Inlägg från: Knäck |Visa alla inlägg
  • Knäck

Första barnet september 2015

Barnvagnen hämtad! Jag borde ju sätta ut den i förrådet men den står i köket just nu för jag vill ju råka springa på den ibland

• Knäck

Märks att vi är inne i sista förberedelserna i den här tråden Jag får lite känslan av när man lekte med dockor/nallar/kattungar när man var liten och höll på och bäddade och pysslade och grejade. Fast nu är det på riktigt...

Alla krämpor är väl till för att man ska vilja att graviditeten ska ta slut men trots allt ont jag har vill jag inte det ännu, har ju inte gjort klart nånting känns det som! Känner mig inte alls redo :-O Gör ni?

• Knäck
    ShaBesta skrev 2015-07-22 08:39:12 följande:

Hej, är ny medlem här! Ska oxå födda i september och de är första barnet ?? Iallafall Är gravid vecka 29+6 och jag undrar om ni oxå har fått med er hem era journal från mödravårdscentralen? Känns för tidigt tycker jag????????????

Välkommen och grattis!

Jag får ingen journal för sjukhuset har samma datasystem som MVC. Men det är väl bra att vara beredd och ha journalen om nåt händer
  • Knäck

Nån annan som har problem med värk i fötterna? Läste nånstans att det hängde ihop med foglossning på nåt vis. Jag är inte svullen eller så men på morgonen och när jag stått och gått ett tag värker det under fotsulorna som bara den. Fortsätter värka länge efter att jag satt/lagt mig. Så mycket knäppa krämpor man ska vara med om :P

• Knäck

Det här är en så himla mysig föräldragrupp! Man kan ju prata om precis allt Önskar det hade funnits en sån på MVC.

Jag gillar verkligen barn, ju nyare desto bättre men är lite mer osäker på äldre barn som pratar och tänker och tycker Men man växer väl med barnet så att säga och hittar sitt sätt att vara?

Tycker också det är alldeles overkligt att livet ska förändras så himla mycket snart, från en dag till en annan. Sen är jag en mamma, i all evighet.

• Knäck

Är det någon mer som ska göra planerat kejsarsnitt? Jag nojjar lite över det. Inte att det inte ska gå bra men hur det kommer kännas, bedövningen och hur ont det gör efteråt och så. Finns ju bara läskiga filmer på Youtube :-P

• Knäck

Sen tycker jag att ni som bakar kan posta lite bakverk till oss som inte är lika företagsamma...

• Knäck

Nån som vet om man kan frysa rå potatis? I så fall kan man ju klyfta och olja och krydda i portionspåsar och sen bara hiva i ugnen. Älskar klyftpotatis med timjan och salt...

• Knäck

Finemang, jag skulle aldrig gå med på det. Det är DU som får barn. Det är du och barnet och pappan som är i centrum och en välvillig familj kan inte flytta in en vecka på er bekostnad. Helt orimligt. Och inte värt det!

Som du säger, tänk att försöka etablera amning och kanske gå runt barbröstad med en bebis som bara vill snutta hela tiden samtidigt som man får baby blues och känner sig värdelös och gråter för allt osv.

Jag hade prioriterat att få en bra start med min bebis som är viktigare än all släkt och vänner. Om de blir förolämpade är de faktiskt egoister...

Min familj bor ganska långt bort och de får komma efter två veckor och då ta in på B&B eftersom vi bor litet och jag orkar inte ha folk på soffor och madrasser överallt. Min syster får komma tidigare och bo hos oss men det beror ju på relationen man har. Kan ju vara jätteskönt att ha någon till hjälp också men fyra släktingar som man inte ens kan prata med låter bara jobbigt... Tänk på dig själv i första hand! <3

Svar på tråden Första barnet september 2015