Inlägg från: Knäck |Visa alla inlägg
  • Knäck

Första barnet september 2015

Känner ni att det känns overkligt att det är så lite tid kvar? 9 veckor till BF för mig, bebisen är 1,6 kg tung, det är liksom ett riktigt barn nu.. Jag kan sitta länge och bara försöka förstå att det är mig det händer, mitt liv, att det är just nu... Blir alldeles snurrig

Skönt att äntligen såhär i vecka 31 börja känna lite längtan också. Eller framför allt nyfikenhet. Vem är det? Hur ser hen ut? Hur kommer det kännas?

Hur är det för er andra som mått dåligt under graviditeten och inte känt nån större glädje? Hoppas vi alla kommer må bättre och bättre.. <3

• Knäck
    Misscaswell skrev 2015-06-28 20:26:02 följande:

Hände konstig sak idag. Sen jag började kunna känna fosterrörelser har bebisen ibland legat långt ner och sparkat/tryckt på urinblåsan, vilket kan kännas väldigt obehagligt - särskilt om jag är det minsta kissnödig. Men idag hade den liksom lagt sig tillrätta där nere och sparkade hårt, gång på gång, på blåsan. Och det gjorde ont! Så ont att jag tappade andan ibland. Försökte "lyfta" magen med händerna, men bebisen slutade inte förrän jag kom hem och la mig på sidan i sängen. Någon annan som har upplevt något liknande? Blir lite orolig för att jag kan ha urinvägsinfektion och det är därför det gör så ont.

Tror samma hände mig igår. Kändes som att bli nypt i urinblåsan typ, inte alls trevligt. Jag tror bara det är bebisen som roar sig eftersom det hjälper att ändra läge .
  • Knäck

Låter som vi blir allt skruttigare i denna tråden haha... ????

Själv ligger jag sömnlös andra natten i rad, vet inte om det är värmen eller vad men jobbar ju inte så blir inte så störd av det. Halsbrännan däremot! Köpte Galieve idag i hopp om att slippa knapra tuggtabletter på natten men detta var ju om möjligt ännu äckligare! Jaja ont ska med ont fördrivas...

Heja oss, snart är vi i mål!

• Knäck

Jag gick upp ett kg i veckan ett tag och var panikhungrig mest hela tiden (v 20-25 ca) men nu har det lugnat sig. Jag är i vecka 30+5 och har gått upp 12,5 kg. Känner att det som inte är bebismage sitter kring låren, får inte på mig mina vanliga trosor eller byxor längre. Ska bli intressant att se vad som händer med vikten den här sista tiden. Tror kroppen vet bäst. Känner flera som gått upp 30 kg och gått ner allt igen när de ammat.

• Knäck

Vi har inget barnrum men ska göra i ordning tvättstugan med skötbord och hyllor, och så tänkte jag göra lite fint där med väggdekor och nån mobilöver skötbordet. Tycker affärernas mobiler är fula och plastiga Nån som ska göra en egen mobil på nåt enkelt sätt och vill dela med sig av lite inspiration?

• Knäck
    26number1 skrev 2015-07-07 17:46:53 följande:

Jag ska göra en egen mobil med belysning i. Har en lite modernare lampskärm i brons som inte är klädd om du hänger med? Sen så tänkte jag bara sy och stoppa några moln i lite olika tyger och binda fast med fiskelina i olika höjder. Tror det kommer bli jättebra :)

Du får visa bild sen det låter jättefint
  • Knäck

Jag skrev precis ett inlägg och frågade efter fler magbilder men telefonen hängde sig och det försvann.

Hur lång är du 26number1? Tror vi har ganska lika kroppsform. Säger folk att din mage är liten?

• Knäck

Vilka läskiga grejer som kan hända :S Håller tummarna att det går bra för er som tar

sprutor och ni slipper fler problem.

Fick själv åka in på förlossningen igår pga mina sammandragningar som kommer regelbundet och känns som mensvärk och blir starkare vecka för vecka... Väldigt märklig känsla att gå in där! De mätte livmodertappen och den var opåverkad så de tror bara det är förvärkar.

Inatt vaknade jag två gånger av det för det gjorde så ont. känns ju kul att det är två månader kvar av detta! Men bebisen mår bra, då är det bra. Mensvärk har man ju överlevt förr

• Knäck

Dahlia: haha, tack för flera jättebra förslag! Jag är inte så bra på att komma på sånt själv men nu fick jag lite idéer

Nadiana: jag fattar inte heller men eftersom det är mindre än två månader kvar för mig så säger jag det, eller i åttonde eftersom folk förväntar sig att en graviditet är nio månader lång..

Det är väldigt besvärligt med foglossning som hugger till utan förvarning Jag känner att jag går lite stelt och försiktigt eftersom jag är rädd att det ska slå till men det kan ju inte vara bra att spänna kroppen så..

Svar på tråden Första barnet september 2015