• kallemaja

Evig väntan på BIM

Dagarna går verkligen så otroligt sakta när man väntar på sin mens som man INTE vill ska dyka upp...vill bara testa NU!

Fler som väntar och funderar ?

Svårt att tänka på annat när man vill så gärna...

Jag har bim nån gång i slutet av nästa vecka.. Nån som har detsamma och redan har känningar?

• Svar på tråden Evig väntan på BIM
  • Norrlandstjejen
    MrsGustafsson skrev 2015-01-14 12:46:30 följande:

Jag har blivit besatt över detta.Jag till och med drömmer om det. Inatt drömde jag att jag inte fick byta aktivitet förrens den första var avklarad annars fick jag inte testa mig och fick Heller inte ta reda på när jag har BIM. blir tokig. inte ens när man sover får man vara ifred

Håller helt med. Det är jättesvårt att inte tänka på det när hela kroppen skriker BEBIS! Jag vaknade hur många gånger som helst inatt inför att jag skulle ta mitt grav.test och beslutade mig för att kl 4 att det var lika bra att kliva upp o göra det. 
  • MrsGustafsson

Verkligen. Jag till och med inbillar mig att det är något kontigt med magen.Haft lite små ont men inte som nör man är dålig i magen eller som om mensen ska komma, utan det är något annat. Kan nästan inbilla mig om att jag känner att det är något som växer. hahah. Tror jag börjar bli dum i huvudet. Man kan hoppas att intution (?) faktiskt stämmer men jag vågar inte tro på något.
    Tur man har familjeliv där man inte behöver skämmas, så behöver man inte berätta för sambon hur knäpp man blivit. 

• MrsGustafsson
    Norrlandstjejen skrev 2015-01-14 16:18:45 följande:
    Håller helt med. Det är jättesvårt att inte tänka på det när hela kroppen skriker BEBIS! Jag vaknade hur många gånger som helst inatt inför att jag skulle ta mitt grav.test och beslutade mig för att kl 4 att det var lika bra att kliva upp o göra det. 
     Synd att det inte visade något.
  • mommy86

Tror ni man kan testa imon om man har bim på söndag? Min mens kan ibland dra ut på 35 dagar men jag har räknat från 31 dagar..

Mår illa varje morgon och kaffet smakar inte gott på morgonen
    dålig i magen
    hungrig men så fort jag äter smakar det skit ändå.
    huvudvärk varje eviga dagObestämd

Kanske inte är några speciella tecken då jag haft det så här ibland innan när jag har haft spiral men jag hoppas ju:)

• kallemaja

Du kan absolut testa om du tror att du har bim på söndag! Men om det drar ut till 35 dagar har du kanske inte bim förrän torsdag?

Så även om du får negativt kan du ju vänta några dagar sen och ta ett bytt test.. Vet du när du hade ÄL?

mommy86 skrev 2015-01-15 10:44:35 följande:

Tror ni man kan testa imon om man har bim på söndag? Min mens kan ibland dra ut på 35 dagar men jag har räknat från 31 dagar..

Mår illa varje morgon och kaffet smakar inte gott på morgonen

dålig i magen

hungrig men så fort jag äter smakar det skit ändå.

huvudvärk varje eviga dag

Kanske inte är några speciella tecken då jag haft det så här ibland innan när jag har haft spiral men jag hoppas ju:)

• mommy86
    kallemaja skrev 2015-01-15 11:58:30 följande:

Du kan absolut testa om du tror att du har bim på söndag! Men om det drar ut till 35 dagar har du kanske inte bim förrän torsdag?

Så även om du får negativt kan du ju vänta några dagar sen och ta ett bytt test.. Vet du när du hade ÄL?

enligt här på sidan hade jag ÄL den 5 januari. Jag hoppas verkligen det va äl för sen fick vi inte till det på 4 dagar pga barnen somnade inte på kvällen  och bråkade under dagen hehe. Så det är lite svårt att fixa syskon:) Har 5 tester här hemma så man kan ju prova att testa imorgonGlad
    Åhh jag kommer bli så besviken och ledsen om det är negativt
  • kallemaja

Isåfall hade du ÄL samma dag som jag!

Och jag ska vänta till måndag med att testa..fick negativt igår!

Så det kan ju vara lite tidigt fortfarande..men hoppas du plussar inom några dagar!

Håller tummarna! Jag kommer också bli lite besviken..vill så gärna ha sept syskon...

mommy86 skrev 2015-01-15 13:49:32 följande:

enligt här på sidan hade jag ÄL den 5 januari. Jag hoppas verkligen det va äl för sen fick vi inte till det på 4 dagar pga barnen somnade inte på kvällen  och bråkade under dagen hehe. Så det är lite svårt att fixa syskon:) Har 5 tester här hemma så man kan ju prova att testa imorgon

Åhh jag kommer bli så besviken och ledsen om det är negativt

• mommy86
    kallemaja skrev 2015-01-15 17:53:38 följande:

Isåfall hade du ÄL samma dag som jag!

Och jag ska vänta till måndag med att testa..fick negativt igår!

Så det kan ju vara lite tidigt fortfarande..men hoppas du plussar inom några dagar!

Håller tummarna! Jag kommer också bli lite besviken..vill så gärna ha sept syskon...

