• Svar på tråden BF september 2015!
  • BabyJia

Glömde tillägga att varför jag testat med äl test är för att jag har trott att jag haft äl nu, så få detta svaret hade jag inte räknat med ännu:)

• NattaLind
    PaLo skrev 2015-01-06 11:49:41 följande:

Har du fått v 2-3 på ett digitalt test? I så fall är du i vecka 4-5. Testen mäter från befruktning, medan barnmorskor osv räknar från senaste mensens första dag. Alltså ca två veckor före befruktningen!

Stort grattis till graviditeten!

eriwag skrev 2015-01-06 11:52:02 följande:

Plussade igår med digitalt test. 1-2 v fick jag. Men är i vecka 5 pga sista mensens första dag :) 11/9 är jag beräknad. Så du är nog runt där oxå :)

Jaha! Här kommer tjejen med noll koll, haha. Där ser man. Då förstår jag varför appen räknade så knasigt enligt mig när jag skulle fylla i vilken vecka jag var i :D

• eriwag

Skönt för dig att ovetande hoppa fram några veckor ;)

NattaLind skrev 2015-01-06 17:32:51 följande:

Jaha! Här kommer tjejen med noll koll, haha. Där ser man. Då förstår jag varför appen räknade så knasigt enligt mig när jag skulle fylla i vilken vecka jag var i :D

• eriwag

Ååh jag är ifrån Östergötland men bor i Sthlm nu :(

NattaLind skrev 2015-01-06 17:36:06 följande:

Förresten, är det någon av er som finns i Linköping eller Östergötland? Vore skoj att ha någon i närheten som kommer gå igenom samma sak som en själv! :)

• NattaLind
    eriwag skrev 2015-01-06 17:37:50 följande:

Skönt för dig att ovetande hoppa fram några veckor ;)

Samtidigt hänger jag inte med riktigt.... i appen Gravidkalender skulle man fylla i första dagen i sista mensen... men då säger appen att embryot är fyra veckor gammalt? Och det stämmer ju verkligen inte? Min ÄL var för 2,5 vecka sen lite drygt.
  • niinnii87

Hoppar in jag med! Plussade för en vecka sen. 4-5 dagar innan bim!

Jag testade för att jag helt från ingenstans inte fick på mig mina vanliga jeans längre. Ingen viktuppgång va det heller!

Brösten va sjukt ömma, vilket det brukar vara från ÄL fram till mens.

Illamående, halsbränna å sjukdomskänsla.

Har mått riktigt kasst med illamåendet i en vecka nu. Men nu börjar de värsta ge sig känns de som. Förutom brösten!

Har tagit fleeeera grav tester å alla har visat positivt. Har tagit flera bara för att jag har svårt att tro på det. Har försökt i 17 månader. Detta va 18 försöket å jag va bombsäker på att vi missade ÄL denna gången.. Så fel jag hade!

Så nu sitter vi här. Nyplussade å dessutom fått en remiss skickad för att starta ivf om några månader! Hahaha :)

Är nu i vecka 4+3 :) Tredje barnet :)

• niinnii87
    NattaLind skrev 2015-01-06 18:20:54 följande:
    Samtidigt hänger jag inte med riktigt.... i appen Gravidkalender skulle man fylla i första dagen i sista mensen... men då säger appen att embryot är fyra veckor gammalt? Och det stämmer ju verkligen inte? Min ÄL var för 2,5 vecka sen lite drygt.
    Du räknas som gravid redan från första dagen på sista mensen :)
  • eriwag

Man räknar 40 v graviditet från sista mensens försra dag :) men testet kan ju bara se från och med som du blev gravid :)

NattaLind skrev 2015-01-06 18:20:54 följande:

• Lissing

Önskar sista mensen hade stämt på mig för då hade jag varit i vecka 5+4.
    Men är bara i vecka 4+2. Det där med sista mensen stämmer inte på alla tyvärr. Bara de som har exakt 28 dagars cykel och 14 dagars lutealfas, jag har ingetdera.

Jag tycker inte om att barnmorskorna går så prompt på just sista mensen som räkning, TROTS att man är säker på sin ägglossning. Var säker på min äl med båda barnen också, men hon skulle prompt skriva enligt sista mensen. Rul visade sen att jag hade rätt, men innan dess vägrade hon lyssna. Och då skiljde det äääännu mer än nu. 

På gravidkalendern här på fl fyller jag i ÄL när den var och hur lång menscykel jag hade nu sist, då säger den att min graviditet började den 7 dec. Sista mens var 28 november. Fyller jag i 28 nov, och att min menscykel var 36 dagar blir Äl fel... tradit...

081118, 100703, BF 150912
Svar på tråden BF september 2015!