-
Det behöver inte vara regelbundet, går att räkna ändå :) BF 1/9 skriver jag in, så får du ändra om det ändrar sig på ultraljudet sen :)emolau skrev 2015-01-04 14:35:35 följande:Senast var 23/11. Men jag tog ut hormonspiral i september så hann bara ha mens två gånger och inte regelbundet för fem öre. Så att jag blev gravid så snabbt är ganska otroligt eftersom jag inte haft koll på ägglossningen :) -
Partners ålder inom parentes. Fyll gärna på/rätta eventuella fel genom att kopiera listan till ditt eget inlägg!September 20151Neiti75: 26 (27) år, gift. Norrbotten, gruvarbetare. Försökt ca 6 månader. Väntar en Vessla.Flickiwheel: 22 (22) år, gift. Norrbotten, student. Försökt ca 1 månad.emolau: 24 (29) år, sambo. Värmland.2Skepparbarn: 21 (27) år, förlovad. Hälsingland, gymnasielärarstudent. Försökt 14 månader, utredning visade manlig faktor. Väntar en Knoddis.3Knäck: 24 (32) år, förlovad. Värmland, sjukvårdspersonal. Försökt i 16 månader, startat utredning. Väntar en Människovalp.bubbleempa:Oktoberbarn: 25 (24) år, sambo. Medelpad, student. Försökt ca 1 månad.hilja14: 23 (25) år, sambo. Södra sverige. MA för 4 månader sedan.4Lindaa88: 26 (24) år, sambo, Vårdpersonal. Försökt ca 6 månader.Hellohello84: 30 år, sambo. Stockholm. Försökt +2 år, oregelbunden menscykel, 5 Pergotimekurer, cellförändringar, startat IVF-förberedelser.5PaLo: Sambo. Göteborg. Ett MA.Dahlia: 32 (37) år, sambo. Malmö. Försökt 3 månader, ett MF.frökenrosa: 25 (29) år, sambo. Göteborg. Försökt +12 månader.6Grynet1986: 28, sambo, Österbotten, försökt ca 1 månad.7Keennas: 25 (37) år, sambo.Eveelina89: 25 (30) år.8Texas1989: 25 (28) år, sambo. Helsingborg. Försökt +2 år, startat utredning.9Lillajag87: Gift. Uppsala. PCO, första IVF gav plus.11Innaj 29 (26) år. Stockholm. Försökt 9 månader, MA i höstas.13VBG84: 30 (30) år. Halland. Försökt +1 år, startat utredning. -
Tvärtom för mig. Allt är äckligt och jag vill inte ha något, varken dricka eller äta. Har gått ner ett kilo trots att brösten vuxit. Har märkt att illamåendet blir mindre om jag äter något varannan timme fast jag inte vill. Blir mest frukt och pannkakor just nu...Neiti75 skrev 2015-01-07 02:28:23 följande:Någon annan som upptäckt att aptiten/hungern ökat??
Vaknade just av att magen kurrade så högt! Att äta en liten macka och kiwi var precis vad jag behövde! Måste kanske börja äta middag senare så detta inte blir en ovana. ;)
-
Bor också i Värmland. Det är helt normalt att rutin-ultraljud görs i vecka 17-20 och inte unikt för Värmland. Bara om man vill göra KUB eller om något är fel (typ blödning eller man haft missfall förut ) tittar man in tidigare.emolau skrev 2015-01-07 13:23:26 följande:Jag har precis varit hos bm för inskrivning och hälsosamtal. Blev lite ledsen nu efteråt då hon berätta att i Värmland görs inte ultraljud förens v18, någon ny bestämmelse från december-14. Det är ju en evighet tills det! Vill ju få det svart på vitt att jag verkligen är gravid.
Det man kan göra är att ansöka om KUB-test i ett annat landsting, då får man ju göra ultaljud och andra tester innan v14. Men vet inte hur jag ställer mig till KUB test än. Hur tänker ni kring det?
Vi tänker göra KUB (ska ringa Örebro idag) eftersom vi tänker göra abort om barnet har kromosomfel. Man får helt enkelt prata igenom vad man ska ha informationen till. Man får ju siffror som kan vara svåra att förhålla sig till och ev. ta beslut om fostervattensprov med missfallsrisk.
Vill man inte veta sånt är det nog bättre att ringa Charlottamottagningen och göra privat ultraljud så man får se sin lilla. :) -
Ang. Att inte känna glädje så kände jag själv först bara sån chock att glädjen inte fick plats. Sen känner jag oro för hur det ska gå och skuld för att min sambo kände chock och oro.
Det som hjälpte mig var faktiskt att sy en babyfilt. När den blev klar och fin kändes det för första gången som att något roligt väntade!
