• Anonym (Lisa)

Dags att omhänderta barnen!

På mina barns skola finns det några föräldrar som inte har vaccinerat sina barn, som avstår från de vaccin som rekommenderas för alla barn. Jag tycker det är orimligt att dessa vaccin ska vara valfria! Dels utsätter de sina egna oskyldiga barn för livsfara och dels innebär det livsfara för alla de som av olika skäl inte bör vaccinera sig (t.ex. andra allvarliga sjukdomar).

Är det inte dags att samhället agerar?? Omhänderta barnen och åtala föräldrarna för vanvård!!

• Svar på tråden Dags att omhänderta barnen!
  • Filosofian
    Bergfalken skrev 2015-01-12 19:01:45 följande:

Hur vet ni att gardacil hjälper ? Finns det studier på det ....va ?

Skojar du eller har du bara ett kunskapsförakt? SJÄLVKLART finns det massivt forskningsunderlag på såväl gardasilets effekt som eventuella biverkningar. På den svenska marknaden finns INGA mediciner vars effekter och biverkningar inte är noga studerade.
  • MsFry
    Bergfalken skrev 2015-01-12 19:05:28 följande:

Snick snack !! Det är utbrott bland 100% vaccinerad befolkning vad gäller mässling. KATAINCIDENTEN ....LÄS OM DEN !

Kan du länka till någon information om den incidenten? Jag hittar inget när jag googlar.
  • Anonym (psykos)
    Anonym (+++) skrev 2015-01-12 16:12:36 följande:
    så såna som faktiskt förlorat barn efter vaccinering, är paranoida och har vanföreställningar? 
    Ja.
    Inbillar de sig att det enbart beror på vaccinet, så har de självklart vanföreställningar.

Sedan ligger det i vanföreställningars natur att man själv inte inser att man har det.
  • thatsme

Hörru...fislisa...jag är en av dem föräldrar som inte ska få barn för mitt barn kommer aldrig få gift insprutat i sig!! Man borde spärra in föräldrar som är obildade och ignoranta mot vad samhälle och "medicin " gör. det finns dessutom INGA SOM HELST studier på att gardasil hjälper, för det är så pass nytt vaccin, vem ska man göra studier på?!?!

• medicin

2002-2011 i sverige har:

1 dött i difteri

5 i kikhosta

4 i mässling

Inte en enda i någon av dom andra "livsfarliga" barnsjukdomarna.

Hur många av dom tror ni har fått eller inte fått vaccinet?

Hur många har fått livslånga men av vaccinerna?

Hur många får autism,alzheimer,diabetes,cancer,bältros, (listan kan göras lång) helt i onödan pga att föräldrarna inte ens vill ta reda på riskerna med aluminium och qvicksilvers inverkan på en baby.

LÄS OCH LÄR ER LÄXAN INNAN NI VACCINERAR ERA SMÅ OSKYLDIGA BARN

• Anonym (Lisa)
    thatsme skrev 2015-01-12 19:27:34 följande:

Hörru...fislisa...jag är en av dem föräldrar som inte ska få barn för mitt barn kommer aldrig få gift insprutat i sig!! Man borde spärra in föräldrar som är obildade och ignoranta mot vad samhälle och "medicin " gör. det finns dessutom INGA SOM HELST studier på att gardasil hjälper, för det är så pass nytt vaccin, vem ska man göra studier på?!?!

Alla läkemedel som släpps ut på marknaden är förstås extremt testade innan. En kompis till mig var faktiskt med i en testgrupp rörande just gardasil.
  • Filosofian

[quote=74670963][quote-nick]medicin skrev 2015-01-12 19:29:49 följande:[/quote-nick]2002-2011 i sverige har:

1 dött i difteri

5 i kikhosta

4 i mässling

Hur många av dom tror ni har fått eller inte fått vaccinet?

Hur många har fått livslånga men av vaccinerna?

Hur många får autism,alzheimer,diabetes,cancer,bältros, (listan kan göras lång) helt i onödan pga att föräldrarna inte ens vill ta reda på riskerna med aluminium och qvicksilvers inverkan på en baby.

LÄS OCH LÄR ER LÄXAN INNAN NI VACCINERAR ERA SMÅ OSKYLDIGA BARN[/

Och vad tror du det beror på att så få har dött i de sjukdomar du nämner?

• medicin

Varför tror ni vaccinerare att aluminiumkstruller,fat,stekpannor,knivar,gafflar,skedar,mm,mm inte längre säljs???

• silhuett
    medicin skrev 2015-01-12 19:29:49 följande:

2002-2011 i sverige har:

1 dött i difteri

5 i kikhosta

4 i mässling

Och hur många hade dött av barnsjukdomar om INGEN hade varit vaccinerad?
    Difteri: "Sjukdomen var vanlig i Sverige ända fram till 1940-talet och dödade årligen tusentals barn. Med bättre hygien och efter att allmän vaccination etablerades på 1950-talet är difterifall numera mycket ovanliga i Sverige. Sjukdomen är vanlig i stora delar av världen och förekommer även i Östeuropa där socialt utsatta grupper kan vara dåligt vaccinerade. Difteri skulle snabbt kunna spridas till Sverige om vi inte hade ett bra vaccinationsskydd. De fall som inträffat i Sverige under senare tid har drabbat ovaccinerade eller ofullständigt vaccinerade."
    Tetanus (Stelkramp):
    "Vaccin har funnits sedan 1940-talet och tack vare att nästan alla har ett vaccinationsskydd ser man mycket sällan fall av tetanus i Sverige. I många fattiga och varma länder är tetanus fortfarande en orsak till små barns död, och neonatal tetanus är inte ovanlig i dessa länder.
    Man kan inte skaffa sig immunitet efter genomgången infektion, utan vaccination är det enda sättet att få ett gott skydd.
    De få personer som drabbats av tetanus i Sverige på senare år har saknat vaccinationsskydd. Med modern intensivvårdsbehandling är dödligheten låg."
    Polio:
    "I Sverige förekom stora återkommande epidemier ända in på 1950-talet. Tusentals personer insjuknade med förlamningar och åtskilliga behövde respirator. Många fick bestående handikapp.
    Det finns sedan 1950-talet två typer av mycket effektiva vacciner med en i det närmaste hundraprocentig skyddseffekt. I Sverige har vi alltid använt avdödat vaccin (IPV = inaktiverat poliovaccin), medan levande, försvagat vaccin, som ges som droppar i munnen (OPV = oralt poliovaccin) används i stora delar av världen. De flesta i-länder använder IPV.
    Sedan vaccin infördes 1957 har polio varit utrotad med undantag från några fall bland grupper, som inte önskat vaccinera sina barn"

www.rikshandboken-bhv.se/Texter/Vacciner/Difteri-tetanus-pertussis-polio-haemophilus-influenzae-typ-b-/
Svar på tråden Dags att omhänderta barnen!