Man kramas och håller om på olika sätt beroende på om det finns något sexuellt inblandat eller inte. Det tror jag du förstår. Undrar fortfarande hur många barn du samsovit med för det du beskriver är verkligen ett icke-problem om föräldrarna är normalt funtade där uppe.
    Många av oss är fullt normalt funtade där uppe och väljer fortfarande att klä på oss när vi sover med små barn. Mitt barn missar absolut inget för att hon är påklädd i sängen med oss. Vi gör inte stor sak av det, hon får massa närhet, kramar, pussar och allt ett barn behöver. Ingen har sagt att man måste gnida eller känna nåt sexuellt mot barnet bara för man är naken. Men väljer man å andra sidan att klä på sig så ska man inte behöva bli kallad dum i huvudet för det. 
    Förresten alla ligger inte likadant som du och din son så jämförelsen är inte relevant då det funkar för er men så ser det inte ut för alla. Precis som det känns naturligt för dig att sova med ett naket barn så känns det onaturligt för mig att göra det. Så vi kan väl vara överens att vi är olika och inte kalla nån fel funtad där uppe.. 
  • Anonym (Klok)
    Flickan och kråkan skrev 2014-12-18 22:10:46 följande:
    Man kan alltså inte hålla om sina barn utan att ligga sked och trycka sitt könsorgan mot barnets rumpa? Även om jag lägger mig sked med min 7-åriga grabb (och jag är väldigt kort) så får jag hans rumpa i magen. Man kramas och håller om på olika sätt beroende på om det finns något sexuellt inblandat eller inte. Det tror jag du förstår. Undrar fortfarande hur många barn du samsovit med för det du beskriver är verkligen ett icke-problem om föräldrarna är normalt funtade där uppe.

    Strök under din mening där du skrev att detta är icke problem om man är rätt funtad där uppe. Så om man upplever det som ett problem så är man inte rätt funtad där uppe??
  • Anonym (Klok)
    Rocket Mania skrev 2014-12-19 09:26:34 följande:
    Det finns absolut INGEN i tråden som hävdat att det är fel eller dåligt att vilja ha kläder på sig när man samsover med sitt barn. Ingen.

    Det finns däremot gott om inlägg som hävdar att det är äckligt, dåligt etc att sova naken med barnen.

    Så respekten går tydligen bara åt ena hållet. 
    Fast då borde du nog läsa alla inlägg igen. Läs den som jag la in för några minuter sen. Man kanske inte tycker det är fel men man är tydligen inte rätt funtad i huvudet om man tycker det är konstigt att sova naken men sitt barn. Och låt mig påminna igen, min åsikt gäller MIG och MITT barn. Vad jag känner och hur jag gör, har inte sagt att de som vill sova nakna är äckliga, dumma, utnyttjar sina barn osv. Men tycker man att man vill sova påklädd så är man konstig, har inte normal syn på sin kropp eftersom nakenhet är det mest naturliga, man är dum i huvudet och creepy. 
  • Anonym (Klok)

    Jag har ju läst vad ni skrev och ni diskuterade könsorgan som kommer i kontakt samt att ni sovit 5 st i sängen osv osv. Återigen, det funkar för er, funkar inte för alla. Och vår dotter ligger sked och visst kommer hennes rumpa mot pappas snopp nån gång och för vår del känns det bekvämare om vi har kläder på oss. Och hon har visst rullat upp på oss fler gånger och det skulle inte heller kännas om hon naken skulle ligga på våra nakna kroppar.
    Du skrev ju igen att det är icke problem för normalt funtade pappor. Men för min sambo är det inte ok att sova med eller utan kläder, för honom är det ok att sova bara med kläder. Så med andra ord är han inte normalt funtad??

  • Anonym (Klok)
    Rocket Mania skrev 2014-12-19 11:34:50 följande:
    Nej, jag behöver inte läsa igen eftersom det är du som missat själva innehållet i inlägget du reagerar på.

