Inlägg från: Knäck |Visa alla inlägg
  • Knäck

Första barnet september 2015

Oktoberbarn skrev 2014-12-28 23:14:34 följande:

Hoppar gärna in här! Plussade på julafton och hade bim ca 21-22/12 då enligt någon app har jag BF 3/9.

Det är första barnet, jag är 25 o sambon 24.

Ska ringa mvc imorgon hade jag tänkt, nu har jag inte läst denna tråden så noga än, men är det nåt spec man ska tänka på när man ringer o bokar första mötet?

Allt är så nytt o spännande så är alldeles förvirrad :p

Välkommen! 3/9 är en populär dag

När jag var hos barnmorskan för en vecka sen så fick jag information om tobak, alkohol, droger, kost och KUB blir mycket mer ingående vid inskrivningen antar jag.
  • Knäck

Men hjälp, jag känner mig åksjuk idag, är det detta som är graviditetsillamående? Jag trodde att jag verkligen var åksjuk för vi åkte snabbtåg men nu har vi ju inte åkt en meter på många timmar och jag är fortfarande åksjuk. Vilken äcklig känsla! Känner ni igen er?

I slutet av denna vecka börjar våra fosters små hjärtan slå, ofattbart!

• Knäck

Välkomna tjejer!

Hellohello84 när har du bf? Flera i tråden har haft lång väg till dessa efterlängtade plus... Det ska bli härligt att följas åt mot nya tider

• Knäck

Vi blir fler än jag trodde, haha! I den här tillökningstakten kommer vi ju sluta på 40 pers!

Vad tycker ni, ska vi stoppa vid 15/9 eller köra på och hitta nåt sätt att få överblick i tråden (vill ju gärna kunna lära känna alla) med typ en presentation på bf-listan? Typ ålder, län, hur länge man försökt, tidigare Mf/MA, jobb osv? Fler förslag?

• Knäck

Jag skrev en presentation och den försvann.. Ska göra om när jag inte är bitter längre :-P Sen tänkte jag lägga in kort info om alla i bf-listan när jag hinner!

frökenrosa skrev 2014-12-30 21:11:34 följande:

Jag och min sambo plussade iförrgår, blev helt överrumplad. Hade gett upp hoppet (försökt i över ett år) så vi började planera bröllop.. Bf 5 september. Är så sjukt lycklig men också lite orolig.

Bor mellan Göteborg och hindås, mitt i skogen :)

Vad oroar du dig mest över?

Min sambo är rädd att hans liv ska ta slut och han aldrig ska få bestämma nånting själv eller göra nåt kul igen, haha. Jag är rädd att det ska vara något fel med barnet eller att jag ska bli en dålig mamma. Tänker dock inte så mycket på det utan är mer glad än orolig!
  • Knäck
    Partners ålder inom parentes. Fyll gärna på/rätta eventuella fel genom att kopiera listan till ditt eget inlägg!
    September 2015
    1
    Neiti75: 26 (27) år, gift. Norrbotten, gruvarbetare. Försökt ca 6 månader. Väntar en Vessla.
    Flickiwheel: 22 (22) år, gift. Norrbotten, student. Försökt ca 1 månad.
    2
    Skepparbarn: 21 (27) år, förlovad. Hälsingland, gymnasielärarstudent. Försökt 14 månader, utredning visade manlig faktor. Väntar en Knoddis.
    3
    Knäck: 24 (32) år, förlovad. Värmland, sjukvårdspersonal. Försökt i 16 månader, startat utredning. Väntar en Människovalp.
    bubbleempa:
    Oktoberbarn: 25 (24) år, sambo. Medelpad, student. Försökt ca 1 månad.
    hilja14: 23 (25) år, sambo. Södra sverige. MA för 4 månader sedan.
    4
    Lindaa88: 26 (24) år, sambo, Vårdpersonal. Försökt ca 6 månader.
    Hellohello84: 30 år, sambo. Stockholm. Försökt +2 år, oregelbunden menscykel, 5 Pergotimekurer, cellförändringar, startat IVF-förberedelser.
    5
    PaLo: Sambo. Göteborg. Ett MA.
    Dahlia: 23 (37) år, sambo. Malmö. Försökt 3 månader, ett MF.
    frökenrosa 25 (29) år, sambo. Göteborg. Försökt +12 månader.
    8
    Texas1989: 25 (28) år, sambo. Helsingborg. Försökt +2 år, startat utredning.
    9
    Lillajag87: Gift. Uppsala. PCO, första IVF gav plus.
    13
    VBG84 30 (30) år. Halland. Försökt +1 år, startat utredning.
    ???
    Grynet1986, 28, sambo, Österbotten, försökt ca 1 månad.
  • Knäck
    Dalhia skrev 2015-01-02 00:17:04 följande:
    Vill inte vara petig och nog för att jag ibland önskar att man var 23 igen men jag är 32 ;)
    Hoppade siffrorna! Hoppsan :)
  • Knäck
    Partners ålder inom parentes. Fyll gärna på/rätta eventuella fel genom att kopiera listan till ditt eget inlägg!
    September 2015
    1
    Neiti75: 26 (27) år, gift. Norrbotten, gruvarbetare. Försökt ca 6 månader. Väntar en Vessla.
    Flickiwheel: 22 (22) år, gift. Norrbotten, student. Försökt ca 1 månad.
    2
    Skepparbarn: 21 (27) år, förlovad. Hälsingland, gymnasielärarstudent. Försökt 14 månader, utredning visade manlig faktor. Väntar en Knoddis.
    3
    Knäck: 24 (32) år, förlovad. Värmland, sjukvårdspersonal. Försökt i 16 månader, startat utredning. Väntar en Människovalp.
    bubbleempa:
    Oktoberbarn: 25 (24) år, sambo. Medelpad, student. Försökt ca 1 månad.
    hilja14: 23 (25) år, sambo. Södra sverige. MA för 4 månader sedan.
    4
    Lindaa88: 26 (24) år, sambo, Vårdpersonal. Försökt ca 6 månader.
    Hellohello84: 30 år, sambo. Stockholm. Försökt +2 år, oregelbunden menscykel, 5 Pergotimekurer, cellförändringar, startat IVF-förberedelser.
    5
    PaLo: Sambo. Göteborg. Ett MA.
    Dahlia: 32 (37) år, sambo. Malmö. Försökt 3 månader, ett MF.
    frökenrosa 25 (29) år, sambo. Göteborg. Försökt +12 månader.
    8
    Texas1989: 25 (28) år, sambo. Helsingborg. Försökt +2 år, startat utredning.
    9
    Lillajag87: Gift. Uppsala. PCO, första IVF gav plus.
    13
    VBG84 30 (30) år. Halland. Försökt +1 år, startat utredning.
    ???
    Grynet1986, 28, sambo, Österbotten, försökt ca 1 månad.
  • Knäck

Jag har huvudvärk, mår illa, tuttarna är på väg att sprängas och jag vaknar tidigt varje morgon och har svårt att somna om. Tänk att man kan vara så glad ändå :)

• Knäck

Välkomna!

emolau, vet du vilken dag du fick mens senast och du har en normallång cykel så kan du ju räkna ut BF själv på nätet, googla beräkna förlossningsdatum. Barnmorskan räknar på samma sätt och sen kan det ändras på ultraljudet.

Svar på tråden Första barnet september 2015