• kallemaja

Evig väntan på BIM

Dagarna går verkligen så otroligt sakta när man väntar på sin mens som man INTE vill ska dyka upp...vill bara testa NU!

Fler som väntar och funderar ?

Svårt att tänka på annat när man vill så gärna...

Jag har bim nån gång i slutet av nästa vecka.. Nån som har detsamma och redan har känningar?

• Svar på tråden Evig väntan på BIM
  • kallemaja

Jossan21: med första tog det två månader, alltså 2 försök! Så jag hoppas ju det ska gå lika fort nu..men man vet ju aldrig! Man kan aldrig ta något förgivet...

Har köpt hem massa tester iaf som ligger och väntar ;) vill också ha septembersyskon!

• Robl

Hoppar också in här :)
    Har bim den 23/1, så har precis haft äl. Har ätit dubbelkur pergo och är inne på 11e försöket!

HOPPAS HOPPAS!

• Camillapunktslut

BIM imorgon! Har i nästan en vecka haft ömma bröst och mått illa till och från över hela dagarna. Vill egentligen testa imorgon bitti men ville inte köpa nåt test för att jag är rädd att bli besviken... Om mensen inte kommer imorgon så blir det test på måndag!

Jag har en 5 åring sen ett tidigare förhållande, vill gärna ha ett syskon till honom! Och att jag och min pojkvän vill ha ett gemensamt!

• MrsGustafsson

Jag har BIM 29/1. 
    Vi försöker med tredje barnet. Trots att jag har barn sedan tidigare sitter jag ändå och inbillar mig om att jag har några tecken. Vilken är absurt för jag hade förmodligen ägglossning i torsdags. Men mens har krånglat lite men engligt appen som jag använder så hade jag ägglossning. 

Tidigare gånger så har jag inte haft några symtom i början. Utan jag har alltid plussat på BIM. Har aldrig ens haft ömma bröst, dock så har illmåendet kommit som ett brev på posten några dagar efter plusset

• MrsGustafsson

Känner att man är helt besatt över att bli gravid igen. Enda jag tänker på. Äter till och med folsyra och håller mig borta från alkohol. Vi skulle egentligen inte ha fler barn, eller rättare sagt det var min sambo som sa det och jag har varit sugen i ca två år på ett syskon och innan jul så överasskar han mig med att säga: jag har tänkt till om det här med ett barn till, jag tycker vi har så mycket kärlek i vår familj så det finns ju plats för en till. INTE KONSTIGT ATT MAN BLIR BESATT HELT PLÖTSLIGT. 
    Har till och med köpt ett set med body, de minsta byxorna jag kunde hitta och en liten mössa som jag tänkte lägga bland tvätten samma dag som jag plussar och sedan ska jag be min sambo att hänga upp tvätten och då ska han hitta dessa.

När vi försökte med tvåan kjöpte jag oxå en body som jag köpte två månder innan vi plussade.

• kallemaja

Å jag vet! Man blir liksom besatt- man tror inte det först! Men när man väl börjat tänka på en bebis så går det inte släppa.

Mrsgustavsson: är ni på 1:a försöket?

Hur kan du ha bim 29:e om du hade ÄL i torsdags? Då borde du ju ha bim runt den 22:a? Har du testat med ÄL test?

Jag funderar också på hur jag ska överraska när jag berättar om framtida + !

Kul ide med tvätten...

• MrsGustafsson

Ja den 22 menade jag .
    Ja detta kommer bli första försöket på 3 barnet. Men andra så tog det efter 2 månader.
    Jag kör aldrig med ägglossningstester för jag vill inte slänga ut de pengarna, i alla fall inte nu i början när man precis ska försöka. När vi försökte med andra barnet så myste vi 4 gånger innan ägglossningen och det tog, så vi hoppas att det ska bli lika lätt denna gång. Dock så väger jag 10 kilo mer än vad jag gjorde sist så jaghoppas inte att det ska avgöra om jag får ett plus eller inte.

Vill gärna ha bebis innan året är slut. 

• mommy86
    Jossan21 skrev 2015-01-10 15:28:18 följande:
    kallem­aja: tog den lång tid med första barnet eller blev du gravid snabbt? :) jag kan vara lite rädd ibland att jag inte ens kan bli gravid eftersom jag inte har några barn sedan tidigare.. det kan man ju inte veta liksom. Men Hoppas väl att det tar sig! :)

mommy86: kul att du hänger på! håller tummarna för dig! :) jag känner lite molande värk i magen (hoppas inte mensen är på g) jag vet ju inte hur det känns att vara gravid så svårt att känna igen symtom :P men nu hoppas jag att det tagit sig så det blir en liten septemberbebis! ;) vore så mysigt!!
    Tack håller tummarna för dig också:) Molande värk är absolut ett tacken, Så va det på mina förra graviliteter
    kallemaja skrev 2015-01-10 16:19:46 följande:

Kul! Då har vi nog samma bim! Är nästan säker på att jag har den 18:e- men känns som en evighet dit! Är det första?

Åhh spännande ska du testa dig innan den 18/1? jag funderar på det men samtidigt blir man så besviken när det kommer - 
    Det är faktiskt mitt 3dje jag jobbar med:D Inte så lätt att få till det alla ggr med 2 nattugglor men vi kör så gott som det går hehe
    Har du barn sen innan?
  • kallemaja

Mommy86: ja jag är så sugen på att testa! Har ett barn sen innan som är 1 år snart... Det gick på 2:a försöket. Nu är det första försöket här till ett syskon... Kunde inte hålla mig så jag testade idag..men som jag trodde negativt! Borde egentligen vänta 1 vecka med att testa..tror inte ägget har hunnit fästa än (ifall jag nu är gravid)

Men jag känner molande smärta i svanken och min ischias har kommit som ett brev på posten...bara vänta och hålla ut..ska inte testa förrän på torsdag igen.....

Sist plussade jag bim-4

Lycka till!!! Hoppas vi lyckas!

• MrsGustafsson
    kallemaja skrev 2015-01-11 12:03:37 följande:

Mommy86: ja jag är så sugen på att testa! Har ett barn sen innan som är 1 år snart... Det gick på 2:a försöket. Nu är det första försöket här till ett syskon... Kunde inte hålla mig så jag testade idag..men som jag trodde negativt! Borde egentligen vänta 1 vecka med att testa..tror inte ägget har hunnit fästa än (ifall jag nu är gravid)

Men jag känner molande smärta i svanken och min ischias har kommit som ett brev på posten...bara vänta och hålla ut..ska inte testa förrän på torsdag igen.....

Sist plussade jag bim-4

Lycka till!!! Hoppas vi lyckas!

Då är det inte bara jag som redan testat :) och jag borde vänta två veckor till :)

Kul att vi är några stycken som följs åt. Då kan vi svära över de negativa testerna
Svar på tråden Evig väntan på BIM