• Knäck

Första barnet september 2015

De flesta med BF i september har nog inte plussat än men ni kommer väl så småningom och gör mig sällskap :)

• Svar på tråden Första barnet september 2015
  • frökenrosa

Hej! Jag är så nojig, har alltid föreställt mig att jag ska kaskadkräkas den dagen jag blir gravid, för jag mår väldigt lätt illa annars. Nu mår jag lite illa på morgonen, men inte alls så jag behöver spy. Har ingen direkt matlust och blir mätt väldigt fort. I början av denna veckan så kunde jag typ vara äta bröd med smör på och pasta, allt annat blev jag äcklad av.

På kvällarna har jag nu börjat bli hungrigare. Har haft molande värk i magen varje kväll. Svullen i magen, hård i magen, gasig.,. Flytningar o kissar ofta.

Men jag blir ändå osäker! Är jag liksom verkligen gravid? Känns för bra för att vara sant. Plussade för en vecka sedan och är nu i vecka 6 (5+2).

Jag vill känna mer!

• Knäck
    emolau skrev 2015-01-04 14:35:35 följande:
    Senast var 23/11. Men jag tog ut hormonspiral i september så hann bara ha mens två gånger och inte regelbundet för fem öre. Så att jag blev gravid så snabbt är ganska otroligt eftersom jag inte haft koll på ägglossningen :)
    Det behöver inte vara regelbundet, går att räkna ändå :) BF 1/9 skriver jag in, så får du ändra om det ändrar sig på ultraljudet sen :)
  • Knäck
    Partners ålder inom parentes. Fyll gärna på/rätta eventuella fel genom att kopiera listan till ditt eget inlägg!
    September 2015
    1
    Neiti75: 26 (27) år, gift. Norrbotten, gruvarbetare. Försökt ca 6 månader. Väntar en Vessla.
    Flickiwheel: 22 (22) år, gift. Norrbotten, student. Försökt ca 1 månad.
    emolau: 24 (29) år, sambo. Värmland.
    2
    Skepparbarn: 21 (27) år, förlovad. Hälsingland, gymnasielärarstudent. Försökt 14 månader, utredning visade manlig faktor. Väntar en Knoddis.
    3
    Knäck: 24 (32) år, förlovad. Värmland, sjukvårdspersonal. Försökt i 16 månader, startat utredning. Väntar en Människovalp.
    bubbleempa:
    Oktoberbarn: 25 (24) år, sambo. Medelpad, student. Försökt ca 1 månad.
    hilja14: 23 (25) år, sambo. Södra sverige. MA för 4 månader sedan.
    4
    Lindaa88: 26 (24) år, sambo, Vårdpersonal. Försökt ca 6 månader.
    Hellohello84: 30 år, sambo. Stockholm. Försökt +2 år, oregelbunden menscykel, 5 Pergotimekurer, cellförändringar, startat IVF-förberedelser.
    5
    PaLo: Sambo. Göteborg. Ett MA.
    Dahlia: 32 (37) år, sambo. Malmö. Försökt 3 månader, ett MF.
    frökenrosa: 25 (29) år, sambo. Göteborg. Försökt +12 månader.
    6
    Grynet1986: 28, sambo, Österbotten, försökt ca 1 månad.
    7
    Keennas: 25 (37) år, sambo.
    Eveelina89: 25 (30) år.
    8
    Texas1989: 25 (28) år, sambo. Helsingborg. Försökt +2 år, startat utredning.
    9
    Lillajag87: Gift. Uppsala. PCO, första IVF gav plus.
    11
    Innaj 29 (26) år. Stockholm. Försökt 9 månader, MA i höstas.
    13
    VBG84: 30 (30) år. Halland. Försökt +1 år, startat utredning.
  • smenskelling
    Keennas skrev 2015-01-04 11:24:36 följande:

Hejsan! 

Hoppas gärna in här. Fick reda på den 31/12-14 att vi väntade vårt första gemensamma, och mitt första biologiska barn. =)

Är beräknad till den 7/11 så jag håller såklart alla tummar att allt går som det ska. 

Jag är ganska nervös för att berätta för folk (den närmsta familjen/Vännerna)

Jag är oxå Bonus morsa till två barn v/v och nu väntar vi på vårat gemensamma och mity första biologiska barn! BF 24 augusti så jag ligger lite förre ;) Berättat för hela släkten (då de alla visste om IVF behandlingen) förrutom barnen då. Ska på Vul 13/ 1.
  • Eveelina89

Knäck

Idag 17:32

Partners ålder inom parentes. Fyll gärna på/rätta eventuella fel genom att kopiera listan till ditt eget inlägg!

September 2015

1

Neiti75: 26 (27) år, gift. Norrbotten, gruvarbetare. Försökt ca 6 månader. Väntar en Vessla.

