Första barnet september 2015
De flesta med BF i september har nog inte plussat än men ni kommer väl så småningom och gör mig sällskap :)
De flesta med BF i september har nog inte plussat än men ni kommer väl så småningom och gör mig sällskap :)
Hej! Jag är så nojig, har alltid föreställt mig att jag ska kaskadkräkas den dagen jag blir gravid, för jag mår väldigt lätt illa annars. Nu mår jag lite illa på morgonen, men inte alls så jag behöver spy. Har ingen direkt matlust och blir mätt väldigt fort. I början av denna veckan så kunde jag typ vara äta bröd med smör på och pasta, allt annat blev jag äcklad av.
På kvällarna har jag nu börjat bli hungrigare. Har haft molande värk i magen varje kväll. Svullen i magen, hård i magen, gasig.,. Flytningar o kissar ofta.
Men jag blir ändå osäker! Är jag liksom verkligen gravid? Känns för bra för att vara sant. Plussade för en vecka sedan och är nu i vecka 6 (5+2).
Jag vill känna mer!
Hejsan!
Hoppas gärna in här. Fick reda på den 31/12-14 att vi väntade vårt första gemensamma, och mitt första biologiska barn. =)
Är beräknad till den 7/11 så jag håller såklart alla tummar att allt går som det ska.
Jag är ganska nervös för att berätta för folk (den närmsta familjen/Vännerna)
Knäck
Idag 17:32
Partners ålder inom parentes. Fyll gärna på/rätta eventuella fel genom att kopiera listan till ditt eget inlägg!
September 2015
1
Neiti75: 26 (27) år, gift. Norrbotten, gruvarbetare. Försökt ca 6 månader. Väntar en Vessla.
Flickiwheel: 22 (22) år, gift. Norrbotten, student. Försökt ca 1 månad.
emolau: 24 (29) år, sambo. Värmland.
2
Skepparbarn: 21 (27) år, förlovad. Hälsingland, gymnasielärarstudent. Försökt 14 månader, utredning visade manlig faktor. Väntar en Knoddis.
3
Knäck: 24 (32) år, förlovad. Värmland, sjukvårdspersonal. Försökt i 16 månader, startat utredning. Väntar en Människovalp.
bubbleempa:
Oktoberbarn: 25 (24) år, sambo. Medelpad, student. Försökt ca 1 månad.
hilja14: 23 (25) år, sambo. Södra sverige. MA för 4 månader sedan.
4
Lindaa88: 26 (24) år, sambo, Vårdpersonal. Försökt ca 6 månader.
Hellohello84: 30 år, sambo. Stockholm. Försökt +2 år, oregelbunden menscykel, 5 Pergotimekurer, cellförändringar, startat IVF-förberedelser.
5
PaLo: Sambo. Göteborg. Ett MA.
Dahlia: 32 (37) år, sambo. Malmö. Försökt 3 månader, ett MF.
frökenrosa: 25 (29) år, sambo. Göteborg. Försökt +12 månader.
6
Grynet1986: 28, sambo, Österbotten, försökt ca 1 månad.
7
Keennas: 25 (37) år, sambo.
Eveelina89: 25 (30) år, Gift. Norrland
8
Texas1989: 25 (28) år, sambo. Helsingborg. Försökt +2 år, startat utredning.
9
Lillajag87: Gift. Uppsala. PCO, första IVF gav plus.
11
Innaj 29 (26) år. Stockholm. Försökt 9 månader, MA i höstas.
13
VBG84: 30 (30) år. Halland. Försökt +1 år, startat utredning.
Om du har bf i augusti så finns den en liknande tråd, för första barnet. Tänkte om du inte visste om den. :)
www.familjeliv.se/forum/thread/74507638-forsta-barnet-i-augusti-2015
Jag är oxå Bonus morsa till två barn v/v och nu väntar vi på vårat gemensamma och mity första biologiska barn! BF 24 augusti så jag ligger lite förre ;) Berättat för hela släkten (då de alla visste om IVF behandlingen) förrutom barnen då. Ska på Vul 13/ 1.
Har insett att jag framför allt blir illamående av socker. PANIK!! Jag bakar jämt och älskar choklad och att fika. Nu får sånt mig att må illa. Detta är ju katastrof. ;) Är det någon mer som har klåda? Igår när jag skulle lägga mig kliade jag mig på ryggen så jag till slut var helt röd med vita ränder. Brukar inte ha sådan klåda, kan det vara pga graviditeten?
Hej!
Jag skrev lite här i tråden när den startade :)
För er som vill vara med i en Facebookgrupp för oss som ska få vårt första barn i augusti/september, så kan ni skicka er mailadress till mig i ett meddelande här, så bjuder jag in er!
Gruppen är helt dold, så den går inte att söka efter och ingen ser heller att ni är medlemmar i den!
Har insett att jag framför allt blir illamående av socker. PANIK!! Jag bakar jämt och älskar choklad och att fika. Nu får sånt mig att må illa. Detta är ju katastrof. ;) Är det någon mer som har klåda? Igår när jag skulle lägga mig kliade jag mig på ryggen så jag till slut var helt röd med vita ränder. Brukar inte ha sådan klåda, kan det vara pga graviditeten?