• kallemaja

Evig väntan på BIM

Dagarna går verkligen så otroligt sakta när man väntar på sin mens som man INTE vill ska dyka upp...vill bara testa NU!

Fler som väntar och funderar ?

Svårt att tänka på annat när man vill så gärna...

Jag har bim nån gång i slutet av nästa vecka.. Nån som har detsamma och redan har känningar?

• Svar på tråden Evig väntan på BIM
  • Norrlandstjejen
    MrsGustafsson skrev 2015-01-11 22:30:42 följande:

Hur brukar ni vara i magen efter ägglossning?

Hade ÄL i torsdags och sen i fredags har jag varit jätte konstigt i magen, har inte varit Steinbach och minns inte hur det va de gånger jag varit gravid. i lördags hade jag lite små ont i magen ( uppe vid revbenen) mådde illa och nu är jag lös. Har inte ätit annorlunda. Under helgen. Kan va en tillfällighet men man blir ju nyfiken. Och ja, jag vet att det tar några dagar innan man faktiskt blir gravid ;)

Jag brukar vara bra i magen veckan efter ägglossning men precis innan mens blir det uppror i magen. 

Men spännande med illamående och att du är lite dålig i magen. Borde väl vara ett tecken eller? Flört

• karolinak

jag har svaga känningar i äggstockarna efter min ÄL den 9de eller 10de. Hade jätteont 6 dagar innan samt vid ägglossningen och jag har aldrig märkt av min ÄL förut så jag tycker allt är ganska skumt.. Jag kan inte tänka på något annat nu :S Tror jag har BIM den 23 jan, när tror ni jag kan testa mig?

• mommy86
    MrsGustafsson skrev 2015-01-11 22:30:42 följande:

Hur brukar ni vara i magen efter ägglossning?

Hade ÄL i torsdags och sen i fredags har jag varit jätte konstigt i magen, har inte varit Steinbach och minns inte hur det va de gånger jag varit gravid. i lördags hade jag lite små ont i magen ( uppe vid revbenen) mådde illa och nu är jag lös. Har inte ätit annorlunda. Under helgen. Kan va en tillfällighet men man blir ju nyfiken. Och ja, jag vet att det tar några dagar innan man faktiskt blir gravid ;)

Jag känner precis som du. Mådde fruktansvärt illa igår kväll lika så idag, dock va det lika dant sist och då kom mensen men jag hoppas ju på någon annat så klart:) Annars har jag väl fått magsjukan
  • MrsGustafsson
    mommy86 skrev 2015-01-13 12:22:32 följande:
     Jag känner precis som du. Mådde fruktansvärt illa igår kväll lika så idag, dock va det lika dant sist och då kom mensen men jag hoppas ju på någon annat så klart:) Annars har jag väl fått magsjukan
    första gången man kanske hoppas på magsjuka =)
    kallemaja skrev 2015-01-13 10:23:51 följande:

Har någon testat sig? Hur mår ni? Händer det några plus?:)

jag testade mig idag, fast jag ska få min mens på fredag........nästa vecka.hahah
    men får vänta lite till 
  • Norrlandstjejen

Jag laddar för test imorgon. Har BIM imorgon. Kanske på gränsen till för tidigt men nåt längre kan jag inte vänta... :P

• MrsGustafsson
    Vet någon hur det är när man kollat graviditet genom blodprov? Hur tidigt kan man ta det?

Jag har haft influensa och nu ska jag börja med penicilin, jag berättade för AT-läkaren att jag kan vara gravid men jag vet inte än. Hon ringer tillbaka och säger att hon skriver ut något som jag NOG kan äta, har nu tagit ut antibiotikan och där står det klart och tydligt att jag inte ska äta den för fostret kan då får problem med skelettet. Väntar på att vårdcentralen nu ska ringa upp och se om jag kan få ta kontakt med en annan läkare, se om det finns något annat jag kan ta eller om jag kan vänta en vecka med att börja käka piller. 
  • MrsGustafsson

HAhah nnej gud nej, inget plus hä inte....få vänta 9 dagar till...
    Få göra nått så att tiden går lite fortare. Men jag hoppas det går lika fort att bli op tjocken som resten av gångerna. Kommer dock vara nervös och rädd under hela denna graviditet så det blir lite skräckblandat

Svar på tråden Evig väntan på BIM