rere88 skrev 2015-01-02 11:31:14 följande:
Jag satsar på att cykla eller promenera de dagar jag inte rider hästen eller bowlar första 2v
Sen tänkte jag lägga till lätt träning inomhus 15-20min 3-4dagar i veckan
sen när jag fått upp flåset på cyklen ska jag cykla till o från stallet när jag ska rida
och öka inomhusträningen till medel
sista månaden ska jag cykla till o från stallet varje dag utom när det regnar eller blåser för mkt (som idag)
Och få upp inomhusträningen ett snäpp till
Hade också velat gå till gym men har inte råd så får bli hemma-gym för mig ^_^
Ska vi skriva varje gång vi tränat o uppdatera vikt-status eller hur hade du tänkt dig? :)
Det låter som du verkligen tänkt igenom det här. Härligt! Jag har hund, så promenad blir det i princip varje dag (ibland går min sambo alla rundor utom kvällsrundan och den brukar inte bli så lång). Men annars är mitt mål att under januari-februari få in en rutin att träna, simning eller pass på Friskis, 60
min två dagar/vecka. Sen öka på med ytterligare ett pass mars-april.
Har inte funderat så mycket på hur jag tänkt att vi ska hjälpa varandra. Men skriva när man tränat kanske kan vara bra, så man får lite skuldkänslor när andra tränat och man själv skippat :P Sen kanske viktuppdatering varannan vecka...eller en gång/månad. Vad tycker ni?
Sen tänker jag mig att man gärna får skriva här om man känner sig opeppad, nere, trött mm. så vi alla kan hjälpas åt att motivera personen till att bita ihop och inte ge upp.