• Fröken W

Viktnedgång och träning

Hej!

Jag har många gånger försökt ta mig i kragen och bli mer hälsosam och komma igång och träna regelbundet. Men jag tappat alltid motivation/brister i självdisciplin. Har ett sockerberoende som jag inte kan motstå. Någon som känner igen sig och som vill sätta upp gemensamma mål och peppa varandra här??

• Svar på tråden Viktnedgång och träning
  • fialotta28
    Fröken W skrev 2015-01-14 22:23:36 följande:

Duktiga ni är! Jag känner mig så dålig och osugen på träning. Idag kunde jag inte motstå cola och choklad...usch va dåligt! Jag vill så gärna lyckas men vet inte hur jag ska bete mig. Finner varken tid eller ork (jaja, det handlar om prioriteringar jag vet...men förstår ändå inte hur jag ska be mig åt). Förlåt för gnälligt och negativt inlägg!

Det är helt okej att gnälla lite. Det är väl därför vi har tråden, stötta och peppa varandra. Ett snedsteg gör inte så mycket. Tänk på helheten istället. Nya tag imorgon!
  • rere88
    Fröken W skrev 2015-01-14 22:23:36 följande:

Duktiga ni är! Jag känner mig så dålig och osugen på träning. Idag kunde jag inte motstå cola och choklad...usch va dåligt! Jag vill så gärna lyckas men vet inte hur jag ska bete mig. Finner varken tid eller ork (jaja, det handlar om prioriteringar jag vet...men förstår ändå inte hur jag ska be mig åt). Förlåt för gnälligt och negativt inlägg!

Som någon annan skrev tidigare i tråden.. det är inte vad du äter under en dag som räknas utan vad du äter under en vecka :)

Jag har ibland svårt o få iväg mig själv på promenad men sen tänker man på allt positivt med o gå ut o gå och så kickar det igång :)

Viktigaste för mig under ett träningspass är faktiskt musiken... den ska göra mig taggad och få upp pulsen ^_^
  • rere88
    fialotta28 skrev 2015-01-16 11:10:22 följande:

Mätte mig idag. Det händer grejer.

Gott ????

Det händer saker på vågen här också ????
  • rere88

Igår unnade jag mig en skål glass.. första på nästan 3v :)

Idag ska jag komma iväg o rida och om ödet vill blir det en promenad ikväll :)

Hoppas allt går bra för alla hör inne :)

• rere88

Precis varit ute o gått 5.56km i det fina vädret med barnvagnen :)

Det tog mig en timme o ja blev riktigt svett.. gött att det inte krävs mer egentligen för o få kroppen att börja bränna fett ^_^

• Starka

Jag har kört 5:2 i lite mindre än ett halvår med uppehåll över jul och har gått ner 21.5 kilo. 5:2 funkar fantastiskt för mig inte jobbigt och det känns inte som du "bantar" stort plus att sötsuget försvinner nästan helt efter ett par veckor de smakar helt enkelt inte så gott längre. Och även om jag nu gjorde uppehåll över jul och nyår eller ja nästan decembermånad så gick jag inte upp nånting

Har tätt läkarkontakt pga kroniska sjukdomar och hon berättade att många stora sjukhus gör en inofficiell utvärdering av 5:2 nu och som det ser ut kommer det bli något du måste testa innan du får operation

• nytt eller gammalt

Vad duktiga ni är heja heja!

För mig går det uuuuuuselt, vikten går uppåt pga dålig mat. Dels har jag varit på konferens, dels är jag så hungrig på "rejäl" mat hela tiden.

Funderar över om jag ska sluta med kaloriräkningen för den gör mig så nedslagen... När jag aldrig lyckas hålla mig till mina 1250. Jag snittar nu ungefär 1700 om dagen och det är ju inte jättemycket ändå tycker jag. Men vikten går åt fel håll som sagt.

Träningen går bra däremot! Ett riktigt pass varannan dag. Så jag försöker fokusera på det som ändå går bra! Har precis varit på gymmet, styrka i 30 minuter där jag höjde nästan alla vikter idag och sen backintervall på löpbandet i 40 min. Jag var illröd och supersvettig.

Har tänkt på att en del har smink när de tränar och att de liksom inte blir svettiga? Fattar inte hur de personerna funkar haha....

Svar på tråden Viktnedgång och träning