• Knäck

Första barnet september 2015

De flesta med BF i september har nog inte plussat än men ni kommer väl så småningom och gör mig sällskap :)

• Svar på tråden Första barnet september 2015
  • PaLo
    Dalhia skrev 2014-12-28 12:31:59 följande:
    Tack detsamma och tack! =)

Samma här, bim idag och ingen mens i sikte. Har mått illa från och till sedan julafton och tröttheten har slagit till på seneftermiddagen eller tidig kväll. Haft typ mensvärk men känns inte som någon mens är på g. Vad tråkigt att höra om ditt mf, hade också ett i somras dock mycket tidigare än dig, i v 7. Men det är ju inget som säger att vi hamnar där igen, vi ska nog klara oss både du och jag denna gång. =)

Mmm.. vi får hålla tummarna...

Kände en lätt värk i livmodern idag, men mer lik den jag hade i början av förra graviditeten än mensvärk.. Så får helt enkelt vänta och se..

• Knäck

TreTriss ?

Neiti75 1/9

Skepparbarn 2/9

Knäck 3/9

bubbleempa 3/9

Lindaa88 4/9

PaLo 5/9

Dahlia 5/9

Lillajag87 ?

• Neiti75

Har ni outat eran graviditet för någon ännu? För Vem? Hur? Vad var reaktionerna??

Jag var tvungen att berätta till jobbet så fort jag visste - så jag har har hemma sedan måndag 22/12. (Får inte vara på jobbet utan måste omplaceras). Vi tänkte meddela närmast sörjande på nyårsafton. :) Vi tänkte skicka sms med gott nytt år från oss och vesslan. ;)

Tänkte ringa mvc imorgon och få tid för ett första samtal. (Ej inskrivning). Spännande!!

• Lindaa88
    Neiti75 skrev 2014-12-28 21:01:40 följande:

Har ni outat eran graviditet för någon ännu? För Vem? Hur? Vad var reaktionerna??

Jag var tvungen att berätta till jobbet så fort jag visste - så jag har har hemma sedan måndag 22/12. (Får inte vara på jobbet utan måste omplaceras). Vi tänkte meddela närmast sörjande på nyårsafton. :) Vi tänkte skicka sms med gott nytt år från oss och vesslan. ;)

Tänkte ringa mvc imorgon och få tid för ett första samtal. (Ej inskrivning). Spännande!!

Vi har berättat för närmsta familjen och våra två bästa vänner, bara för att vi är så glada och inte kan hålla oss! :) det blir på nå sätt mer verkligt, och mysigt när man berättar. Dessutom ska min bror och sambo ha barn snart, och våra två bästa vänner med respektive ska också ha barn om några månader. Så det är perfekt timing! :D
  • Dalhia

Har bara berättat för er, har inte ens berättat för min sambo än. Vill vara helt 100 % säker innan jag gör det. Sist blev det ett tidigt mf så vill vänta och få det helt bekräftat först. Kanske låter knasigt. Är lite pirrig för att berätta för honom också. Var tvungen att sluta med p-piller förra året vilket han var väl medveten om, sen sa han att vi kan ju försöka. Sen har vi knappt pratat om det men kört utan skydd så nu är jag lite pirrig och hoppas att han blir glad.

• Knäck

Spännande att det är så olika, vissa berättar för många och andra för ingen - huvudsaken att det känns bra för en!

Jag plussade på morgonen och berättade för min syster direkt och för sambon på kvällen. Gjorde digitalt test och slog in som tidig julklapp tillsammans med ett par babystrumpor. Har berättat för närmsta vännerna också eftersom jag träffar dem mycket och inte skulle kunna dölja det. Har inte berättat för nån mer i familjen, väntar till slutet på februari, då har jag förhoppningsvis också en ultraljudsbild

• Neiti75

Vi ska berätta för föräldrar, far/morföräldrar samt våra syskon. Sen har vi ett par riktigt nära vänner som vi också vill delge. Resten får vänta. :)

Hade jag inte haft det jobb som jag har - då hade vi mest troligt väntat tills ultraljudet. Fast å andra sidan så väntar vi ett barn - inte ett missfall.

Ska bli skönt att få snacka ditt och datt och framför allt dela glädjen. Just nu är jag som en liten smilfink som gömmer mig hemma.. ;)

• Oktoberbarn

Hoppar gärna in här! Plussade på julafton och hade bim ca 21-22/12 då enligt någon app har jag BF 3/9.

Det är första barnet, jag är 25 o sambon 24.

Ska ringa mvc imorgon hade jag tänkt, nu har jag inte läst denna tråden så noga än, men är det nåt spec man ska tänka på när man ringer o bokar första mötet?

Allt är så nytt o spännande så är alldeles förvirrad :p

• Lillajag87
    Knäck skrev 2014-12-28 20:51:45 följande:

TreTriss ?

Neiti75 1/9

Skepparbarn 2/9

Knäck 3/9

bubbleempa 3/9

Lindaa88 4/9

PaLo 5/9

Dahlia 5/9

Lillajag87 ?

Jag har BF 9 sept! ???? om inget ändras!
  • skepparbarn

Vi har inte berättat för någon förutom min karls bror och min närmsta vän som just fick sitt andra barn. Hon vet hur vi har försökt och jag lovade henne att berätta så det gjorde jag.

Brodern är för att vi har inflyttningsfest nu på nyår oxh han märker allt. Skyllde på mensvärk och att jag tagit Alvedon när jag blev nykter på jul, men han kläckte ur sig fort att jag var gravid. Min svägerska är i v 18 oxh de märke det när hon var i v 15 så det känns lite väl att komma ut med det på en gång. Men för att han inte ska skrika rakt ut av mina alkoholfria öl på nyår (som ingen annan kommer märka) så valde vi att berätta :)

Svar på tråden Första barnet september 2015