• Knäck

Första barnet september 2015

De flesta med BF i september har nog inte plussat än men ni kommer väl så småningom och gör mig sällskap :)

• Svar på tråden Första barnet september 2015
  • Knäck

Välkommen Blåblomman!

Vad jobbigt ni haft det

Hoppas det är allas vår tur nu och att groddarna stannar i våra magar!

Var hos bm idag och fick lite info om att inte supa och inte röka och att linfröolja går bra som omega3-källa ang fosterdiagnostik så har vårt landsting tydligen överbelastning så vi måste åka utomläns för att göra det. Riktig inskrivning på mvc blir 28 januari.

Vi är 24 och 32 år. Jag blev gravid så fort vi varit hos läkaren och lämnat prover till utredning...

• Knäck

Jag tog ett nytt gravtest idag och det är fortfarande inte lika starkt som kontrollsträcket (äl+15, bim+2) men mycket starkare än för några dagar sen. Så underbart att se, vilken julklapp!

• TreTriss
    Knäck skrev 2014-12-24 06:01:04 följande:

Jag tog ett nytt gravtest idag och det är fortfarande inte lika starkt som kontrollsträcket (äl+15, bim+2) men mycket starkare än för några dagar sen. Så underbart att se, vilken julklapp!

Så skönt när det blir starkare :) God jul!!
  • skepparbarn

Jag är med :) Plussade i morse efter 13 månaders försök!!!

Är i v4. NU 2 September :D

• Blåblomman

Jag tog en digitalt test imorse men det blev negativt. Fick ett svagt streck på vanligt test igår. Är fortfarande på BIM-2 så vet inte riktigt vad jag ska tro nu. Får återkomma om ett par dag med slutgiltigt besked.

• skepparbarn
    Blåblomman skrev 2014-12-24 09:52:16 följande:

Jag tog en digitalt test imorse men det blev negativt. Fick ett svagt streck på vanligt test igår. Är fortfarande på BIM-2 så vet inte riktigt vad jag ska tro nu. Får återkomma om ett par dag med slutgiltigt besked.

Teststickorna ska ju visa tidigare eftersom de kan visa svagt, medans digitalt bara kan visa ja eller nej. Så jag tror inte du behöver oroa dig :)
  • Blåblomman
    skepparbarn skrev 2014-12-24 09:55:36 följande:

Teststickorna ska ju visa tidigare eftersom de kan visa svagt, medans digitalt bara kan visa ja eller nej. Så jag tror inte du behöver oroa dig :)

Ja jag hoppas på det. Får prova om några dar igen om inte mensen kommit.
  • skepparbarn
    Blåblomman skrev 2014-12-24 10:28:51 följande:

Ja jag hoppas på det. Får prova om några dar igen om inte mensen kommit.

Ja gör det, och berätta gärna hur det går. Är på bim-2 med ganska starkt streck men ska nog avvakta med digitalt några dagar till
  • PaLo

Jag plussade i måndags! Tog digitalt test med veckoindikator i tisdags och det visade gravid 1-2 veckor, vilket stämmer precis med beräknad ÄL.

Skitnervös eftersom jag fick ett missfall sist.. Trodde jag kommit till v 14, men det visade sig att graviditeten avstannat redan i vecka 8 eller 9, bara det att kroppen inte reagerat förrän i v 14. Hemskt!

Kommer nog kräva ett extra UL eller två.. Vill inte råka ut för samma sak igen..

BF 5 september

• Blåblomman
    PaLo skrev 2014-12-25 13:55:49 följande:

Jag plussade i måndags! Tog digitalt test med veckoindikator i tisdags och det visade gravid 1-2 veckor, vilket stämmer precis med beräknad ÄL.

Skitnervös eftersom jag fick ett missfall sist.. Trodde jag kommit till v 14, men det visade sig att graviditeten avstannat redan i vecka 8 eller 9, bara det att kroppen inte reagerat förrän i v 14. Hemskt!

Kommer nog kräva ett extra UL eller två.. Vill inte råka ut för samma sak igen..

BF 5 september

Ungefär samma som oss då. Här avstannade det i v6-7 men upptäcktes först i v10. Fick sätta igång det. Kommer också vilja ha extra UL om det är något den här gången.
Svar på tråden Första barnet september 2015