Första barnet september 2015
De flesta med BF i september har nog inte plussat än men ni kommer väl så småningom och gör mig sällskap :)
De flesta med BF i september har nog inte plussat än men ni kommer väl så småningom och gör mig sällskap :)
Justed! Mina emojis på mobilen blir frågetecken här. Mina frågetecken här ovan är smilys :)
Jag känner av ökad aptit, måste äta något varannan timme annars kommer illamåendet, och så har jag väldigt lågt blodsocker. :( ska fråga bm om några tips för det är jobbigt att bli svimfärdig varannan timme. :p
Välkommen och Grattis! ? Ja jag och min sambo Plussade på nyårsafton dock hade jag gått 2 dagar över tiden så jag är i v6 (5+2) ?
Snart dags för samtal på mvc! Har ingen aning om vad som kommer hända där så är sjukt nervös av nån anledning :p
Hoppas lite på vul men har fått känslan av att det "bara" är ett första hälsosamtal :)
Mår för övrigt illa och har kräkts i stort sett varje dag (även på jobbet imorse) och försöker äta lite varannan timme. Känns som det blir lite bättre då... :)
Jag har precis varit hos bm för inskrivning och hälsosamtal. Blev lite ledsen nu efteråt då hon berätta att i Värmland görs inte ultraljud förens v18, någon ny bestämmelse från december-14. Det är ju en evighet tills det! Vill ju få det svart på vitt att jag verkligen är gravid.
Det man kan göra är att ansöka om KUB-test i ett annat landsting, då får man ju göra ultaljud och andra tester innan v14. Men vet inte hur jag ställer mig till KUB test än. Hur tänker ni kring det?
Självklart inte! Men eftersom livsmedelsverket poängterar vikten av inte få i sig för mycket A-vitamin så tycker jag det är viktigt att nämna.
Följande är citat från livsmedelsverkets råd till gravida ( www.slv.se/sv/grupp1/Mat-och-naring/kostrad/gravida/ )
"Om du tar vitamintabletter är det viktigt att följa doseringsanvisningen och att undvika överdosering. Se också efter att de innehåller högst 1 milligram vitamin A per dagsdos."
Jag var på Apoteket idag och köpte Apotekets egna Gravid-tabletter. Hon sa att det bara var att fortsätta med folsyra då Gravid ej innehåller tillräckligt med folsyra ändå. Sedan kunde man också ta brustabletter, men endast C-vitamin och ej multivitamin.
Jag var på Apoteket idag och köpte Apotekets egna Gravid-tabletter. Hon sa att det bara var att fortsätta med folsyra då Gravid ej innehåller tillräckligt med folsyra ändå. Sedan kunde man också ta brustabletter, men endast C-vitamin och ej multivitamin.