• Rädisan26

Letrozolbehandling, resultat?

Hej!

Jag fick för ett halvår sedan reda på att jag har en lättare PCO. Jag är normalviktig och började i december med LCHF i försök att öka chanserna. Jag har ätit 5kurer med pergotime där jag 4 av 5 gånger fått ägglossning, senaste gången med Pregnyl som komplement. I december gjorde jag en äggledarspolning där allt såg bra ut. Hade då på dag 12 en äggblåsa på 16mm och en på 22mm så jag har haft god effekt av pergotimen men ändå inte blivit gravid. Spermatestet visar toppenspermier.

Så till saken, är nu inne på första kuren med Letrozol istället och är nyfiken på hur det har gått för er som använt Letrozol? Är det någon som använder det nu?

• Svar på tråden Letrozolbehandling, resultat?
  • Cathy

skogstjejen; jag förstår precis hur du menar...är också rädd att mina besvär (som tyder på reumatism men proven visar inget) kommer att göra det svårt för oss att få till ett syskon.Har redan ökat mina immunmediciner och inte ens det verkar hjälpa. Men du har som 'tur' din medicin och nu är dina besvär borta så jag hoppas för dig!

eagle; letrozol har en kort halveringstid och blir inte 'kvar' i kroppen som pergo så mest sannolikt är att din cykel blir som den var innan letrozol. Möjligen lite kortare?  

• skogstjejen19
    Cathy skrev 2015-05-13 13:53:27 följande:

skogstjejen; jag förstår precis hur du menar...är också rädd att mina besvär (som tyder på reumatism men proven visar inget) kommer att göra det svårt för oss att få till ett syskon.Har redan ökat mina immunmediciner och inte ens det verkar hjälpa. Men du har som 'tur' din medicin och nu är dina besvär borta så jag hoppas för dig!

eagle; letrozol har en kort halveringstid och blir inte 'kvar' i kroppen som pergo så mest sannolikt är att din cykel blir som den var innan letrozol. Möjligen lite kortare?  

Mina prover visade inget i början heller, reumatologen tryckte på att man ska ta proverna första dagen man märker att smärtan blir värre.

Och när vi gjorde så då fick vi äntligen till det.

Men man vill ju inte springa å ta prover hela hela tiden...

Hoppas dom får ordning på dina smärtor <3

Och ditt immunförsvar så en liten flyttar in <3
  • Cathy

skogstjejen; ok, så dina resultat visade inte heller nåt...jag har bara tagit prover en gång. Nu kör jag kortison så nu skulle de blir missvisande iaf. Får fundera hur jag ska göra och kolla med min fert läkare. Tack snälla, vi hoppas på mirakel
    Håller tummarna för dig med!

• MissBeesly

Här kommen en sen uppföljning Från mig. Har genomgått en fjärde behandling med letrozol och ovitrelle och idag plussat svagt 13 dgr efter sprutan. MEN - mina symtom med ffa ömma bröst har avtagit sedan några dagar så jag är minst sagt pessimistisk! Böff!

• skogstjejen19
    MissBeesly skrev 2015-05-17 14:50:24 följande:

Här kommen en sen uppföljning Från mig. Har genomgått en fjärde behandling med letrozol och ovitrelle och idag plussat svagt 13 dgr efter sprutan. MEN - mina symtom med ffa ömma bröst har avtagit sedan några dagar så jag är minst sagt pessimistisk! Böff!

phpEinumn25090.jpg

Grattis!!
  • MissBeesly
    skogstjejen19 skrev 2015-05-17 16:57:23 följande:

Själv har jag äl när som helst :) dag 15 idag :)

Härligt! Kör på
  • hoppas 2014

På måndag är det BIM och jag analyserar alla tecken.. mår illa men samtidigt känns det delvis som inför mens. Denna kuren va jag aldrig o gjorde vul men fick utslag på ägglossningstest er så ja borde haft ägglossning. .

Hur går det för er andra?

• skogstjejen19
    hoppas 2014 skrev 2015-05-28 12:24:02 följande:

På måndag är det BIM och jag analyserar alla tecken.. mår illa men samtidigt känns det delvis som inför mens. Denna kuren va jag aldrig o gjorde vul men fick utslag på ägglossningstest er så ja borde haft ägglossning. .

Hur går det för er andra?

Bim på tisdag, noll och inget symtom :(
  • Symetrical

Jag har precis börjat med letrozol och tog min femte och sista tablett igår. Fått lite biverkningar, men inte så allvarliga. Upptäckte dock igår på förmiddagen att jag blödde lite när jag var på toaletten och har nu gjort det sedan dess. Är på cd 10 idag.

Är det någon annan som upplevt detta, eller vet om det är normalt?

Svar på tråden Letrozolbehandling, resultat?