Första barnet september 2015
De flesta med BF i september har nog inte plussat än men ni kommer väl så småningom och gör mig sällskap :)
De flesta med BF i september har nog inte plussat än men ni kommer väl så småningom och gör mig sällskap :)
haha, du får mig nästan att undra om jag är schiz och det är mitt andra jag som skriver. För du skriver precis det jag tänker. ;) Fantastiskt skönt att veta att man inte är ensam.
Hade en gravsticka kvar så tog den idag mitt på dagen. Och båda strecken kom direkt så gravid är man iaf. Om jag inte insett det redan med illamående, strulig mage, galen trötthet, humörsvängningar,enorma bröst (kan man få dom att sluta växa??) och noja, så visade testet det tydligt idag. =)
Hej alla glada :) igår och nu på morgonen har jag börjat känna mycket molvärk i magen. kan inte riktigt förstå att detta verkligen händer?!:') tusen tankar och funderingar! Livet kommer verkligen förändras föralltid! Alla mina och sambons vardag och rutiner kommer bli helt annorlunda :o jag längtar och tar emot allt med öppna armar! :') hur känner ni andra blivande mammor? Kram på er
Jag har precis varit hos bm för inskrivning och hälsosamtal. Blev lite ledsen nu efteråt då hon berätta att i Värmland görs inte ultraljud förens v18, någon ny bestämmelse från december-14. Det är ju en evighet tills det! Vill ju få det svart på vitt att jag verkligen är gravid.
Det man kan göra är att ansöka om KUB-test i ett annat landsting, då får man ju göra ultaljud och andra tester innan v14. Men vet inte hur jag ställer mig till KUB test än. Hur tänker ni kring det?
Ang. Att inte känna glädje så kände jag själv först bara sån chock att glädjen inte fick plats. Sen känner jag oro för hur det ska gå och skuld för att min sambo kände chock och oro.
Det som hjälpte mig var faktiskt att sy en babyfilt. När den blev klar och fin kändes det för första gången som att något roligt väntade!
Nu känns det fortfarande overkligt men mest positivt och jag längtar efter att det ska bli mer konkret. Blir nog bättre när magen kommer. Till dess syr och förbereder jag lite småsaker, det är som terapi!
Jag blir så fruktansvärt less, nu har jag ringt i flera veckor till mvc men dom har bara telefonsvarare och jag har lämnat många meddelanden och nu kommer dom inte tillbaka förns nästa vecka!?? Ååh!
Jag blir så fruktansvärt less, nu har jag ringt i flera veckor till mvc men dom har bara telefonsvarare och jag har lämnat många meddelanden och nu kommer dom inte tillbaka förns nästa vecka!?? Ååh!
Dock hade dom kostnadsfri KUB här :)
Knäck: pratade med Charlottamottagningen och de gör inga tidigare ultraljud än vad csk gör.
Men vi har diskuterat halva natten typ och vi ska nog inte göra kub.