Inlägg från: Knäck |Visa alla inlägg
  • Knäck

Första barnet september 2015

26number1 skrev 2015-05-19 11:36:38 följande:

Vi berättade i vecka 20 (19+3) för "allmänheten", vad anser du vara sent? De flesta blev ju såklart förvånade över att jag hade gått nästan halva tiden utan att det syntes, och väldigt glada. Sambon gjorde det officiellt på Facebook med bild från ultraljudet och den fick över 470 likes och 130 kommentarer :D

De flesta verkar gå ut på Facebook antingen efter vecka 12 eller efter rul. Det är ju smidigt för då vet alla sen och de flesta tycker ju att det är kul med stor och varm respons

Vi har dock inte tänkt berätta på Facebook alls. Vi är nog lite konstiga men det känns privat liksom.

Är ju i vecka 25 nu och det kan säkert dröja innan jag träffat alla så en del kommer få veta rätt sent..
  • Knäck
    Neiti75 skrev 2015-05-19 13:56:17 följande:

Inte är ni konstiga! Vi skriver inte heller något på nätet och kommer inte att göra det efteråt heller. Att lägga ut bilder är absolut otänkbart för mig som knappt lägger utbilder på mig själv. Jag är verkligen mån om mitt privatliv och min integritet. Så fort någon skriver något på min sida om graviditeten så raderas det sannabare än snabbast. =)

Alla får givetvis gör som de vill - men jag vill inte och tänker inte bli uthängd på nätet och definit inte av andra mot min vilja.

Gott att höra! Vi har väl tänkt skriva efteråt att vi blivit föräldrar, inte mer än så. Jag har inte heller tänkt lägga ut bilder på barnet. Tycker det läggs upp en massa kränkande bilder av ungar på toa osv och fattar inte varför man ska lägga upp bilder på sitt barn som man inte skulle lägga upp på sig själv... Men det är ju en senare diskussion :-P
  • Knäck

Vi har bara tre träffar på vår föräldrautbildnin. Hur långa är era träffar?

• Knäck

Jag har också haft mycket huvudvärk, migrän. Hade varje dag under en lång period, nu är det mer sällan. Är ofta flera dagar i rad när det kommer.

• Knäck

Modesty, vilken tragedi... Omöjligt att fatta. Jag hade nog skrivit, men väldigt kort och skrivit att jag inte väntar något svar. Ord hjälper ju inte men kanske värmer i efterhand, jag vet inte. Står man inte nära kan man nog inte göra så mycket tyvärr.

• Knäck

Nu har rörelserna i magen ändrat sig igen. Nu känner jag smådelar som petar så hårt att det kittlas ibland. Den kan peta på revbenskanten också om jag sitter ihopsjunken. Och så går det att känna huvud, armar/ben, rygg utanpå ibland. Väldigt häftigt och konstigt!

• Knäck

Fler som vuxit ur sina kläder och blivit förvånade? plötsligt räcker topparna inte ner över magen, ser ju inte klokt ut haha

• Knäck

Känner likadan separationsångest! Skönt att vi är fler, då är man inte knäpp Sambon var borta en vecka nyligen och jag samlade mig inte förrän efter typ tre dagar...

Måste ju vara nåt primitivt? Man är tjock och försvagad och behöver hålla skyddande personer nära?

• Knäck

Usch, nu börjar jag tappa greppet om mitt humör helt och hållet... Blir jättearg för småsaker som att sambon glömt smutstvätt på golvet, kan bli så arg att jag börjar störtgråta. Blir barnsligt hämndlysten också och skadeglad om han typ snubblar lite efter att han gjort nåt som jag blivit arg av

Känner verkligen inte igen mig. Det går över på en kvart och jag inser ju hela tiden att det bara är känslor och så skäms jag också men jag hinner inte kontrollera det. Jag som varit så nöjd med att åtminstone inte ha hormonhumör... Jo tjena... Där kom det

• Knäck

Åh jag tycker detta med försäkringskassan är så jobbigt och krångligt!! Jag ska vara ledig september till juni och hoppas kunna dryga ut dagarna med lite jobb på helgerna. Sen tar min sambo examen och ska vara hemma så länge det går. Hans SGI är redan noll så den behöver vi inte tänka på :-P

Men SGI:n är alltså automatiskt skyddad hela första året? Även om man jobbar lite? Eller beror det på hur.många dagar man tar ut?

Svar på tråden Första barnet september 2015