MarJon89 skrev 2016-01-26 10:44:58 följande:
Det har inte hänt nånting :/ åt min sista provera tablett i torsdags 21/1. Men har inte fått min mens efter det. Fick inget svar på hur lång tid det kunde ta. Någon som vet? Så har därför inte börjat med letrozolen ännu. Galet irriterande :(
Fick svar på proverna. Det var ett väldigt luddigt brev. Det stod att alla hormonprover var "normala och stämmer med PCO-bilden" samt "positivt var ett högt AMH som visar på en stor äggreserv"
Jag har ätit provera 3 gånger. Första gången fick jag min mens 2 dagar efter sista tabletten. Andra gången fick jag min mens 7 dagar efter sista tabletten och nu förra veckan fick jag min mens 5 dagar efter sista tabletten.
Enligt barnmorskan kan mensen komma så sent som 10 dagar efter sista tabletten, eventuellt någon dag mer. Man behöver inte heller få en "stor" blödning, utan det räcker att man blöder "rött" för att man ska få börja räkna till startdag för letrozol. Andra gången jag åt provera blödde jag inte alls mycket och blev orolig att jag inte skulle få börja med letrozol. Men enligt barnmorskan så räcker det att det iaf har kommit rött blod.
Då jag är ny här kan jag passa på och berätta lite om mig själv. Januari 2014 bestämde jag och min sambo oss för att försöka få barn. Jag slängde mina p-piller. Fick ingen mens,i April sökte upp en privat gynekolog som inte gav mig någon vidare hjälp. Men jag litade på henne och det hon sa. Till slut tröttnade jag på henne då hon sa vid varje besök att jag kommer få mens snart, men inget hände. Inga undersökningar, inga förklaringar till varför jag inte kan få någon egen mens. Jag slösade 1 år på detta. Sommaren 2015 skickade jag in en egenremiss till Sahlgrenska. Fick komma på besök i oktober, genomförde en hel utredning med ultraljud, blodprover och äggledarspolning. Sambon lämnade spermieprov. Jag fick veta att jag har hypotyreos och PCO... Varför inte den första gynekologen kunde tala om detta vet jag inte, då jag har många typiska symptom för PCO och hypotyreos, övervikt, trötthet, ingen mens, många cystor i äggblåsorna.
Iaf. jag fick börja med letrozol, första kuren gav inte önskad effekt. En äggblåsa i vardera äggstock hade börjat växa, 6 mm vardera om jag minns rätt, men inte tillräckligt för att jag skulle få en ägglossning. Igår började jag med letrozol igen, denna gången en dubbeldos. Nästa vecka på onsdag ska jag på återbesök för ultraljud. Hoppas innerligt att jag denna gången får rätt effekt.
Lycka till alla, jag håller tummarna för er alla =)