Flickiwheel: 22 (22) år, gift. Norrbotten, student. Försökt ca 1 månad.

emolau: 24 (29) år, sambo. Värmland.

2

Skepparbarn: 21 (27) år, förlovad. Hälsingland, gymnasielärarstudent. Försökt 14 månader, utredning visade manlig faktor. Väntar en Knoddis.

3

Knäck: 24 (32) år, förlovad. Värmland, sjukvårdspersonal. Försökt i 16 månader, startat utredning. Väntar en Människovalp.

bubbleempa:

Oktoberbarn: 25 (24) år, sambo. Medelpad, student. Försökt ca 1 månad.

hilja14: 23 (25) år, sambo. Södra sverige. MA för 4 månader sedan.

4

Lindaa88: 26 (24) år, sambo, Vårdpersonal. Försökt ca 6 månader.

Hellohello84: 30 år, sambo. Stockholm. Försökt +2 år, oregelbunden menscykel, 5 Pergotimekurer, cellförändringar, startat IVF-förberedelser.

5

PaLo: Sambo. Göteborg. Ett MA.

Dahlia: 32 (37) år, sambo. Malmö. Försökt 3 månader, ett MF.

frökenrosa: 25 (29) år, sambo. Göteborg. Försökt +12 månader.

6

Grynet1986: 28, sambo, Österbotten, försökt ca 1 månad.

7

Keennas: 25 (37) år, sambo.

Eveelina89: 25 (30) år, Gift. Norrland

8

Texas1989: 25 (28) år, sambo. Helsingborg. Försökt +2 år, startat utredning.

9

Lillajag87: Gift. Uppsala. PCO, första IVF gav plus.

11

Innaj 29 (26) år. Stockholm. Försökt 9 månader, MA i höstas.

13

VBG84: 30 (30) år. Halland. Försökt +1 år, startat utredning.

• Neiti75

Om du har bf i augusti så finns den en liknande tråd, för första barnet. Tänkte om du inte visste om den. :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74507638-forsta-barnet-i-augusti-2015

smenskelling skrev 2015-01-04 17:37:51 följande:

Jag är oxå Bonus morsa till två barn v/v och nu väntar vi på vårat gemensamma och mity första biologiska barn! BF 24 augusti så jag ligger lite förre ;) Berättat för hela släkten (då de alla visste om IVF behandlingen) förrutom barnen då. Ska på Vul 13/ 1.

• hellohello84
    skepparbarn skrev 2015-01-04 12:52:00 följande:
    Gud, vad glad för det istället! Det brukar sätta rejäl fart i v 8-12 om det kommer. 
    När jag var gravid sist (abort i v 12) så kräktes jag som en idiot mellan de veckorna. Och det är ingenting att föredra. Illamående är det faktiskt inte alla som får, så var glad om du är en av dem! 
    Har du några andra symtom? Jag har molvärk/stick/hugg lite ibland. Sedan försöker brösten ta ihjäl mig. Får sova i sport-bh för att inte dö :p 
    Det gör så himla ont. 
    Ja jag gissar att jag får vara glad för det :) eller så kommer det senare. Jag har också molvärk/stick/hugg mest på em och kvällen (som några av er andra nämner). Och ömma bröst (men känns inte så mycket när jag har bh på). Hoppas att du får sova lite och inte har alltför ont. Har du några andra symtom?
  • Dalhia

Har insett att jag framför allt blir illamående av socker. PANIK!! Jag bakar jämt och älskar choklad och att fika. Nu får sånt mig att må illa. Detta är ju katastrof. ;) Är det någon mer som har klåda? Igår när jag skulle lägga mig kliade jag mig på ryggen så jag till slut var helt röd med vita ränder. Brukar inte ha sådan klåda, kan det vara pga graviditeten?

• TreTriss

Hej!
    Jag skrev lite här i tråden när den startade :)
    För er som vill vara med i en Facebookgrupp för oss som ska få vårt första barn i augusti/september, så kan ni skicka er mailadress till mig i ett meddelande här, så bjuder jag in er!
    Gruppen är helt dold, så den går inte att söka efter och ingen ser heller att ni är medlemmar i den!

• Keennas
    Dalhia skrev 2015-01-05 11:11:48 följande:

Har insett att jag framför allt blir illamående av socker. PANIK!! Jag bakar jämt och älskar choklad och att fika. Nu får sånt mig att må illa. Detta är ju katastrof. ;) Är det någon mer som har klåda? Igår när jag skulle lägga mig kliade jag mig på ryggen så jag till slut var helt röd med vita ränder. Brukar inte ha sådan klåda, kan det vara pga graviditeten?

Jag byter gärna med dig vilken dag i veckan när det gäller illamående av sötsaker! ;) Haha. Det hade varit lyckan för mig! :P
    Nej någon klåda vill jag inte påstå att jag har (bara för det börjar det såklart klia överallt) :-P 
Svar på tråden Första barnet september 2015