• Rädisan26

Letrozolbehandling, resultat?

Hej!

Jag fick för ett halvår sedan reda på att jag har en lättare PCO. Jag är normalviktig och började i december med LCHF i försök att öka chanserna. Jag har ätit 5kurer med pergotime där jag 4 av 5 gånger fått ägglossning, senaste gången med Pregnyl som komplement. I december gjorde jag en äggledarspolning där allt såg bra ut. Hade då på dag 12 en äggblåsa på 16mm och en på 22mm så jag har haft god effekt av pergotimen men ändå inte blivit gravid. Spermatestet visar toppenspermier.

Så till saken, är nu inne på första kuren med Letrozol istället och är nyfiken på hur det har gått för er som använt Letrozol? Är det någon som använder det nu?

• Svar på tråden Letrozolbehandling, resultat?
  • skogstjejen19
    Cathy skrev 2015-05-03 12:06:38 följande:

Äsch med mensen, tänkte precis säga att jag tyckte mig skymta ett svagt streck. Åh tråkigt om det nu är mensen som kom. De två senaste cyklerna har jag tagit dem cd3-7 men nu den här cykeln tog jag dem inte alls och bara en äl spruta. Det är skönt om du blivit av med din värk!

Jo det är skönt att värken är borta, hade hoppats det berodde på graviditet men icke...
  • eagle87

Cathy kan inte du svara på mitt tidigare inlägg om progestron testet? Du verkar kunna så mkt :)

• Cathy

eagle; hej! Såg ditt meddelande men så tänkte jag att jag inte har nåt att bidra med för jag är inte super på det här med prog test Ditt värde var ju toppen och för mig säger det att du kan ha ägglossat flera ägg?! Plus att ett högre värde kanske kan säga nåt om äggets kvalité? Ju högre värde desto bättre ägg? Jag har dock aldrig själv tagit prog prov så jag har ingen egen erfarenhet av värden...å klart du ska hoppas! När du minst anar det så kommer guldägget!

• Cathy

skogstjejen; nu såg både jag och eagle ett streck på ditt test så du har haft nåt på gång där även om det nu kanske inte den här gången blir en fortsatt graviditet...och eftersom embryot börjar avge hcg direkt och kroppens immunförsvar sänks för att inte stöta fostret så kan jag tänka mig att dina symptom försvunnit. Som ju har med immunförsvar att göra. Så inte misströsta nu för nästa gång kan ett ägg komma som leder till en mage!

Jag tragglar vidare med hur jag ska göra med mina immunsymptom som verkar komma direkt efter äl Starkare symptom än innan min förra graviditet..samma medicinering verkar inte hjälpa. Suck.

• skogstjejen19
    Cathy skrev 2015-05-03 13:43:44 följande:

skogstjejen; nu såg både jag och eagle ett streck på ditt test så du har haft nåt på gång där även om det nu kanske inte den här gången blir en fortsatt graviditet...och eftersom embryot börjar avge hcg direkt och kroppens immunförsvar sänks för att inte stöta fostret så kan jag tänka mig att dina symptom försvunnit. Som ju har med immunförsvar att göra. Så inte misströsta nu för nästa gång kan ett ägg komma som leder till en mage! smile5.gif

Jag tragglar vidare med hur jag ska göra med mina immunsymptom som verkar komma direkt efter äl smile4.gif Starkare symptom än innan min förra graviditet..samma medicinering verkar inte hjälpa. Suck.

Mina symtom blev värre efter förra graviditeten, har gått upp i medicin men det har inte hjälp förens nu :|
  • Cathy

Skogstjejen; vad tar du för medicin...? Du hade symptom innan grav och tog medicin?

• skogstjejen19
    Cathy skrev 2015-05-03 16:31:47 följande:

Skogstjejen; vad tar du för medicin...? Du hade symptom innan grav och tog medicin?

Jag har ju RA, ledgångsreumatism

Tog 2*2 salazopyrin innan förra graviditeten och nu har jag 3*2. Fram tills nu har det inte varit tillräckligt men förra veckan så försvann värken över en dag.
  • Cathy

skogstjejen; du kan alltid vara gravid Håller fortsatt tummarna!

• skogstjejen19
    Cathy skrev 2015-05-04 07:07:19 följande:

skogstjejen; du kan alltid vara gravid smile5.gif Håller fortsatt tummarna!

Vaknade i ett blodbad så det känns kört.

Men skönt att mensen hoppat igång
Svar på tråden Letrozolbehandling, resultat?