Inlägg från: Knäck |Visa alla inlägg
  • Knäck

Första barnet september 2015

skepparbarn skrev 2014-12-25 16:48:19 följande:

Okej. Jag vill göra KUB men är ung. Får man göra det ändå? Det är något som jag och mannen har bestämt oss för gemensamt.

Olika åldersgränser i olika landsting. Vi får inte göra i vårt landsting nu för de hinner bara de som är över 35 år (jag är 24) men vi åker till grannlänet och vårt landsting betalar.

Det kommer en ny patientlag i januari som säger att man har rätt att söka öppenvård i andra landsting på det landstingets villkor och ens egna landsting betalar, det borde gälla Kub också men jag vet inte riktigt. Om det är så så åker man alltså till ett landsting som gör Kub på alla oavsett ålder om ens egna landsting har åldersgräns

Ring barnmorskan och fråga vad som gäller i ditt landsting (fast min barnmorska kände inte ens till den nya lagen).
  • Knäck
    skepparbarn skrev 2014-12-25 20:39:29 följande:

Nej vår barnmorska känner inte ens till det fria vårdvalet. Jag ska höra mig för, tack så mycket :)

Jisses. Jaha bara de vet hur de har koll på en graviditet så får man ju vara glad
  • Knäck
    Knäck skrev 2014-12-25 15:59:44 följande:

TreTriss

Neiti75 1/9

Skepparbarn 2/9

Knäck 3/9

bubbleempa 3/9

PaLo 5/9

• Knäck

Håller tummarna att alla de här julklappsgraviditeterna går hela vägen!

Jag har börjat vakna tidigt och kan inte somna om. Störigt när man ska upp och jobba. Tog ett till test idag (har ju jättemånga kvar) och det var ännu lite starkare men inte som kontrollsträcket.. Så fort det blir lika starkt ska jag sluta testa. Kanske

• Knäck

Hur går det, Blåblomman?

Jag har mensvärk idag. Kommer och går. Jag vet ju att det är helt normalt men det känns ändå läskigt!

• Knäck

TreTriss

Neiti75 1/9

Skepparbarn 2/9

Knäck 3/9

bubbleempa 3/9

Lindaa88 4/9

PaLo 5/9

Lillajag87

• Knäck

Jag tänkte på missfall hela dagen igår (kunde inte stoppa oron när mensvärken kom) och som tröst idag så är mitt teststräck idag på bim+6 och äl+19 och vecka 4+3 äntligen lika starkt som kontrollsträcket! Nu ska jag sluta oroa mig. Visst, vad som helst kan hända men det händer antagligen inte, och jag vill ju njuta av att äntligen vara gravid för första gången!

Hoppas ni kan njuta också Hur mår era partners?

• Knäck

TreTriss ?

Neiti75 1/9

Skepparbarn 2/9

Knäck 3/9

bubbleempa 3/9

Lindaa88 4/9

PaLo 5/9

Dahlia 5/9

Lillajag87 ?

• Knäck

Spännande att det är så olika, vissa berättar för många och andra för ingen - huvudsaken att det känns bra för en!

Jag plussade på morgonen och berättade för min syster direkt och för sambon på kvällen. Gjorde digitalt test och slog in som tidig julklapp tillsammans med ett par babystrumpor. Har berättat för närmsta vännerna också eftersom jag träffar dem mycket och inte skulle kunna dölja det. Har inte berättat för nån mer i familjen, väntar till slutet på februari, då har jag förhoppningsvis också en ultraljudsbild

• Knäck

TreTriss ?

Neiti75 1/9

Skepparbarn 2/9

Knäck 3/9

bubbleempa 3/9

Oktoberbarn 3/9

Lindaa88 4/9

PaLo 5/9

Dahlia 5/9

Lillajag87 9/9

Svar på tråden Första barnet september 2015