Inlägg från: CamillaJ |Visa alla inlägg
  • CamillaJ

Junibebisar del 3

Isak kryper nu för en månad sedan trodde jag inte att Isak skulle krypa då han bara hoppade på rumpan fram! Men sen en dag så kröp han

För nån dag sedan stod Isak själv några sekunder när jag släppte!!
    Och idag gick han runt bordet

• CamillaJ

Hej på tal om vagn,
    vi köpte en ny sulky med mugghållare och hela kittet
    ska ha den nu till våren/sommaren
    men den är framåtvänd är det fler som har eller kommer att ha sina junisar framåt nu till våren?! Eller väntar de flesta?!

Linnet 76

Isak kryper också men han brukade inte vara i snön men när vi är ute och åker vagn eller gunga så är det olika för olika väder om det är + så blir det adidas gympaskorna och är det kallt blir det kängor eller bara tossa om han sitter i åkpåse.
    Men gummistövlar ska jag vänta med tills han kan gå tror jag och tills det bli dagis dags!

Manja

JA! Det är kul när dom kryper Isak lärde sej det för nån månad sen och han är efter hela tiden eller så kryper han förbi en in i köket eller nåt då kan man inte låta bli att skratta, det är ju så gulligt med!! Tänk sen när dom börjar gå omkring och springer HUUA.. vilket roligt jobb vi ska få!!

Oj oj va tiden går fort dom är ju stora nu
    snart fyller junisarna (ja det är ju några månader till) men alla vet ju hur fort det går SKOJ!

• CamillaJ

Idag var jag och Isak ute och lekte och han har ett par ja typ kängor från ruffe tuffer (heter det va?) Ja men iallafall och dom är helt värdelösa dom ramla av hela tiden och dom är INTE för stora, men dom är väldigt trånga när man ska få i fötterna ja men iallafall som jag sa innan i forumet att jag INTE skulle köpa gummistövlar förens Isak skulle gå och det va dags för dagis. Jag kan säga att jag ångrade mej imorgon ska jag inte till stan och inhandla ett par nya stövlar

En sak till vad använder ni för vantar?
    Isak har fortfarande dom där "bebis" vantarna utan tumme eller fingrar bara en vante men nu så har detta hänt några gånger att Isak varit ledsen ute och jag inte förstått varför men idag när vi kom in så va hans händer röda, kalla och nästan svullna!!!! Alltså jag vet inte men varför är inte ALLA vantar fodrade och användbara i kalla väder?

• CamillaJ

Oj fel det står att jag inte ska in till stan men det ska vara att jag ska in till stan.

• CamillaJ

Hej
    Idag släppte Isak taget av soffan när han stod mor den och stod själv ett tag inte så jätte länge för han såg att jag blev överaskad men sen försökte han göra det hela tiden men lyckades inte men han förstod nog att han va duktig!!

Nu har han börjat öva att sätta sej ner när han står och det går jätte bra.

Isak leker också med snusdosorna men jag har sakt att KOLLA alltid innan han får leka med dom till sambon, kan inte va gott att tugga snus HUUA.

• CamillaJ

När vet man riktigt att dom menar det dom säger, Isak har sagt mammmaa mycket hit o dit men idag har han sagt maammaa när han varit vid mej som när han kommit vid mina ben eller om jag sitter ner och han kommer krypandes så säger han maammaa, men om jag fråga han om han kan säga det så kommer det inte ett ljud från han.
    När vet man att dom verkligen säger vissa ord.
    Förut när isak va ca 7 månader så sa han jämt ta-ta för tack tack för jag säger jämt det när jag får saker av honom men nu säger han inte så längre...

Och Isak har lärt sej pussas nu om man fråga om man kan få en puss så söt

• CamillaJ

Oj va duktiga bebisar ni har min kille har inte tagit något steg själv än men han släpper hela tiden när han står mot något så att han kan stå själv men han ramlar bara på rumpan efter några sekunder och jag börjar att tror att han tycker att det är kul

Är det nån mer bebis här inne som inte alls är intresserad av gå-vagn eller gå-bil?

Isak sa mamma till mej idag många gånger OJ va STOLT jag är

Natti natti..

Svar på tråden Junibebisar del 3