• Svar på tråden BF september 2015!
  • I Walk The Line

Vänd dig till en privatklinik, och förklara hur du känner. Oro är inte kul. Jag förstår precis hur du känner.

• NattaLind

Haha, dom hade visst ingen mottagning för gravid just dit jag ringt, utan bara efter födsel. Så fick ringa till två andra ställen men där var telefontiderna fulla hos båda. Får testa imorrn igen! :)

Men vet inte vilken jag ska välja. En mottagning i hyfsad närhet av där jag bor, eller en i närheten av mitt jobb?

• lördagsgodis

Jag tänker ringa efter mitt vul i vecka 8 om allt ser bra ut för jag vill göra kub och här ingår det inte utan kostar 2500:-

• BabyJia

Så där, har nu fått pratat med MVC och jag ska få komma dit den 16/1. Jag ska dock ta ett nytt test i helgen. 

Eftersom det är för tidigt att plussa om man räknar efter senaste blödningen som började 20/12. Så bör man räkna efter mensen i nov. Men då kan man ju undra vad den sista blödningen kan ha varit för nåt, för hon tänkte ju på missfall. Hon sa att man ska vänta med att testa 14 dagar efter en blödning och jag berätta att jag testade med två olika och det var tydligt positivt. 

Så den 16:e får jag komma på samtal och vi ska se om vi kan få fastställt hur långt gången jag är. 

Jag tar nog ett nytt test på lördag. Men jag tror inte det kan ha varit ett missfall, hoppas ju verkligen inte det:-/ Men jag känner ju hur det händer grejer i magen och jag har mycket växtvärk. Det återstår och se vad nästa test visar.

• snusmumriken
    eriwag skrev 2015-01-07 09:17:40 följande:

Varför vänta? Man brukar få komma runt v åtta för hälsosamtal och runt v 10 för inskrivning, provtagningar mm.

Om man har ett hum om vem man vill ha som bm (som jag har) så vill jag försöka få henne och ringa i tid :)

Hälsosamtalet behöver jag inte, hade det med första barnet och det var inte så givande så det skippade jag med andra. Tror jag skrev in mig i v. 12 eller något sådant sist. Jag kommer säkerligen få samma bm som de andra två gångerna, men jag känner till båda så det kvittar :) Har som sagt ett par missfall i bagaget så vill inte ringa in och avboka inskrivningen om det inte skulle gå bra, men ringer nog snart och kollar med dom!
  • Ninni1990

Verkar vara en del som ringt mvc idag :) Jag med för den delen.

Fick hoppa över hälsosamtalet eftersom jag har ett barn sen tidigare så jag ska dit på inskrivning 11/2 kommer då vara i v12 enligt senaste mensen som bm såklart går efter, men v11 enligt min egen gissning. Fick samma BM som jag hade med dottern så det känns bra :)

Nu kan ju veckorna få gå lite fortare tycker jag!

• Babydreamer

Hoppar väl in hör oxå. Plussade lite otydligt igår men fick ett litet tydligare plus idag. Känner mig skräckslagen av lite olika skäl. Fick ett MA I augusti, skulle varit i v 10+, men embryot dog redan i v5...

Vi hade tänkt vänta med att bli gravida tills efter att vi gifter oss i sommar. Vi har en familjesemester inbokad i oktober med vår son och min sambos dotter. Min pappa har en andelslägenhet på gran Canaria som vi får låna men den lägenheten får det bara vara 4 personer i. Samt att bebisen bara skulle hinna bli någon månad gammal vid resan såja ch bebis får isf stanna hemma... Om det nu inte slutar i missfall eller MA...

Testen är svaga men mina symtom är starka. Mår så illa att det känns som jag ska spy närsomhelst....

Haft oregelbunden mens sedan MA så vet inte riktigt hur långt gången jag är men tror att det blir bf i mitten av september.

• BabyJia
    I Walk The Line skrev 2015-01-07 09:22:21 följande:

Jag pratade med dem nu, den 19:e januari fick jag tid för ultraljud.
    Känns fortfarande overkligt!

När jag ska dit på samtal så ska vi försöka fastställa vilken vecka jag är. Kan garantera att jag lär inte få göra ett tidigt ul, för det får man inte i första taget i min kommun verkar det som. Lär få väntaa till rul:-/
  • MissJP

Hur kan 7-10 dagar bli 12.. jag trodde vårdpersonal var bra på siffror. Hur kan de låta det ta så lång tid! Det kan fortfarande vara ett utomkved, hon kunde inte säga hundra att det inte var det. Så varför vänta så länge... jag blir lite arg nu.

Svar på tråden BF september 2015!