• Knäck

Första barnet september 2015

De flesta med BF i september har nog inte plussat än men ni kommer väl så småningom och gör mig sällskap :)

• Svar på tråden Första barnet september 2015
  • Knäck

Vi blir fler än jag trodde, haha! I den här tillökningstakten kommer vi ju sluta på 40 pers!

Vad tycker ni, ska vi stoppa vid 15/9 eller köra på och hitta nåt sätt att få överblick i tråden (vill ju gärna kunna lära känna alla) med typ en presentation på bf-listan? Typ ålder, län, hur länge man försökt, tidigare Mf/MA, jobb osv? Fler förslag?

• skepparbarn

En presentation låter som en bra idé :) Jag får det enklare så i alla fall.

• Neiti75

Kul! Jag kan börja med en liten presentation.

Jag 26 år och maken 27 år, gifte oss i augusti i år. Vi väntar nu vårat första barn efter att ha försökt i 6 månader. BF 1/9 men det vore häftigt om födelsedagen skulle inträffa på våran bröllopsdag. :) Vi är bosatta i Norrbotten. Jag arbetar som bergarbetare (gruvarbetare) under jord. Min graviditet kräver omplacering så jag vet inte ännu vad mitt "nya" jobb blir.

Vi kallar miraklet för Vesslan.

Knäck skrev 2014-12-30 07:36:32 följande:

Vi blir fler än jag trodde, haha! I den här tillökningstakten kommer vi ju sluta på 40 pers!

Vad tycker ni, ska vi stoppa vid 15/9 eller köra på och hitta nåt sätt att få överblick i tråden (vill ju gärna kunna lära känna alla) med typ en presentation på bf-listan? Typ ålder, län, hur länge man försökt, tidigare Mf/MA, jobb osv? Fler förslag?

• skepparbarn
    Neiti75 skrev 2014-12-30 08:38:11 följande:

Kul! Jag kan börja med en liten presentation.

Jag 26 år och maken 27 år, gifte oss i augusti i år. Vi väntar nu vårat första barn efter att ha försökt i 6 månader. BF 1/9 men det vore häftigt om födelsedagen skulle inträffa på våran bröllopsdag. :) Vi är bosatta i Norrbotten. Jag arbetar som bergarbetare (gruvarbetare) under jord. Min graviditet kräver omplacering så jag vet inte ännu vad mitt "nya" jobb blir.

Vi kallar miraklet för Vesslan.

Fortsätter väl jag då!

Jag är 20 och min fästman 26 (21 och 27 nu i början av året). Vi har velat skaffa barn länge, men förväntade oss att det skulle gå snavbt. Vi har försökt i 13 månader. Det tog sig på 14e försöket. Problemet var manlig infertilitet. BF 2/9 men hoppas på innan snarare än efter. Jag utbildar mig till ämneslärare i gymnasiet för andra året i rad nu, har ca 4 kvar innan jag är legitimerad till det jag vill. Karln min är rörmokare och snart egen företagare då han ska ta över efter sin far.

Vi kallar den för knoddis. Det är väl ganska standard egentligen haha, men jag har väldigt svårt för smeknamn. Helst skulle jag vilja veta nu på en gång så jag kan ge hen ett riktigt namn. Men man får la vänta.

Bor i Hälsingland förresten. :)
  • Lillajag87

Jag och min man har varit ihop i 8 år, gifta i 5 år. Vi har redan från början i princip velat ha barn men tyvärr gick det inte så bra, efter PCO-diagnos och upprepade behandlingar så startade vi IVF nu i okt och blev lyckligtvis gravid på första försöket!

Min BF kan komma att ändras då det är lite svårt i och med IVF att räkna ut från sista mens osv.

Vecka 8 har vi återbesök på kliniken för ultraljud och tänkte om någon vecka ringa BM. Är enligt mina egna beräkningar i vecka 5 men ingen aning om + vad, tror 5+1.

Det var lite om mig!

• Lillajag87
    Lillajag87 skrev 2014-12-30 12:16:25 följande:

Jag och min man har varit ihop i 8 år, gifta i 5 år. Vi har redan från början i princip velat ha barn men tyvärr gick det inte så bra, efter PCO-diagnos och upprepade behandlingar så startade vi IVF nu i okt och blev lyckligtvis gravid på första försöket!

Min BF kan komma att ändras då det är lite svårt i och med IVF att räkna ut från sista mens osv.

Vecka 8 har vi återbesök på kliniken för ultraljud och tänkte om någon vecka ringa BM. Är enligt mina egna beräkningar i vecka 5 men ingen aning om + vad, tror 5+1.

Det var lite om mig!

Kan lägga till att vi fick plus BIM -4 och har sagt till närmaste men jag kommer inte basunera ut på FB eller så, har nog med rädsla om mf och jag har känslan i kroppen just nu att jag vill "vara själv" med min man, kanske hormoner :)
  • Neiti75
    Lillajag87 skrev 2014-12-30 12:19:05 följande:
    Kan lägga till att vi fick plus BIM -4 och har sagt till närmaste men jag kommer inte basunera ut på FB eller så, har nog med rädsla om mf och jag har känslan i kroppen just nu att jag vill "vara själv" med min man, kanske hormoner :)
    Ingen geografisk hint om vart du finns? Typ fågel, fjäril eller fisk?? ;)
  • Dalhia

Jag är 32 och min sambo är 37. Vi har varit tillsammans i drygt 4 år och bor i Malmö. Det är väl 3:e försöket tror jag... Fick ett mf på försommaren. Bf 5/9... Hmmm.... var det något mer? 

Btw så har illamående släppt lite vilket gör mig orolig.

• Lillajag87
    Neiti75 skrev 2014-12-30 12:44:07 följande:
    Ingen geografisk hint om vart du finns? Typ fågel, fjäril eller fisk?? ;)
    Glömde! Är från Uppsala!
  • PaLo

Är från Gbg och bor med min sambo. Väntar första barnet efter MA i höstas. Vill inte säga så mycket mer än då många vänner hänger här och det är så tidigt i graviditeten än så länge..

Svar på tråden Första barnet september 2015