Anonym (Lisa) skrev 2015-01-10 23:42:40 följande:
Jag tror att du har läst för mycket på olika lurendrejarsidor som vill göra människor skeptiska till vaccin, oftast för sin egen vinnings skull. Vidriga personer som står bakom sån smörja och det är aningslöst att sprida den.
Jag vet inte exakt hur min bil fungerar, men jag kör ändå bil. Som lekman är det svårt att vara exakt insatt i alla produkter man använder, så varför just vaccin? Det må vara att man kan vara skeptisk till läkemedelsindustrin, men det svenska vaccinprogrammet bygger på forskning och på statens objektiva bedömningar. Det har också visat sig att många sjukdomar minskat eller försvunnit. Vaccin har helt enkelt varit fantastiskt för folkhälsan!
Du tycker alltså att du har rätt att göra val som innebär att ett cancersjukt barn löper större risk att smittas av t.ex. mässling och dö?
Vidriga personer som du menar du som försöker sprida smörja om att vaccin är bra för folkhälsan.. Alla produkter jag stoppar i mig och tar på mig vet jag vad det är. Är det en produkt jag inte litar på använder jag den inte. Jag odlar de mesta jag kan för att äta och jag köper tyg och kläder som jag vet inte orsakat skada på andra människor... Det jag menar är att jag bryr mmg om mig själv och vägrar följa en ström av döda fiskar såsom stor del av befolkningen på vår jord gör idag.
Att jämföra hur en bil fungerar med hur vaccin fungerar... intressant.
Jag har rätt som människa att välja att inte injicera mina barn med hormonförändrande gift, och sjukdomar. Cancer är ett i-lands problem. Hur många ser du i u-länder med cancer? Det finns inte förutom där västvärlden har spridit sina cancer och giftprodukter.
Dags för dig att se utanför din bilruta och se världen för hur den egentligen är...