• Rädisan26

Letrozolbehandling, resultat?

Hej!

Jag fick för ett halvår sedan reda på att jag har en lättare PCO. Jag är normalviktig och började i december med LCHF i försök att öka chanserna. Jag har ätit 5kurer med pergotime där jag 4 av 5 gånger fått ägglossning, senaste gången med Pregnyl som komplement. I december gjorde jag en äggledarspolning där allt såg bra ut. Hade då på dag 12 en äggblåsa på 16mm och en på 22mm så jag har haft god effekt av pergotimen men ändå inte blivit gravid. Spermatestet visar toppenspermier.

Så till saken, är nu inne på första kuren med Letrozol istället och är nyfiken på hur det har gått för er som använt Letrozol? Är det någon som använder det nu?

• Svar på tråden Letrozolbehandling, resultat?
  • Cathy

skogstjejen; äsch tråkigt att höra Men när din värk nu försvunnit så kanske plusset (som håller i sig) kommer i denna cykel. Hoppas hoppas för dig!

• Büchert

Jag tog dubbel kur denna gången, men nu ligger jag med mensvärk och blöder så det funkade tyvärr inte trots att vi prickade ägglossningen... :(

• doktorinnan
    skogstjejen19 skrev 2015-05-07 13:38:55 följande:

Någon som tar 2 tab?

Och hur blev resultatet?

Jag tog först två...utan ägglossning, gången därpå tog jag tre och fick en fin äggblåsa på 19 mm å är nu i v 7+5. :)
  • Cathy

Nä tyvärr är det inte bara ägglossning som gäller utan också att man ska få ett fint ägg plus att kroppens ska ge embryot förutsättningar att fästa. Så har man tur lyckas man med några letrozole kurer...håller tummarna för oss alla härinne!

• hoppas 2014

Vi har försökt bli gravida sedan sommaren 2013 och jag har precis fyllt 41 :S Har PCO (dvs ingen eller sällan ägglossning) och han normala (eller superbra) spermier. Vi ska nu köra IVF i juni (hoppas vi om mens kommer i rätt tid etc) och medan vi väntar så har vi testat Letrozol.. Förra gången blev det ägglossning men ingen graviditet.. nu är jag inne på tablett 2. 

Fråga 1- hur har ni andra gjort när ni börjat. Jag fick instruktioner av läkaren att börja på dag 5 i cykeln o har läst att andra skriver att man ska börja när mensen är slut?  Fråga 2 - hur mår ni andra? Mitt humör blir inte det bästa direkt.. min stackars pojkvän har en flickvän med dåligt tålamod/lättretlig.. 

• skogstjejen19
    hoppas 2014 skrev 2015-05-07 22:48:07 följande:

Vi har försökt bli gravida sedan sommaren 2013 och jag har precis fyllt 41 :S Har PCO (dvs ingen eller sällan ägglossning) och han normala (eller superbra) spermier. Vi ska nu köra IVF i juni (hoppas vi om mens kommer i rätt tid etc) och medan vi väntar så har vi testat Letrozol.. Förra gången blev det ägglossning men ingen graviditet.. nu är jag inne på tablett 2. 

Fråga 1- hur har ni andra gjort när ni börjat. Jag fick instruktioner av läkaren att börja på dag 5 i cykeln o har läst att andra skriver att man ska börja när mensen är slut?  Fråga 2 - hur mår ni andra? Mitt humör blir inte det bästa direkt.. min stackars pojkvän har en flickvän med dåligt tålamod/lättretlig.. 

1, Tror det vanligaste med letrozole är dag 3-7 eller dag 5-9

Men i USA verkar dom ta dag 2-7 eller 1-7

Men har aldrig hört någon som börjar efter mensens slut?!

Då blir nog äl väldigt sen...

2, har inget problem med humöret, men huvudvärk, men det släpper när tabletterna är slut tagna.
Svar på tråden Letrozolbehandling, resultat?