Nu känns det fortfarande overkligt men mest positivt och jag längtar efter att det ska bli mer konkret. Blir nog bättre när magen kommer. Till dess syr och förbereder jag lite småsaker, det är som terapi! -
Jag ska fixa det där... så fort jag hittar orken ;)Neiti75 skrev 2015-01-13 16:07:58 följande:Jag undrar bara om man kan bifoga bf listan med infon om oss till ts så blir det mer överskådligt. Eller?
-
Första samtalet i vecka 4 gick jag själv på, det var inget viktigt. På inskrivning om två veckor går vi båda två.
-
Partners ålder inom parentes.
September 2015
1
Neiti75: 26 (27) år, gift. Norrbotten, gruvarbetare. Försökt ca 6 månader. Väntar en Vessla.
Flickiwheel: 22 (22) år, gift. Norrbotten, student. Försökt ca 1 månad.
emolau: 24 (29) år, sambo. Värmland.
Lovven: Halmstad.
2
Skepparbarn: 21 (27) år, förlovad. Hälsingland, gymnasielärarstudent. Försökt 14 månader, utredning visade manlig faktor. Väntar en Knoddis.
3
Knäck: 24 (32) år, förlovad. Värmland, sjukvårdspersonal. Försökt i 16 månader, startat utredning. Väntar en Människovalp.
bubbleempa:
Oktoberbarn: 25 (24) år, sambo. Medelpad, student. Försökt ca 1 månad.
hilja14: 23 (25) år, sambo. Södra sverige. Ett tidigare MA.
4
Lindaa88: 26 (24) år, sambo. Vårdpersonal. Försökt ca 6 månader.
Hellohello84: 30 år, sambo. Stockholm. Försökt +2 år, oregelbunden menscykel, 5 Pergotimekurer, cellförändringar, startat IVF-förberedelser.
5
PaLo: Sambo. Göteborg. Ett tidigare MA.
Dahlia: 32 (37) år, sambo. Malmö. Försökt 3 månader, ett tidigare MF.
frökenrosa: 25 (29) år, sambo. Göteborg. Försökt +12 månader.
6
Grynet1986: 28, sambo. Österbotten. Försökt ca 1 månad.
7
Keennas: 25 (37) år, sambo.
Eveelina89: 25 (30) år, gift. Norrland.
8 Texas1989: 25 (28) år, sambo. Helsingborg. Försökt +2 år, startat utredning.
9
Lillajag87: Gift. Uppsala. PCO, första IVF gav plus.
Wooden: 26 (27) år, sambo. Sörmland. Försökt ca 2 månader.
10
kvinna86: Gift, Stockholm. Försökt ca ett halvår.
RocaGihl: Torup.
11
Innaj 29 (26) år. Stockholm. Försökt 9 månader, ett tidigare MA.
12
idorina:
13
VBG84: 30 (30) år. Halland. Försökt +1 år, startat utredning.
Forme92: Ett tidigare MA.
14
Pinda77: 38 år.
15
Sarah89:
17
charlotta1984: Stockholm. Försökt ca 1 månad.
beetroots: Torup.
Fredrika08:
Johansson91: Ett tidigare missfall.
18
Jessica80: 34 (47) år. Sambo.
Övriga som ej uppgett BF
TreTriss:
apelsin: 25 (26) år, sambo.
toookig: Ett tidigare missfall.
Boonyi: 30 (30) år. Sambo.
Shelsie:
bjoorkk:
Johannis86:
Chester: -
Ursäkta mellanrummen, skriver i mobilen. Rättar till i nästa uppdatering.
Vi är 41 förstagångsmammor hittills! -
Vecka 8 för mig med! Om man inte räknar från ägglossningen, då är det 7+2 :) Tänk att hallonen redan är så stora! Och livmodern som en apelsin, man tycker man borde märkt något men min mage ser ut som vanligt och byxorna sitter som vanligt. Jaja det kommer väl en mage att skryta om så småningom :)Oktoberbarn skrev 2015-01-15 10:52:12 följande:Går idag in i vecka 8 o är illamående (typ åksjuk) hela tiden.. Har spytt 1-2ggr/dag i två veckor nu.. Tar postafen o försöker äta lite varannan timme, det brukar funka för mig :)
Är inte sugen på nåt speciellt men äter mycket kräm och fruktsoppa. (Eftersom det går lätt ner)
Däremot blir jag äcklad av choklad i alla former, som vanligtvis är det allra bästa jag vet!! Helt sjukt vad ett litet hallon i magen kan påverka kroppen!
Vad jobbigt du har med illamående :( mitt lugnade sig i vecka 6 och jag spydde aldrig. Bra att du hittar sätt att hantera det och hoppas det går tillbaka snart!
Choklad har jag också tappat sugen på... konstigt!