• Penida

    När är ett barn för gammalt för att sova naken med naken förälder av motsatt kön?

    Frågan står i rubriken.
    Vi utgår från att alla trivs och att föräldern och barnet vill samsova tillsammans och sover helst nakna, när tycker du då att de måste sluta sova nakna ihop?


    Avskyr CIO-metoder
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När är ett barn för gammalt för att sova naken med naken förälder av motsatt kön?
  • Anonym (Klok)

    Jag har ju läst vad ni skrev och ni diskuterade könsorgan som kommer i kontakt samt att ni sovit 5 st i sängen osv osv. Återigen, det funkar för er, funkar inte för alla. Och vår dotter ligger sked och visst kommer hennes rumpa mot pappas snopp nån gång och för vår del känns det bekvämare om vi har kläder på oss. Och hon har visst rullat upp på oss fler gånger och det skulle inte heller kännas om hon naken skulle ligga på våra nakna kroppar.
    Du skrev ju igen att det är icke problem för normalt funtade pappor. Men för min sambo är det inte ok att sova med eller utan kläder, för honom är det ok att sova bara med kläder. Så med andra ord är han inte normalt funtad??

  • Anonym (me)
    Flickan och kråkan skrev 2014-12-19 10:10:24 följande:
    Ja, man rör sig när man sover omedvetet. Men alltså i ärlighetens namn; om man är orolig för att man i sin sömn agerar kränkande mot andra så ska man ju inte samsova....alls.....med någon. Man kan likaväl i så fall göra något kränkande med underkläder på. Lika omedvetet. 

    Brukar du och din man agera mot varandra på det viset omedvetet? Har något av oss gjort någon form av sexuella närmanden under natten (oss föräldrar emellan då som par) så har det ju varit medvetet under ett uppvak eller liknande. Man vaknar till, vill mysa och rullar till och håller om. 
    Fast du kan inte se att kalsonger/trosor/pyjamas/nattlinne förhindrar att könsorganen bokstavligen nuddar varandra när man som föräldrar och barn sover ihop?

    Sen är det en helt annan sak om man som föräldrar sover nakna ihop då det är naturligt då den sexuella biten oftast är naturlig.


  • Rocket Mania
    Anonym (Klok) skrev 2014-12-19 09:32:37 följande:
    Fast då borde du nog läsa alla inlägg igen. Läs den som jag la in för några minuter sen. Man kanske inte tycker det är fel men man är tydligen inte rätt funtad i huvudet om man tycker det är konstigt att sova naken men sitt barn. Och låt mig påminna igen, min åsikt gäller MIG och MITT barn. Vad jag känner och hur jag gör, har inte sagt att de som vill sova nakna är äckliga, dumma, utnyttjar sina barn osv. Men tycker man att man vill sova påklädd så är man konstig, har inte normal syn på sin kropp eftersom nakenhet är det mest naturliga, man är dum i huvudet och creepy. 
    Nej, jag behöver inte läsa igen eftersom det är du som missat själva innehållet i inlägget du reagerar på.

    Flickan och Kråkan har upprepade gånger förklarat vad hon menar men du verkar inte riktigt förstå. Det är helt ok att du inte vill/kan förstå men pådyvla henne inte något som hon inte skrivit.
  • Rocket Mania
    Anonym (me) skrev 2014-12-19 11:01:27 följande:
    Fast du kan inte se att kalsonger/trosor/pyjamas/nattlinne förhindrar att könsorganen bokstavligen nuddar varandra när man som föräldrar och barn sover ihop?

    Sen är det en helt annan sak om man som föräldrar sover nakna ihop då det är naturligt då den sexuella biten oftast är naturlig.
    Njae, varför då? Du vet, samsova innebär inte automatiskt att man sover klistrade intill varandra. Jag tror alla föräldrar med lite vett låter bli att lägga sig i vad som kan kännas som en sexuell position med sina barn.

    Att ha mitt barn liggande på mig med könsorganen mot varandra skulle vara lika Det finns liksom ställningar man undviker med sina barn vare sig man har kläder på eller ej.
  • Rocket Mania
    Rocket Mania skrev 2014-12-19 11:40:04 följande:
    Njae, varför då? Du vet, samsova innebär inte automatiskt att man sover klistrade intill varandra. Jag tror alla föräldrar med lite vett låter bli att lägga sig i vad som kan kännas som en sexuell position med sina barn.

