• kallemaja

Evig väntan på BIM

Dagarna går verkligen så otroligt sakta när man väntar på sin mens som man INTE vill ska dyka upp...vill bara testa NU!

Fler som väntar och funderar ?

Svårt att tänka på annat när man vill så gärna...

Jag har bim nån gång i slutet av nästa vecka.. Nån som har detsamma och redan har känningar?

• Svar på tråden Evig väntan på BIM
  • mommy86
    kallemaja skrev 2015-01-11 12:03:37 följande:

Mommy86: ja jag är så sugen på att testa! Har ett barn sen innan som är 1 år snart... Det gick på 2:a försöket. Nu är det första försöket här till ett syskon... Kunde inte hålla mig så jag testade idag..men som jag trodde negativt! Borde egentligen vänta 1 vecka med att testa..tror inte ägget har hunnit fästa än (ifall jag nu är gravid)

Men jag känner molande smärta i svanken och min ischias har kommit som ett brev på posten...bara vänta och hålla ut..ska inte testa förrän på torsdag igen.....

Sist plussade jag bim-4

Lycka till!!! Hoppas vi lyckas!

Låter som ett gott tecken iafSkrattande

Följer ni familjelivs ägglossningskalender eller har ni något annat ni följer?
    Jag har googlat massor och vissa visar samma äl och andra helt olika så man vet inte vad man ska följa egentligen. Men jag hoppas på varannan dag har funkat:) ibland har det väl gått längre tid för barnen inte har somnat men jag hoppas det har fäst för oss alla:)
  • Jossan21

jag TROR att jag nyss testade positivt???? svagt svagt streck på två olika tester!! är detta sant!!!???? :D

• Norrlandstjejen

Ja usch vad besatt man blir. Trodde jag inte om mig själv. Jag har BIM den 13/1 och det är första försöket. Har alla möjliga symptom som illamående som kommer och går, dragningar i livmodern, ömma bröst, sura uppstötningar, yrsel, trötthet... Ja ni hör... Men det är nog bara inbillning då jag har PCO och gynekolog har sagt att det kan ta lite tid för mig. Men jag kan ju inte låta bli att hoppas. 
    Nu hoppas jag att mensen inte kommer men jag brukar vanligtvis ha väldigt kraftiga symptom veckan innan mens så det kan lika gärna vara det blandat med en hemsk magkatarr. 

• Norrlandstjejen
    Jossan21 skrev 2015-01-11 13:39:21 följande:

jag TROR att jag nyss testade positivt???? svagt svagt streck på två olika tester!! är detta sant!!!???? :D

Grattis Jossan! Sååå underbart!! Gud så spännande!
  • mommy86

GRATTIS vilken känskaGravidPlusSkrattande
  • MrsGustafsson

Grattis, vad roligt. Upp med bilden så får vi se :)
    Norrlandstjejen skrev 2015-01-11 13:55:21 följande:

Ja usch vad besatt man blir. Trodde jag inte om mig själv. Jag har BIM den 13/1 och det är första försöket. Har alla möjliga symptom som illamående som kommer och går, dragningar i livmodern, ömma bröst, sura uppstötningar, yrsel, trötthet... Ja ni hör... Men det är nog bara inbillning då jag har PCO och gynekolog har sagt att det kan ta lite tid för mig. Men jag kan ju inte låta bli att hoppas. 
    Nu hoppas jag att mensen inte kommer men jag brukar vanligtvis ha väldigt kraftiga symptom veckan innan mens så det kan lika gärna vara det blandat med en hemsk magkatarr. 

Då kan du snart göra ett test. 
  • MrsGustafsson
    mommy86 skrev 2015-01-11 13:19:30 följande:
    Låter som ett gott tecken iafSkrattande

Följer ni familjelivs ägglossningskalender eller har ni något annat ni följer?
    Jag har googlat massor och vissa visar samma äl och andra helt olika så man vet inte vad man ska följa egentligen. Men jag hoppas på varannan dag har funkat:) ibland har det väl gått längre tid för barnen inte har somnat men jag hoppas det har fäst för oss alla:)
      jag använder mig av en app som heter P tracker. I den trycke man i när man får sin mens och nör den slutar och då visar den i almenackan som finns i appen, vilka dagar som jag är fertil och vilken dag som jag har mig ägglossning. Den funkar jätte bra, använde den när vi försökte med tvåan.

Nej, ibland så kanske man inte hinner eller orkar mysa på kvällen. Tips är att sätta barnen framför en film och så får ni gå in på toa eller i er klädgarderob om ni har en
  • kallemaja

Jag använder också p tracker! Funkar kanon om man har någorlunda regelbunden- annars är det lite svårare:)

• kallemaja

Jossan21- åååh grattis! Fota testerna och lägg upp:) vilken härlig känsla!!! Hoppas vi andra också får plus snart!!!

• MrsGustafsson

Hur brukar ni vara i magen efter ägglossning?

Hade ÄL i torsdags och sen i fredags har jag varit jätte konstigt i magen, har inte varit Steinbach och minns inte hur det va de gånger jag varit gravid. i lördags hade jag lite små ont i magen ( uppe vid revbenen) mådde illa och nu är jag lös. Har inte ätit annorlunda. Under helgen. Kan va en tillfällighet men man blir ju nyfiken. Och ja, jag vet att det tar några dagar innan man faktiskt blir gravid ;)

Svar på tråden Evig väntan på BIM