• Knäck

Första barnet september 2015

De flesta med BF i september har nog inte plussat än men ni kommer väl så småningom och gör mig sällskap :)

• Svar på tråden Första barnet september 2015
  • bubbleempa

Hej!

Jag hoppar in här i tråden. Jag o sambon väntar barn 3/9-15 om allt går vägen. Har upprepade missfall bakom oss så jag vågar inte ta ut ngn lycka än i förskott.

• skepparbarn
    bubbleempa skrev 2014-12-25 21:29:52 följande:

Hej!

Jag hoppar in här i tråden. Jag o sambon väntar barn 3/9-15 om allt går vägen. Har upprepade missfall bakom oss så jag vågar inte ta ut ngn lycka än i förskott.

Hoppas allting går vägen! 

Och vad kul att vi har så nära BF allihopa :) 
  • Neiti75
    skepparbarn skrev 2014-12-25 22:15:33 följande:

Hoppas allting går vägen! 

Och vad kul att vi har så nära BF allihopa :) 

Tack för omtanken, eller vad säger man?

Jag förutsätter dock att det är en vessla vi väntar och inte ett missfall. :)
  • Knäck
    Knäck skrev 2014-12-25 15:59:44 följande:

TreTriss

Neiti75 1/9

Skepparbarn 2/9

Knäck 3/9

bubbleempa 3/9

PaLo 5/9

• Knäck

Håller tummarna att alla de här julklappsgraviditeterna går hela vägen!

Jag har börjat vakna tidigt och kan inte somna om. Störigt när man ska upp och jobba. Tog ett till test idag (har ju jättemånga kvar) och det var ännu lite starkare men inte som kontrollsträcket.. Så fort det blir lika starkt ska jag sluta testa. Kanske

• skepparbarn
    Neiti75 skrev 2014-12-26 01:26:31 följande:

Tack för omtanken, eller vad säger man?

Jag förutsätter dock att det är en vessla vi väntar och inte ett missfall. :)

Ja det gör jag också! :)

"Hoppas det går vägen" lät väl lite väl konstigt.

Jag gör motsatsen. Det är en pessimist i mig som vägrar tro att något gott kan ske i mitt liv utan tragedi. Så jag tänker varken säga bu eller bä innan v 12. Tråkigt att inte riktigt kunna glädjas än, men jag vet hur ledsen jag blir vid mf.
  • skepparbarn
    Knäck skrev 2014-12-26 06:05:48 följande:

Håller tummarna att alla de här julklappsgraviditeterna går hela vägen!

Jag har börjat vakna tidigt och kan inte somna om. Störigt när man ska upp och jobba. Tog ett till test idag (har ju jättemånga kvar) och det var ännu lite starkare men inte som kontrollsträcket.. Så fort det blir lika starkt ska jag sluta testa. Kanske

Jag har BIM idag och tog ett nytt test som var mycket starkare än bim-2. Så det verkar som något fortsätter där inne i alla fall :)
  • Blåblomman

Nu har jag testat igen och nej tyvärr ingen tillstymmelse till ett streck den här gången. Lycka till ni andra!

• Neiti75
    skepparbarn skrev 2014-12-26 10:00:12 följande:

Ja det gör jag också! :)

"Hoppas det går vägen" lät väl lite väl konstigt.

Jag gör motsatsen. Det är en pessimist i mig som vägrar tro att något gott kan ske i mitt liv utan tragedi. Så jag tänker varken säga bu eller bä innan v 12. Tråkigt att inte riktigt kunna glädjas än, men jag vet hur ledsen jag blir vid mf.

Aha, jag är tvärtom. Jag har inte tid med grumpy-cats, haha.. ;) Lite optimism skadar sällan, däremot pessimism oftare..
  • skepparbarn
    Neiti75 skrev 2014-12-26 10:24:02 följande:

Aha, jag är tvärtom. Jag har inte tid med grumpy-cats, haha.. ;) Lite optimism skadar sällan, däremot pessimism oftare..

Jo så är det ju

Önskar att jag kunde glädjas, men är så less på besvikelse. Fast jag kikar på bebisprylar, det gör mig lite mer optimistisk ;) Det är ju i ett så pass tidigt skede att det är lite svårt att förstå än.

Vi har ju försökt ett tag och fick manlig infertilitet som svar på spermatest. Så det är ju lite overkligt att vi lyckades ändå på egen hand B-)
Svar på tråden Första barnet september 2015