    Att ha mitt barn liggande på mig med könsorganen mot varandra skulle vara lika Det finns liksom ställningar man undviker med sina barn vare sig man har kläder på eller ej.
    Herregud så illa jag skriver. Ta bort "Att ha mitt barn liggande på mig med könsorganen mot varandra skulle vara lika "

    Jag började skriva på något jag inte orkade formulera klart.
  • Anonym (me)
    Rocket Mania skrev 2014-12-19 11:40:04 följande:
    Njae, varför då? Du vet, samsova innebär inte automatiskt att man sover klistrade intill varandra. Jag tror alla föräldrar med lite vett låter bli att lägga sig i vad som kan kännas som en sexuell position med sina barn.

    Att ha mitt barn liggande på mig med könsorganen mot varandra skulle vara lika Det finns liksom ställningar man undviker med sina barn vare sig man har kläder på eller ej.
    Varför utgår du hela tiden ifrån att som föräldrar och barn även när man sover kan styra sina kroppsrörelser?

    Sen undrar jag varför du tycker det är så viktigt att hela tiden påtala vikten av att som föräldrar och barn vistas nakna med varandra?
  • Anonym (Klok)
    Rocket Mania skrev 2014-12-19 11:34:50 följande:
    Nej, jag behöver inte läsa igen eftersom det är du som missat själva innehållet i inlägget du reagerar på.

    Flickan och Kråkan har upprepade gånger förklarat vad hon menar men du verkar inte riktigt förstå. Det är helt ok att du inte vill/kan förstå men pådyvla henne inte något som hon inte skrivit.
    Jag har reagerat på flera inlägg från flera personer. 
  • Anonym (Klok)
    Rocket Mania skrev 2014-12-19 11:40:04 följande:
    Njae, varför då? Du vet, samsova innebär inte automatiskt att man sover klistrade intill varandra. Jag tror alla föräldrar med lite vett låter bli att lägga sig i vad som kan kännas som en sexuell position med sina barn.

    Att ha mitt barn liggande på mig med könsorganen mot varandra skulle vara lika Det finns liksom ställningar man undviker med sina barn vare sig man har kläder på eller ej.
    Man är inte automatiskt klistrad eller ligger i samma ställning , det är det vi försöker komma fram till. Man vänder sig under natten och du kan INTE med 100% säkerhet påstå att du kan undvika de här ställningarna du pratar om när du sover.

     
  • Rocket Mania
    Anonym (me) skrev 2014-12-19 11:45:47 följande:
    Varför utgår du hela tiden ifrån att som föräldrar och barn även när man sover kan styra sina kroppsrörelser?

    Sen undrar jag varför du tycker det är så viktigt att hela tiden påtala vikten av att som föräldrar och barn vistas nakna med varandra?
    För att jag själv och alla jag någonsin sovit med kunnat det? För att de flesta av mina vänner samsover och det aldrig talas om könsorgan tryckta mot barns rumpor. För att jag inte tror en frisk människa har sådana sovbeteenden att de börjar "gnida sig" mot sina barn.

    Ursäkta men var påtalar jag att det är "så viktigt"?

    Jag är 100% ok med att folk sover precis hur de vill med sina barn så länge alla inblandade mår bra och känner sig tillfreds. Vad jag däremot inte är ok med är folk som kallar andra "äckliga" för att de inte delar deras åsikter.
  • vampyria2

    Fy vad jag finner det äckligt och obehagligt att folk kan lägga något sexuellt i att man samsover med sina barn, vad är det för sjuka tankar ni har

    Jag samsover med mina barn som är 7 och 12 år gamla, jag har alltid sovit naken och min 7 åring sover alltid i kalsongerna, 12-åringen i tröja och kalsonger, vi har varsina täcken och sover nära men inte på varandra, ingen av oss llider av det och vi bor i en stor femma och de har egna rum men de föredrar att sova hos mig, annars skulle de bara lägga sig i sina sängar istället...vad skulle det finnas för problem med att vi gör det?

Svar på tråden När är ett barn för gammalt för att sova naken med naken förälder av motsatt kön?