    Flickan och Kråkan har upprepade gånger förklarat vad hon menar men du verkar inte riktigt förstå. Det är helt ok att du inte vill/kan förstå men pådyvla henne inte något som hon inte skrivit.
    Jag har reagerat på flera inlägg från flera personer. 
  • Anonym (Klok)
    Rocket Mania skrev 2014-12-19 11:40:04 följande:
    Njae, varför då? Du vet, samsova innebär inte automatiskt att man sover klistrade intill varandra. Jag tror alla föräldrar med lite vett låter bli att lägga sig i vad som kan kännas som en sexuell position med sina barn.

    Att ha mitt barn liggande på mig med könsorganen mot varandra skulle vara lika Det finns liksom ställningar man undviker med sina barn vare sig man har kläder på eller ej.
    Man är inte automatiskt klistrad eller ligger i samma ställning , det är det vi försöker komma fram till. Man vänder sig under natten och du kan INTE med 100% säkerhet påstå att du kan undvika de här ställningarna du pratar om när du sover.

     
  • Anonym (Klok)
    Rocket Mania skrev 2014-12-19 12:41:54 följande:
    För att jag själv och alla jag någonsin sovit med kunnat det? För att de flesta av mina vänner samsover och det aldrig talas om könsorgan tryckta mot barns rumpor. För att jag inte tror en frisk människa har sådana sovbeteenden att de börjar "gnida sig" mot sina barn.

    Ursäkta men var påtalar jag att det är "så viktigt"?

    Jag är 100% ok med att folk sover precis hur de vill med sina barn så länge alla inblandade mår bra och känner sig tillfreds. Vad jag däremot inte är ok med är folk som kallar andra "äckliga" för att de inte delar deras åsikter.
    Och äcklig har inte jag kallat dig eller någon annan! Jag inte heller sagt att vi gnider oss mot vårt barn, jag sa att hon vänder och vrider sig, ibland ligger tvärs över sängen så vi vill inte komma i situation där vi råkar ligga i en ställning vi uppfattar som obekväm. 

    Och kläder spelar visst roll. Min sambo och dotter myser ibland i soffan och kollar på tv. Han ligger i soffan och hon ligger på honom och han håller om henne. Helt okej, mysigt, men det skulle de ju aldrig göra nakna. Samma sak när man sover. 
  • Anonym (Klok)
    vampyria2 skrev 2014-12-19 12:49:02 följande:

    Fy vad jag finner det äckligt och obehagligt att folk kan lägga något sexuellt i att man samsover med sina barn, vad är det för sjuka tankar ni har

    Jag samsover med mina barn som är 7 och 12 år gamla, jag har alltid sovit naken och min 7 åring sover alltid i kalsongerna, 12-åringen i tröja och kalsonger, vi har varsina täcken och sover nära men inte på varandra, ingen av oss llider av det och vi bor i en stor femma och de har egna rum men de föredrar att sova hos mig, annars skulle de bara lägga sig i sina sängar istället...vad skulle det finnas för problem med att vi gör det?


    Fy fan vad jag finner det äckligt med vuxna människor som samsover med så stora ungar. Ungefär samma dumma logik! Dessutom e dina barn inte nakna!!!
  • Anonym (Klok)
    En blå giraff skrev 2015-01-04 10:52:56 följande:

    Röstade att det inte finns någon ålder. Men tycker själv det känns onödigt att man ska sova nakna ihop. Man kan väl ha underkläder i alla fall. Sova helt nakna ihop är för mig endast om det är två personer som har ett sexuellt förhållande. Men om andra vill sova nakna med sina barn har inte jag med det att göra. Förstår inte varför bara. Jag tycker det är viktigt att barnen lär sig gränsen för sin egen kropp och där är det lämpligt för mig att man har åtminstone underkläder på. Vi kan visst gå nakna hemma om vi nyss duschat eller badat men ska man sen sitta i soffan med familjen så sätter man på sig något. Likaså om man ska sova i samma säng.


Svar på tråden När är ett barn för gammalt för att sova naken med naken förälder av motsatt kön?