• Knäck

Första barnet september 2015

De flesta med BF i september har nog inte plussat än men ni kommer väl så småningom och gör mig sällskap :)

• Svar på tråden Första barnet september 2015
  • TreTriss
    NattaLind skrev 2015-01-07 15:10:15 följande:
    TreTriss skrev 2015-01-07 15:03:09 följande:Apoteket Gravid innehåller också 500!
    Precis, Apotekets egna var det! Men hon som jobbade där sa att man kunde ta både just för att dom ändå inte täcker Folsyra-intaget per dag.

Är ju inget farligt att ta för mycket men lustigt att hon sa så!

Märkligt, för de täcker ju :)
  • Skrevspark

Hej! Har bim imorgon, brukar alltid ha mensvärk dagarna före men istället så hare dragit å spänt i tjejmagen.. Aldrig känt så förut, äre förtidigt å testa me testlagrets stickor imorgon?

• PaLo
    Skrevspark skrev 2015-01-07 16:05:49 följande:

Hej! Har bim imorgon, brukar alltid ha mensvärk dagarna före men istället så hare dragit å spänt i tjejmagen.. Aldrig känt så förut, äre förtidigt å testa me testlagrets stickor imorgon?

Tror jag absolut inte att det är! Jag testade 6 dagar före bim och fick svagt positivt besked.
  • Lovven

Jag har plussade för två veckor sedan och har BF 1 sept. Mår så otroligt dåligt psykiskt trots att graviditeten var efterlängtad och planerad. Någon som känner igen sig? Är så oändligt trött på alla bilder på lysande lyckliga gravida när det faktiskt kan vara tvärtom.

• Lovven
    PaLo skrev 2015-01-07 21:05:13 följande:
    Tror jag absolut inte att det är! Jag testade 6 dagar före bim och fick svagt positivt besked.
    Jag tycker att de bästa stickorna är rfsu:s enkla stickor. De går att testa tidigt också. Vid min förra grav (då gjorde jag abort) testade jag med dyra tester och de visade neg två gånger och funkade inte den tredje. Dagen efter testade jag på rfsus och fick två positiva.
  • PaLo
    Lovven skrev 2015-01-07 22:25:15 följande:

Jag har plussade för två veckor sedan och har BF 1 sept. Mår så otroligt dåligt psykiskt trots att graviditeten var efterlängtad och planerad. Någon som känner igen sig? Är så oändligt trött på alla bilder på lysande lyckliga gravida när det faktiskt kan vara tvärtom.

Känner ingen glädje än iaf.. Mest bara oro.. Tror liksom inte på det.. Hoppas att det kommer lite glädje längre fram så man inte går och känner sig så här hela graviditeten igenom..
  • Lovven
    PaLo skrev 2015-01-07 22:55:15 följande:
    Känner ingen glädje än iaf.. Mest bara oro.. Tror liksom inte på det.. Hoppas att det kommer lite glädje längre fram så man inte går och känner sig så här hela graviditeten igenom..
    Jag håller med. Korta stunder kan jag känna lycka och känslor överlag. Men den mesta tiden känns det som om jag lever i en galen bubbla med en massa tvångstankar som pickar på mig som "tänk om jag inte vill bli mamma" "tänk om jag inte är kär i min sambo" "tänk om jag blir ensam" m.m. Otroligt jobbigt då jag verkligen sett fram emot barn sen min abort och när jag träffade sambon kände jag att det var honom jag ville ha barn med. Känner mig skyldig och konstig för att jag inte kan känna lycka. Det känns som en dröm typ, så avlägset att jag har någonting som växer i mig. Kände inte alls såhär vid förra graviditeten.
  • Dalhia

TACK!!!!!!! Jag sitter och tänker precis som er. "Vill jag verkligen ha barn?" "Visst jag har längtat men vill jag verkligen?", "kommer jag klara av det?", "kommer vi hålla?", "jag gillar mitt liv, kommer jag kunna ha det kvar?", "det är resten av mitt liv", "tänk om man inte tycker om sitt barn?". Jag vet svaret på typ alla frågorna, vem älskar tex inte sitt barn? Men ändå... inga rosa moln här än. Men det kommer nog. Är det nån mer som spanar på andra barn på stan, framförallt dom som skriker? 

Nu till en annan fråga.... Jag har ont i ena äggstocken... Nu borde ju den ju inte vara kvar där men det gör ont. Kan det vara den sidan som inte blev gravid och som är lite efter och tror den ska släppa ett ägg? *nojig o trött*

• Lovven
    Dalhia skrev 2015-01-07 23:20:09 följande:

TACK!!!!!!! Jag sitter och tänker precis som er. "Vill jag verkligen ha barn?" "Visst jag har längtat men vill jag verkligen?", "kommer jag klara av det?", "kommer vi hålla?", "jag gillar mitt liv, kommer jag kunna ha det kvar?", "det är resten av mitt liv", "tänk om man inte tycker om sitt barn?". Jag vet svaret på typ alla frågorna, vem älskar tex inte sitt barn? Men ändå... inga rosa moln här än. Men det kommer nog. Är det nån mer som spanar på andra barn på stan, framförallt dom som skriker? 

Nu till en annan fråga.... Jag har ont i ena äggstocken... Nu borde ju den ju inte vara kvar där men det gör ont. Kan det vara den sidan som inte blev gravid och som är lite efter och tror den ska släppa ett ägg? *nojig o trött*

Så skönt att veta att jag inte är den ändå galna gravida här! Känns så in i helvete bra och har faktiskt för första gången hittills börjat känna en liiiiten liten glädje för detta.

Och det där med smärtan. Jag har också ont, liksom huggande i både högra, vänstra och hela övre livmodern. Liksom huggande. Jag tror inte det är någon fara alls men man känner sig lite nojig, typ "NU ÄR DET MISSFALL, NU BÖRJAR JAG BLÖDA"! Vilken freak man blivit..
  • Dalhia
    Lovven skrev 2015-01-07 23:34:38 följande:
    Så skönt att veta att jag inte är den ändå galna gravida här! Känns så in i helvete bra och har faktiskt för första gången hittills börjat känna en liiiiten liten glädje för detta.

Och det där med smärtan. Jag har också ont, liksom huggande i både högra, vänstra och hela övre livmodern. Liksom huggande. Jag tror inte det är någon fara alls men man känner sig lite nojig, typ "NU ÄR DET MISSFALL, NU BÖRJAR JAG BLÖDA"! Vilken freak man blivit..
    haha, du får mig nästan att undra om jag är schiz och det är mitt andra jag som skriver. För du skriver precis det jag tänker. ;) Fantastiskt skönt att veta att man inte är ensam. 

Hade en gravsticka kvar så tog den idag mitt på dagen. Och båda strecken kom direkt så gravid är man iaf. Om jag inte insett det redan med illamående, strulig mage, galen trötthet, humörsvängningar,enorma bröst (kan man få dom att sluta växa??) och noja, så visade testet det tydligt idag. =) 
Svar på tråden Första barnet september 2015