nytt eller gammalt skrev 2015-01-05 21:22:24 följande:
Oj fialotta vad du tränar mycket! Wow. Jag har svårt att få tiden att räcka till, men ska verkligen prioritera träning nu tänker jag.
Ikväll har jag varit på Core-pass. Kul och jobbigt, tror det är bra som komplement till träning av de "vanliga" musklerna. Men eftersom man är ganska stillastående bränner man troligen inte särskilt mycket.
Det är så jobbigt tycker jag, när jag kommer igång med träning blir jag _mycket_ hungrigare och längtar efter typ ostsmörgåsar och sånt. Nu åt jag rödbetssoppa med gräddfil efter passet, då kan man äta rätt mycket utan att det blir för mkt kalorier.
Ni som använder Lifesum eller räknar kalorier på annat sätt, vad har ni för dagligt mål? Jag har nu 1272 enligt Lifesums uträkning. Tidigare (har använt Lifesum en gång för flera år sen) var det stört omöjligt för mig att gå ner om jag åt upp "träningskalorierna" så jag försöker avstå från det.
Fjärde dagen med Lifesum idag och det har känts trist med maten. Sa nej till att äta pizzabuffe till lunch... Och ännu förstås inga resultat.
Jag har en kollega på jobbet som leder grupppass på gymmet, bland annat core. Vet själv hur bra träning det är men också hur hungrig man blir. Eller det blir jag förstås av all träning...
Ostsmörgåsar är så gott, men försöker undvika så mycket som möjligt då magen svullnar upp av mjölet. Kan ju äta rågbröd men det är inte lika gott....
Angående resultatet, du får ge det lite tid och ha tålamod. Aptråkigt jag vet....