Aha kanske är lite tidigt ändå. Sambon tyckte också att jag skulle vänta lite. Kanske ska vänta tills söndag iaf då mensen är planerad att komma. Kollade mina andra månader nu, Har ju oftast 31 dagars cykel men ibland 39 dagar.  Jäkla lång tid att vänta in ägglossningen. men om jag får neg denna månaden blir det nog ägglossningstest till nästa gång så man är säker när man har äl eftersom min mens varierar ju på olika dagar
  • kallemaja

Samma här också oregelbunden cykel mellan 27-37 dagar..

Jag tog ÄL test för att vara säker...

Vi håller tummarna och uppdaterar varann når vi har testat..:)

mommy86 skrev 2015-01-15 19:14:29 följande:

Aha kanske är lite tidigt ändå. Sambon tyckte också att jag skulle vänta lite. Kanske ska vänta tills söndag iaf då mensen är planerad att komma. Kollade mina andra månader nu, Har ju oftast 31 dagars cykel men ibland 39 dagar.  Jäkla lång tid att vänta in ägglossningen. men om jag får neg denna månaden blir det nog ägglossningstest till nästa gång så man är säker när man har äl eftersom min mens varierar ju på olika dagar

• mommy86
    kallemaja skrev 2015-01-15 22:07:34 följande:

Samma här också oregelbunden cykel mellan 27-37 dagar..

Jag tog ÄL test för att vara säker...

Vi håller tummarna och uppdaterar varann når vi har testat..:)

Absolut :) Hade du äl på stickorna den 5 jan som enligt fl visar:)??
    Alla sidor på nätet visar olika äl dagar så det är ju jätte svårt ibland  att pricka in det rätta datumet
  • MrsGustafsson
    Har laddat ner en gravidapp och skrivit i om jag nu är gravid. enligt den så skulle jag vara i vecka 3 och ägget har precis nått livmodern, så dessa "symtom" som jag haft beror då på annat. Jag som suttit och hoppats. Då behöver jag inte slösa på mer tester. Då få jag vänta......................
  • mommy86

Jag testade mig idag, Kunde inte hålla mig mer.. Tyvärr va det negativt Skrikandes
    Åhh jag blir så besviken och ledsen fan jag hade verkligen hoppats...  kört näst in på varannan dag hela månaden 

• Jossan21

Hej på er alla!
    lite ny uppdatering från mig, jag är i V.5 enligt appen, min mens skulle ju dykt upp igår men som ni vet så fick jag ett plus förra söndagen! så ganska tidigt! :)

jag känner mig tröttare än vanligt, humörsvägningar!! igår blev jag sur på sambon bara sådär.. haha. Hans kommentar - är det gravidhormononerna som spökar! gjorde mig faktiskt ännu argare! ;)
    annars har jag molande värk i magen, uppblåst mage, inget annat speciellt symtom. Inte illamående än, men kanske kommer... hoppas inte! :)

jag håller tummarna för alla er! (ett tips även om det är svåååart, tro mig jag vet)
    försök att inte tänka för mycket. jag tog ju ur min spiral 27/10 och trodde att jag skulle bli gravid direkt i princip, sen dök mensen upp i slutet på november och även i december. Då tänkte jag - jag ger upp! (då tog det sig!!) jag tror att alla tankarna förstör så himla mycket.. tyvärr!! :( det kommer ta sig för er också snart!! (för mig är ju risken för missfall oroande..) jag hoppas det ska gå bra iaf!

kram till er!

• MrsGustafsson
    mommy86 skrev 2015-01-17 09:15:23 följande:

Jag testade mig idag, Kunde inte hålla mig mer.. Tyvärr va det negativt Skrikandes
    Åhh jag blir så besviken och ledsen fan jag hade verkligen hoppats...  kört näst in på varannan dag hela månaden 

Förstår din besvikelse. Hoppas du bara ha lågt hcg värde så att du kan plussa om några dagar
    Jossan21 skrev 2015-01-17 11:11:28 följande:

Hej på er alla!
    lite ny uppdatering från mig, jag är i V.5 enligt appen, min mens skulle ju dykt upp igår men som ni vet så fick jag ett plus förra söndagen! så ganska tidigt! :)

jag känner mig tröttare än vanligt, humörsvägningar!! igår blev jag sur på sambon bara sådär.. haha. Hans kommentar - är det gravidhormononerna som spökar! gjorde mig faktiskt ännu argare! ;)
    annars har jag molande värk i magen, uppblåst mage, inget annat speciellt symtom. Inte illamående än, men kanske kommer... hoppas inte! :)

jag håller tummarna för alla er! (ett tips även om det är svåååart, tro mig jag vet)
    försök att inte tänka för mycket. jag tog ju ur min spiral 27/10 och trodde att jag skulle bli gravid direkt i princip, sen dök mensen upp i slutet på november och även i december. Då tänkte jag - jag ger upp! (då tog det sig!!) jag tror att alla tankarna förstör så himla mycket.. tyvärr!! :( det kommer ta sig för er också snart!! (för mig är ju risken för missfall oroande..) jag hoppas det ska gå bra iaf!

kram till er!

Tipset var inte så bra :) Hehe, Vi tänker hela tiden på det. Ja de sägs att tankarna förstör rätt mkt. Sists vi försökte med tvåan var jag lika besatt, men under försök två var jag lugnare och då tog det. Blir nog lugnare nästa månad
  • Pessan1

Hur går det härinne? Varit tyst ett par dagar. Den här veckan borde jag ha bim, alltså antingen mens eller ett plus. Eftersom jag inte alls kan hålla mig så testade jag redan imorse, blev ett minus. Suck..

Någon gång från och med onsdag till söndag borde jag veta.

Svar på tråden Evig väntan på BIM