• kallemaja

Evig väntan på BIM

Dagarna går verkligen så otroligt sakta när man väntar på sin mens som man INTE vill ska dyka upp...vill bara testa NU!

Fler som väntar och funderar ?

Svårt att tänka på annat när man vill så gärna...

Jag har bim nån gång i slutet av nästa vecka.. Nån som har detsamma och redan har känningar?

• Svar på tråden Evig väntan på BIM
  • Jossan21

jag har beräknad mens 16/1 alltså om en vecka! har lite känningar faktiskt! hoppas att det inte kommer någon mens :D vad känner du? :) vilka symtom har du? har ni försökt länge? :)

• kallemaja

Jag har bim mellan 14-18:e, osäker! Men hade ÄL i söndags! Har ett barn sen innan...hoppas så på en till liten!

Jag tycker jag inbillar mig massa hela tiden, huvudvärk, och ont i svanken- typ som träningsvärk...och väldigt svullen mage..

Första försöket...så man vågar knappt hoppas för mycket! För er?

Ska du vänta till den 16:e med att testa?

Jossan21 skrev 2015-01-09 22:16:28 följande:

jag har beräknad mens 16/1 alltså om en vecka! har lite känningar faktiskt! hoppas att det inte kommer någon mens :D vad känner du? :) vilka symtom har du? har ni försökt länge? :)

• Jossan21

jag tog ur min hormonspiral 27/10 - 2014 och fick mensen ca en månad efter så inte riktigt första försöket här, men börjar redan bli desperat! vill så gärna :) jag har haft molande värk i magen sedan ägglossningen (denna månad) idag sov jag 3 timmar bara sådär.. sjukt trött! men kanske är för tidigt med dessa symtom? första barnet här så jag har ingen aning.. jag vet inte riktigt, hur tidigt kan man testa? ;) egentligen vill jag kolla nu på en gång.. olika från test till test?? när ska du våga testa? :) 

• kallemaja

Spännande! Hoppas det går vägen nu..

Jag tror absolut trötthet kan komma redan, jag känner mig också helt slut, zombievarning... Men tänker att jag inbillar mig... Jag tror jag ska testa på måndag, du skulle kunna testa då, blir bim -4 men man ska ju veta att det kan visa negativt och ändå är du gravid... Allra säkrats är ju samma datum som mensen ska komma eller senare.

Men man blir galen av väntan... Man hoppas och önskar så!! Tänker att jag kanske ska testa redan på söndag ändå.....åh kommer inte kunna hålla mig till nästa vecka..

Vet du att ni prickade ägglossningen?

• Jossan21

enligt appen jag har så hade jag ägglossningen 2/1 :) då har jag bara utgått från när mensen var! så stämmer det har jag prickat ägglossningen väldigt bra! :) har aldrig kört med ägglossningstest, tar det sig inte nu funderar jag på att testa det! prickade ni ägglossningen? :) har sett lite statistiker hur stor chansen är att det tar sig om man prickar ägglossningen (jag är 23 år) åldern spelade väldigt stor roll med!

titta här:

Hur stor chans är det att bli gravid om man träffar ägglossningen?
    Ungefärliga siffror (ingen absolut sanning):
    - 15 år, 40%
    - 20 år, 40%
    - 25 år, 30%
    - 30 år, 25%
    - 35 år, 20%
    - 38 år, 10%
    - 40 år, 5%
    - 43 år, 1%

• kallemaja

Jag testade med ÄL test mest för skojs skull och för att min mens varit lite oregelbunden sen jag fick mitt första barn..(för ett år sen)

Testet gav utslag förra helgen...men vet ju inte exakt vilken dag...men tror att vi måste ha prickat ganska nära, eftersom jag hade ont i magen...

När man ser tabellen där så känns det ju som att chansen inte är såå stor! Eller du har du större chans än jag iaf...jag är 29 ;)

Men 30% chans är ju inte så stor, risken att man inte är gravid är ju större???

Å jag hoppas verkligen!!

Önska jag kunde ta ett test nu..men det är alldeles för tidigt...

Vi får hålla varann uppdaterade hur det går :)

• mommy86

Jag hänger på här:)
    Jag har bim den 18/1 - känner inget direkt nu. :(
    Är inne på mitt andra försök. Hoppas så mkt så jag kan knappt tänka på något annat längre

• mommy86

Är inne på mitt andra försök. Hoppas så mkt så jag kan knappt tänka på något annat längre

• Jossan21
    kallem­aja: tog den lång tid med första barnet eller blev du gravid snabbt? :) jag kan vara lite rädd ibland att jag inte ens kan bli gravid eftersom jag inte har några barn sedan tidigare.. det kan man ju inte veta liksom. Men Hoppas väl att det tar sig! :)

mommy86: kul att du hänger på! håller tummarna för dig! :) jag känner lite molande värk i magen (hoppas inte mensen är på g) jag vet ju inte hur det känns att vara gravid så svårt att känna igen symtom :P men nu hoppas jag att det tagit sig så det blir en liten septemberbebis! ;) vore så mysigt!!
  • kallemaja

Kul! Då har vi nog samma bim! Är nästan säker på att jag har den 18:e- men känns som en evighet dit! Är det första?

mommy86 skrev 2015-01-10 11:54:24 följande:

Svar på tråden Evig väntan på BIM