Första barnet september 2015
De flesta med BF i september har nog inte plussat än men ni kommer väl så småningom och gör mig sällskap :)
De flesta med BF i september har nog inte plussat än men ni kommer väl så småningom och gör mig sällskap :)
Vi har berättat för föräldrarna och hans mormor. Blev ju en perfekt julklapp om man säger så. Och så har vår absolut bästa vän också fått veta. Egentligen är vi sådana som gärna hade berättat direkt, men på grund av vissa situationer runt oss just nu ("vänner" som beter sig lite illa) så väljer vi att vänta med att outa..
TreTriss ?
Neiti75 1/9
Skepparbarn 2/9
Knäck 3/9
bubbleempa 3/9
Oktoberbarn 3/9
Lindaa88 4/9
PaLo 5/9
Dahlia 5/9
Lillajag87 9/9
Hoppar gärna in här! Plussade på julafton och hade bim ca 21-22/12 då enligt någon app har jag BF 3/9.
Det är första barnet, jag är 25 o sambon 24.
Ska ringa mvc imorgon hade jag tänkt, nu har jag inte läst denna tråden så noga än, men är det nåt spec man ska tänka på när man ringer o bokar första mötet?
Allt är så nytt o spännande så är alldeles förvirrad :p
Tack Knäck! :)
Nu är första mötet inbokat till 7/1! :p
Väntar med skräckblandad förtjusning.
Jag har bara berättat för min närmaste vännina än så länge men har så svårt att hålla mig! Kände att jag bara måste ha någon mer än sambon att prata med om detta :D
Annars tänker vi vänta o se tills efter några undersökningar då jag är bärare på en kromosomsjukdom som vi vill veta hur det ser ut med först!
Är sjukt trött o mår illa till och från men lite svårt att hitta vettiga saker att "skylla på" till familj/vänner.
Hur gör ni som inte vill berätta för alla än?
Ringde BM idag och blivit inbokad för inskrivning nu på måndag 5/1.
Jag påminde om mitt MA i oktober och har blivit lovad ett tidigt UL runt vecka 8-9. Antar att jag får prata lite med min underbara BM om detta och komma överrens med henne om när det är lämpligast att göra detta UL. Vill ju inte att det blir som förra gången då vi gjorde ett UL i vecka 7 och man tydligt såg hjärtslagen, för att sedan flera veckor senare få veta att man drabbats av MA bara någon vecka efter UL.
Har en svagt molande värk runt höger äggledare (känns det som), sedan inatt. Frågade BM om detta när jag ringde eftersom jag direkt börjar tänka på utomkvedshavandeskap, men hon lugnade mig och sa att det antagligen bara är ligamenten som sträcks ut, men att om värken ökade i styrka så fick jag åka in akut.
Gjorde även nytt grav.test idag (BIM +1) och strecket är något starkare än det första jag gjorde (BIM -6), men inte alls så starkt som jag önskat.. :-/
Men hjälp, jag känner mig åksjuk idag, är det detta som är graviditetsillamående? Jag trodde att jag verkligen var åksjuk för vi åkte snabbtåg men nu har vi ju inte åkt en meter på många timmar och jag är fortfarande åksjuk. Vilken äcklig känsla! Känner ni igen er?
I slutet av denna vecka börjar våra fosters små hjärtan slå, ofattbart!
TreTriss ?
Neiti75 1/9
Flickiwheel 1/9
Skepparbarn 2/9
Knäck 3/9
bubbleempa 3/9
Oktoberbarn 3/9
Lindaa88 4/9
PaLo 5/9
Dahlia 5/9
Lillajag87 9/9
Hej är 22 och jag och min fru väntar vårt första barn!
Vi plussade på bim-4 och berättade för släkten på julen som blev superglada!
Är i vecka 5+4 idag och de symptom jag haft senaste dagarna är ömma bröst, stickningar i tjejmagen, molvärk, förstoppning och extrem trötthet.
Kul att hitta till en första barnet tråd! :)
Hej! Jag hoppar gärna in här om jag får? Verkar vara en trevlig jultråd :) Plussade på annandagen (BIM)
Beräknad till den 4/9! Så spännande!
Första barnet, är 30 år och vi har försökt i över två år. I december var vi på första samtal för IVF som var planerad till början på februari, så kan knappt tro att det är sant att det gick på egen väg :)
Välkomna tjejer!
Hellohello84 när har du bf? Flera i tråden har haft lång väg till dessa efterlängtade plus... Det ska bli härligt att följas åt mot nya tider